  • 1. Data: 2008-05-13 09:14:54
    Temat: mbank - balagan przy wydawaniu kart kredytowych
    Od: p...@w...pl

    Zlozylem wniosek o karte kredytowa Visa Electron z niedzym limitem
    (zarowno bezwzglednie jak i w porownaniu do moich zarobkow).
    Powiedziano mi w mKiosku, ze decyzja bedzie najprawdopodobniej
    nastepnego dnia i mila Pani obiecala oddzwonic. Nie oddzwonila, a
    wniosek przez prawie tydzien mial na www status, ze wciaz czeka na
    rozpatrzenie.

    W koncu zadzwonilem do mKiosku i po kilku minutach otrzymalem
    telefonicznie zwrotna informacje, ze mbank odmowil przyznania karty ze
    wzgledu na brak zdolnosci kredytowej. Samego faktu odmowy, nie bede
    analizowal, ale kilka uwag:

    - dlaczego w prostej sytuacji (umowa o prace, limit mniejszy niz
    miesieczne zarobki) bank potrzebuje tygodnia na podjecie decyzji,
    - dlaczego na stronie www mbanku do sprawdzania wnioskow, wciaz jest
    status wniosku jako czekajacy na rozpatrzenie mimo poinformowania mnie
    (co prawda telefonicznie) o odmowie,
    - wreszcie przy odmowie powiedziano mi, ze karty kredytowej Visa
    Electron nie dostalem, ale najprawdopodobniej dostalbym Vise Classic
    (teoretycznie bardziej ryzykowna dla banku, bo mozna wydac wiecej niz
    wynosi limit, calkowity brak logiki).

    I juz na koniec mbank nie odpowiada na przeslane wiadomosci email do
    mlini (wysylane z serwisu transakcyjnego). Dodatkowo po
    zarejestrowaniu sie na formu mbankowym nie otrzymalem zadnej
    wiadomosci aktywacyjnej. Dwa rozne konta e-mail. Oczywiscie Internet
    ma swoje prawa i czasem gina wiadomosci, ale mam dziwne wrazenia z
    moich pierwszych kontaktow z tym bankiem. :(

  • 2. Data: 2008-05-13 14:22:36
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Electron nie dostalem, ale najprawdopodobniej dostalbym Vise Classic
    > (teoretycznie bardziej ryzykowna dla banku, bo mozna wydac wiecej niz

    Niekoniecznie - bank otrzymuje wieksza prowizje z visy classic i ma
    uzasadnione nadzieje, ze wejdziesz w wieksze odsetki od kredytu.
    Po prostu nie bierz zbytnio do siebie oficjalnych wyjasnien mBanku. Tu
    chodzi o pieniadze...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-05-13 15:13:36
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ich polityka wydawania kart w ogóle jest bardzo dziwna. Ja w wieku niecałych
    19 lat, będąc bez stałego zatrudnienia, jako student, dostałem "kartę za
    podpis" z limitem 1800pln. Bez żadnych zaświadczeń, tylko na podstawie obrotów
    na koncie (na którym nie było żadnych kokosów).

    --
    Sinus

  • 4. Data: 2008-05-17 20:41:07
    Od: "morav_sky" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    moja przeurocza żona ma dwie KK z mBanku: Złotą rybkę oraz Radośc życia> Obie
    na piękne oczy wydane zaraz po otwarciu konta przy zerowych obrotach. Ja sam
    sie zastanawiam jak to u nich działa.

  • 5. Data: 2008-05-19 07:58:20
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > na piękne oczy wydane zaraz po otwarciu konta przy zerowych obrotach. Ja sam
    > sie zastanawiam jak to u nich działa.

    1) wciagnac jak najmniej swiadomego klienta (ktory dopiero co zalozyl
    konto) w karte
    2) mamic haslami w rodzaju "tylko od Ciebie zalezy, kiedy i ile
    splacisz"
    3) nabijac kase odsetkami oraz prowizja za wznowienie karty
    4) unikac podnoszenia limitow osobom, co do ktorych bank ma dane
    historyczne, ze nie wchodza w kredyt.

    bardzo proste i dosc obludne

    pozdr.