  • 1. Data: 2004-04-27 07:03:32
    Temat: kasa z USA do Polski
    Od: "law" <l...@o...pl>

    witam

    kumpel ze stanów chce podesłac rodzicom kase kilka tysiakow dolarcow jak
    nalepiej to zrobic - rodzice maja w polsce konto walutowe .

    To bedzie osobisty czek z konta czekowego (Wachovia). Bank ma swoja siedziebe
    w Charlotte North Calrolina.

    Czy wyslanie tego czeka poczta jest bezpieczne ??

    Wester union - biora za duż prowizje ...

    dzieki za wszelkie info

    law

  • 2. Data: 2004-04-27 13:00:15
    Temat: Re: kasa z USA do Polski
    Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl>

    Najlepiej zrobić to przelewem z dużego banku w USA do dużego polskiego banku
    (to pozwoli uniknąć prowizji). Każdy bank przez który przechodzi taki
    przelew pobiera swpja opłatę. Np: z Chase Manhatan Bank do ING Bank Polska.
    Banki te są dla siebie korespondentami, a co za tym idzie prowizja jest
    niższa

  • 3. Data: 2004-04-27 16:55:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c6lllm$sh4$1@nemesis.news.tpi.pl>, m...@o...pl
    says...
> [...]
    > Banki te są dla siebie korespondentami, a co za tym idzie prowizja jest

    Wachovia jest chyba 4ta w Stanach. Przy kilku tysiacach dolarow nie
    oplaca sie kombinowac czekow, ikaboo czy podobnych dziadostw. PO prostu
    najpelpiej zrobic przelew "wire transfer"
    Do tego bedziesz potrzebowal Kod SWIFT banku odbioryc, adres, numer
    rachunku odbiorcy. Oplata nie powinna wynosic wiecej niz 30 dolarow (ja
    place 10 ale moje przelewy traktowane sa jako krajowe)

    AP