  • 1. Data: 2008-05-13 09:46:02
    Temat: kred. hipoteczny - Fortis czy Mbank, a ubezp. na życie
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Witam

    Młode małżeństwo, poniżej 30lat obydwoje, umowy o pracę na czas
    nieokreślony.
    Kredyt na ponad 450tys.

    Mamy oferty w CHF:
    1. Fortis - prowizja 0%, marża 0.9%, brak ubezpieczenia na życie, koszty
    początkowe ok. 2500,- + wycena nieruchomości ok. 500zł
    2. Mbank - prowizja 0%, marża 1%, ubezpieczenie na życie (na pierwsze da
    lata płatne z góry 7200, potem ok. 96zł miesięcznie). Suma kosztów
    początkowych to ok 11000 (razem z ubezp. na życie).

    Mamy dylemat. Na pewno chcielibyśmy zabezpieczyć siebie nawzajem
    ubezpieczeniem na życie. Mbank daje ubezpieczenie (przeraża mnie ta duża
    kwota na początku), a Fortis nie daje.
    Z drugiej strony zakładamy wcześniejszą spłatę kredytu, więc po spłacie
    zostajemy już bez ubezpieczenia na życie. Wykupienie za 15 lat
    ubezpieczenia będzie na pewno kosztowne. W tym przypadku lepszy wydaje
    się Fortis, mamy tańszy kredyt ale musimy sami się ubezpieczyć na rynku
    (drożej, ale nie związane z kredytem). Do tego na plus Fortisa przemawia
    konto walutowe w CHF (można samemu taniej kupować franki).

    Pomóżcie dobrzy ludzie w podjęciu tej życiowej decyzji :)
    Może ktoś miał podobne doświadczenia (jeśli chodzi o ubezpieczenia na
    życie) i może coś dobrego poradzić?

    Z góry dziękuję
    Wiktor

  • 2. Data: 2008-05-13 12:34:49
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Pomóżcie dobrzy ludzie w podjęciu tej życiowej decyzji :)
    > Może ktoś miał podobne doświadczenia (jeśli chodzi o ubezpieczenia na
> [...]

    raczej nie masz się nad czym zastanawiac...Fortis to lepsza oferta, mozesz
    sobie do niego dokupic ubezpieczenie na zycie jezeli chcesz, a w mBanku to
    obowiazek i jeszcze ta platnosc z gory ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    Fortis rezygnuje z kredytowania w CHF wiec pospiesz sie, bo moze sie okazac,
    ze nie ma juz takiej mozliwosci

  • 3. Data: 2008-05-13 19:43:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Wiktor pisze:
> [...]
    > lata płatne z góry 7200, potem ok. 96zł miesięcznie). Suma kosztów
    > początkowych to ok 11000 (razem z ubezp. na życie).

    Sprawdź jeszcze Multibank. Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale gdzieś
    widziałem reklamę 3*0% dla franków

    --
    Pete

  • 4. Data: 2008-05-13 20:17:59
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Wiktor" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Fortis - prowizja 0%, marża 0.9%, brak ubezpieczenia na życie, koszty
    > początkowe ok. 2500,- + wycena nieruchomości ok. 500zł

    Nadal aktualne?
    Przeciez Fortis mial sie wycofac z kredytow w CHF
    i oferowac tylko w PLN?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2008-05-13 20:39:21
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin pisze:
    > Nadal aktualne?
    > Przeciez Fortis mial sie wycofac z kredytow w CHF
    > i oferowac tylko w PLN?
    i wycofuje się od 15 maja br.

  • 6. Data: 2008-05-14 22:32:58
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Marcin pisze:

    > Nadal aktualne?
    > Przeciez Fortis mial sie wycofac z kredytow w CHF
    > i oferowac tylko w PLN?

    Wnioski rozpatrzone (czy złożone - nie wiem dokładnie) do 14 maja
    włącznie będą udzielane.
    My mamy już wniosek rozpatrzony, decyzję pozytywną, tylko jeszcze parę
    kwitów donieść.

    Wiktor

  • 7. Data: 2008-05-14 22:34:02
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Pete pisze:

    > Sprawdź jeszcze Multibank. Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale gdzieś
    > widziałem reklamę 3*0% dla franków

    Sprawdzaliśmy. Obowiązkowe ubezpieczenie na wypadek pobytu szpitalu itp.
    znacznie podwyższało cenę.
    Ofertę odrzuciliśmy praktycznie od razu.

    Wiktor