  • 1. Data: 2003-07-07 09:52:08
    Temat: karta + restauracja
    Od: "Rafal Brandt" <R...@w...pl>

    Witam !

    Placac w restauracji na rynku w Poznaniu dalem swoja karte kelnerce.
    Jednakze ona nie wziela jej ze soba, a przyniosla ze soba jakies takie male,
    smiesznawe urzadzonko (nie bylo to zelazko) i po przeciagnieciu karty
    wydrukowal sie slip z napisem "Polcard" i ze wszyskimi koniecznymi danymi.
    Moje pytanie jest takie: pracuja te male urzadzenia off-line czy on line ?
    Dokonywana jest w ogole jakas autoryzacja ? Kontaktuja sie droga radiowa czy
    tez dopiero po pracy sa gdzies tam podlaczane i transakcje ksiegowane ?

    Pozdrawiam

    RaFaL

  • 2. Data: 2003-07-07 10:35:02
    Temat: Re: karta + restauracja
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Rafal Brandt" <R...@w...pl> wrote in message
> [...]
    czy
    > tez dopiero po pracy sa gdzies tam podlaczane i transakcje ksiegowane ?

    Z moich obserwacji wynika: maja gdzies jeden terminal podlaczony normalnie
    do sieci, a z tym terminalem droga radiowa kontaktuja sie
    pozostale-przenosne. Sa wiec online i jest autoryzacja.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 3. Data: 2003-07-07 10:35:28
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Dokonywana jest w ogole jakas autoryzacja ? Kontaktuja sie droga radiowa czy
    > tez dopiero po pracy sa gdzies tam podlaczane i transakcje ksiegowane ?

    Terminal GSM.

  • 4. Data: 2003-07-07 10:46:21
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    > Terminal GSM.

    Niekoniecznie. Widzialem to w restauracji, ktora miescila sie w piwnicy
    gdzie nie bylo zasiegu.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 5. Data: 2003-07-07 10:52:03
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał:

> [...]
    >
    > czy

    > Niekoniecznie. Widzialem to w restauracji, ktora miescila sie w piwnicy

    no to pewnie drogą radiową do bazy. A baza podpięta do zwykłej linii telef.

    Łukasz

  • 6. Data: 2003-07-07 12:06:09
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal Brandt" <R...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Placac w restauracji na rynku w Poznaniu dalem swoja karte kelnerce.
    > Jednakze ona nie wziela jej ze soba, a przyniosla ze soba jakies takie
    male,
    (...)

    Ja niejako przy okazji zapytam...
    Jak to jest, bo mnie się zawsze wydawało, że nie powinno tracić z widoku
    swojej karty. A zwłaszcza dawać jej komuś, kto wychodzi na kilka chwil
    gdzieś na zaplecze...
    Są jakieś przepisy na ten temat? Czy ktoś coś wie?
    tomekk

  • 7. Data: 2003-07-07 12:24:40
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

> [...]
    czy
    > tez dopiero po pracy sa gdzies tam podlaczane i transakcje ksiegowane ?

    I tak powinno być w każdym .... przepraszam, każdej restauracji.

    Telesfor Baudot (Tele200 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 8. Data: 2003-07-07 15:30:51
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

> [...]
    czy
    > tez dopiero po pracy sa gdzies tam podlaczane i transakcje ksiegowane ?

    Terminal który wykorzystuje telefonię bezprzewodową standardu DECT.

  • 9. Data: 2003-07-07 15:43:17
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> wrote in message
    > Terminal który wykorzystuje telefonię bezprzewodową standardu DECT.

    A coz to za dziwo?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 10. Data: 2003-07-07 16:19:34
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak wrote:
    > "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl> wrote in message

    > A coz to za dziwo?

    Strzelam. Tak jak sa telefony bezprzewodowe. Tak tutaj zamiast słuchawik
    jest terminal.
    KJ
    Co wygrałem ?

    --