  • 1. Data: 2003-08-08 08:13:32
    Temat: kredyt hip. w BPHPBK
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,
    w umowie kredytowej z tym bankiem jest zapis, że mam się zobowiązać do:
    " odnawiać polisy ubezpieczenia nieruchomości od ognia i innych zdarzeń
    losowych i dokonywać cesji praw z tych polis na rzecz Banku do czasu
    ostatecznej spłaty kredytu."
    trochę to dziwne, bo rozumiem z tego, że w momencie kiedy będzie już
    hipoteka, a sąsiad mi zaleje mieszkanie, to nie ja dostanę odszkodowanie na
    remont tylko bank? I tak "do czasu ostatecznej spłaty kredytu"?

    Zbiggy.

    PS. wczorajszy WIBOR 6M = 5.08 :))))

  • 2. Data: 2003-08-08 08:22:24
    Temat: Re: kredyt hip. w BPHPBK
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    zbiggy wrote:

    > trochę to dziwne, bo rozumiem z tego, że w momencie kiedy będzie już
    > hipoteka, a sąsiad mi zaleje mieszkanie, to nie ja dostanę odszkodowanie na
    > remont tylko bank? I tak "do czasu ostatecznej spłaty kredytu"?

    A co ma Twoja polisa do zalania Ci mieszkania przez sąsiada? Wtedy ważna
    jest jego polisa OC, a w braku takiej jego stan majątkowy.
    Natomiast sam problem cesji Twojej polisy jest ciekawy.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-08-08 08:24:54
    Od: Tomek <m...@B...onet.pl>

> [...]
    > hipoteka, a sąsiad mi zaleje mieszkanie, to nie ja dostanę odszkodowanie na
    > remont tylko bank? I tak "do czasu ostatecznej spłaty kredytu"?

    To tak jak z samochodem - pieniądze dostaje bank, a Ty musisz się
    dogadać z bankiem w sprawie remontu. Tutaj będzie podobnie - na pewno
    będziesz musiał przedstawić fakturę na remont, pytanie tylko, czy
    pieniądze dostaniesz przed czy po naprawie.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-08-08 08:53:29
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Tomasz Staszewski napisal/a:

    > A co ma Twoja polisa do zalania Ci mieszkania przez sąsiada? Wtedy
    > ważna jest jego polisa OC, a w braku takiej jego stan majątkowy.

    ale jak ja mam polisę, to nie muszę się użerać z sąsiadem tylko dostaję kasę
    do kiesy (podejrzewam, że nie chciałoby mi się robić rabanu sądowego z
    powodu jakiegoś np. zacieku)

    > Natomiast sam problem cesji Twojej polisy jest ciekawy.

    A może negocjować żeby zmienili na:
    "do czasu ustanowienia zabezpieczenia głównego, tj. hipoteki"?

    Zbiggy

  • 5. Data: 2003-08-08 09:25:33
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Pomylily wam sie polisy.
    Tu chodzi o ubezpieczenie substancji mieszkania (murow stropow itd.) od
    zdarzen losowych typu: huragany, powodzie, pioruny, pozar). Od zalania jest
    inna polisa.

  • 6. Data: 2003-08-08 10:05:43
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Darek napisal/a:
    > Pomylily wam sie polisy.
    > Tu chodzi o ubezpieczenie substancji mieszkania (murow stropow itd.)
    > od zdarzen losowych typu: huragany, powodzie, pioruny, pozar). Od
    > zalania jest inna polisa.

    OK, to znaczy, że jak (odpukać) trzęsienie ziemi zburzy moją substancję, to
    bank weźmie sobie kasę od ubezpieczyciela i da spokój mojej hipotece?

    Pozdrawiam,
    Zbig

  • 7. Data: 2003-08-08 10:25:15
    Od: Tomek <m...@B...onet.pl>

    > OK, to znaczy, że jak (odpukać) trzęsienie ziemi zburzy moją substancję, to
    > bank weźmie sobie kasę od ubezpieczyciela i da spokój mojej hipotece?
    To chyba zależy jak bardzo trzęsienie zburzy Twoje mieszkanie:
    - jeśli bardzo, to reszta rat zostanie spłacona dzięki ubezpieczeniu, a
    to co zostanie (ciekawe ile zostanie), trafi do Twojej kieszeni
    - jeśli trochę, to bank powinien zrefundować Ci remont.

    Z zalaniem to faktycznie inna sprawa. W przypadku zalania odpowiedzialna
    jest konkretna osoba i to ona ma Ci zapłacić za zalanie (z kieszeni lub
    ubezpieczenia). Zalanie raczej nie powinno dotyczyć klauzuli, o której mowa.

    Tomek

  • 8. Data: 2003-08-08 10:25:54
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A o to to juz musisz spytac banku albo firmy ubezpieczeniowej.
    O ile to ubezp. obejmuje tez trzesienia ziemi. To jest w warunkach ogolnych
    ubezpieczenia i wykluczeniach odpowiedzialnosci. Trzeba dokladnie
    przeczytac.