  • 1. Data: 2005-06-07 09:13:51
    Temat: karta kredytowa CitiBank-u
    Od: "Przem" <p...@o...pl>

    Witam

    Prosze o opinie doswiadczonych, poniewaz sam nie mam duzego doswiadczenia z bankami.

    Mam konto w osobiste w mBanku i do konta karte bankomatowa VisaElectron.
    Dzisiaj byla u mnie pani z Citi z propozycja podpisania umowy na karte kredytowa
    Mastercard.
    Karta podobno bez zadnych oplat i prowizji, z 50 dniowym terminem splaty kredytu,
    itp. itd.

    Ale jak juz powiedzialem, jestem niedoswiadczony w temacie banki, wiec pytam, czy nie
    ma w tym jakis kruczkow, pulapek?

    Czy cos takiego sie oplaca? Jakie przeciwskazania?

    Przem

  • 2. Data: 2005-06-07 09:34:58
    Temat: Re: karta kredytowa CitiBank-u
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Przem wrote:
    > Karta podobno bez zadnych oplat i prowizji, z 50 dniowym terminem
    > splaty kredytu, itp. itd.

    Ech to wciskacze kitu.
    Co miesiac placisz oplate za ubezpieczenie transakcji (czyli jak nie
    dokonasz zadnej transakcji to nie placisz) w wysokosci 6,5 zl. Pomnoz przez
    12 miesiecy i wyjdzie ci ta bezplatnosc.
    Oprocentowanie kredytu - jakies chore 50% w skali roku czasami moze wyjsc.

    Ale z drugiej strony. Ja mam taka karte (dodatkowa znaczy sie ;) i jestem
    bardzo zadowlony. Zniki, ktore sa dostepne na ta karte - juz dawno zwrocily
    te oplaty za ubezpieczenie z nawiazka.

    Musisz wiec pomyslec do czego ci ta karta bedzie sluzyc. Byc moze lepszym
    rozwiazaniem bedzie wyrobienie karty w innym banku - np w ING BSK czy w
    mBanku (BPHa nie polecam, bo jakies chore opalty wprowadzaja).
    Jesli bedziesz korzystal ze znizek i wyjezdzal za granice - biez karte.
    Jesli tylko do transakcji, albo zamierzasz zaciagac kredyt - zapomniej o
    niej.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-06-07 09:47:36
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > dokonasz zadnej transakcji to nie placisz) w wysokosci 6,5 zl. Pomnoz przez
    > 12 miesiecy i wyjdzie ci ta bezplatnosc.

    a to nie opcjonalne jest?

> [...]
    > bardzo zadowlony. Zniki, ktore sa dostepne na ta karte - juz dawno zwrocily

    mógłbyś więcej info o tych 'znikach'? :)
    (wiem że chodzi o zniżki ale jakby to miałby być 'znik kredytu' na
    karcie to też ok)

  • 4. Data: 2005-06-07 09:51:28
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Rafał Krupiński wrote:
    > a to nie opcjonalne jest?

    Obowiazkowo. Niestety.
    Jak masz duze obroty - to w sumie ryba, ale jak powiuedzmy 1000 zl
    miesiecznie - to lepiej inna bezplata karte wziac...

    > mógłbyś więcej info o tych 'znikach'? :)
    > (wiem że chodzi o zniżki ale jakby to miałby być 'znik kredytu' na
    > karcie to też ok)

    No mozna sobie tam rozlozyc kjredyt na karcie. Dodatkowo zaplacic za rozne
    rachunki itp.
    A znizek jest sporo - zalezy tez od karty. No i od miasta. A czasami sa to
    spore zniki. Ja tak jak policzylem, to z 300 zl mniej zaplacilem (i to przy
    okazji - za sam fakt, ze mialem te karte)
    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-06-07 09:53:37
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-07 11:34- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Michał 'Amra' Macierzyński, gdy pisał(a):

    > Ale z drugiej strony. Ja mam taka karte (dodatkowa znaczy sie ;) i jestem
    > bardzo zadowlony. Zniki, ktore sa dostepne na ta karte - juz dawno zwrocily
    > te oplaty za ubezpieczenie z nawiazka.

    BTW - znowu są zniżki w merlinie (do końca sierpnia): na srebrne karty
    citi 5%, a na złote 10%.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 6. Data: 2005-06-07 09:58:15
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 7 czerwca 2005 w pewnym liście napisane było:

> [...]
    > 12 miesiecy i wyjdzie ci ta bezplatnosc.
    > Oprocentowanie kredytu - jakies chore 50% w skali roku czasami moze wyjsc.

    Oprocentowanie to akurat można obniżyć. Ale od siebie dodam, że na
    karcie jest kilka kruczków. Najbardziej podły to ten, że niespłacenie
    całej karty powoduje naliczanie odsetek od całości kwoty, a nie tylko
    tej niespłaconej.
    Z drugiej strony są dość elastyczni, np. w sprawie oprocentowania, czy
    opłaty za kartę.

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Aby otrzymać pożyczkę, najpierw musisz udowodnić, ze jej nie potrzebujesz

  • 7. Data: 2005-06-07 09:59:10
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-07 11:47- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Rafał Krupiński, gdy pisał(a):

    > a to nie opcjonalne jest?

    nie. Nie płacisz tylko za te miesiące, w których nie używasz karty.

    > mógłbyś więcej info o tych 'znikach'? :)
    > (wiem że chodzi o zniżki ale jakby to miałby być 'znik kredytu' na
    > karcie to też ok)

    Rabaty są liczne (najbardziej rozwinięty system rabatowy dla kk w
    Polsce). Ciekawsze są dla złotych kart. Szczegóły zobacz sobie na
    stronach citi (mieszkańcy Pragi Południe są uprzywilejowani
    szczególnie). Chwilowo się nie połączysz, bo "Przepraszamy za chwilową
    przerwę w połączeniu. Spróbuj ponownie później".
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2005-06-07 09:59:19
    Od: "Przem" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:d83prl$deo$1@news.onet.pl...

> [...]
    > 12 miesiecy i wyjdzie ci ta bezplatnosc.
    > Oprocentowanie kredytu - jakies chore 50% w skali roku czasami moze wyjsc.

    no popatrz, o oprocentowaniu kredytu wspomniala, ale o tym ubezpieczeniu sie nawet
    nie zajakla.

    a to jednak troche zmienia sytuacje...

    Przem

  • 9. Data: 2005-06-07 10:06:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Przem wrote:
    > no popatrz, o oprocentowaniu kredytu wspomniala, ale o tym
    > ubezpieczeniu sie nawet nie zajakla.

    Normalne u nich.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-06-07 10:32:52
    Od: zoil <z...@y...com>

    On Tue, 07 Jun 2005 11:47:36 +0200, Rafał Krupiński wrote in nessage
    <42a56d38$1@news.home.net.pl>:

    >a to nie opcjonalne jest?

    Opcjonalnie jest inne ubezpieczenie - CreditShield - pewnie o nim
    myślisz.