  • 1. Data: 2012-06-25 22:00:04
    Temat: karta BZWBK na Neste - znowu nie znosi blokady
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Od dawna nie spotkałem problemu z kartami na Neste - owszem, dawno temu
    początki były trudne i samo obciążenie nijak nie chciało się "sparować"
    z blokadą.
    Problem wrócił z MC Multi z BZWBK - trzeba będzie reklamować, bo
    zablokowało mi ponad 300 PLN a blokady nie znosi.
    *** blad ***

  • 2. Data: 2012-06-25 22:10:24
    Temat: Re: karta BZWBK na Neste - znowu nie znosi blokady
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    blad napisał(a) :
> [...]
    > Problem wrócił z MC Multi z BZWBK - trzeba będzie reklamować, bo
    > zablokowało mi ponad 300 PLN a blokady nie znosi.

    Znaczy się o co chodzi? Chyba wszystko OK skoro wykonano zakup?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2012-06-25 22:11:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Jun 2012 22:00:04 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

> [...]
    >Problem wrócił z MC Multi z BZWBK - trzeba będzie reklamować, bo
    >zablokowało mi ponad 300 PLN a blokady nie znosi.
    Potwierdzam problemy ale testuje na MC BPH. Zaczely sie ok tygodnia
    temu. Obciazenie przychodzi po 2 dniach od transakcji, blokada zostaje
    chyba 3 dni dluzej.

    WAM

  • 4. Data: 2012-06-25 22:17:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > Potwierdzam problemy ale testuje na MC BPH. Zaczely sie ok tygodnia
    > temu. Obciazenie przychodzi po 2 dniach od transakcji, blokada zostaje
    > chyba 3 dni dluzej.

    dzięki sprawdzę - u mnie chyba 3 dni po obciążeniu jeszcze nie ma
    *** blad ***

  • 5. Data: 2012-06-26 08:52:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Jun 2012 22:17:29 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    >dzięki sprawdzę - u mnie chyba 3 dni po obciążeniu jeszcze nie ma
    Z weekendu:
    platnosc 22.06, obciazenie 25.06, blokada wisi.
    platnosc 23.06, obciazenie 26.06, blokada wisi.
    platnosc 25.06, jeszcze brak obciazenia, blokada wisi.

    Z weekendow obciazenie idzie 3 dni, w tygodniu chyba 2 tak jak
    pisalem.

    WAM

  • 6. Data: 2012-06-26 10:17:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    WAM napisał(a) :

> [...]
    > platnosc 25.06, jeszcze brak obciazenia, blokada wisi.
    >
    > Z weekendow obciazenie idzie 3 dni, w tygodniu chyba 2 tak jak

    Ja mam w Getin Online
    platnosc 20.06, obciazenie 22.06, blokada wisi nadal @#&*!

    Coś mi się wydaje, że to zaczyna być normą na Neste.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 7. Data: 2012-06-26 11:31:17
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 26.06.2012 o 10:17 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Ja mam w Getin Online
    > platnosc 20.06, obciazenie 22.06, blokada wisi nadal @#&*!

    Millennium podobnie...
    transakcja 21/06
    rozliczenie 22/06
    blokada do 28/06

    MK

  • 8. Data: 2012-06-27 20:37:11
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    > Millennium podobnie...
    > transakcja 21/06
    > rozliczenie 22/06
    > blokada do 28/06

    Widać to Neste coś "usprawniło" i pieprzy się we wszystkich bankach. Na
    szczęście mój MC z BZWBK będzie już jutro bez blokady - obiecali że 7
    dni trwa na nim blokada.
    Dla ciekawych cytuję część dokładnej odpowiedzi na ten temat z BZWBK
    (z terminami blokad, bo każda karta ma inaczej):

    Jak przychodzi rozliczenie finansowe do transakcji wykonywane jest, tzw.
    matchowanie, czyli sprawdzenie czy transakcja finansowa była poprzedzona
    autoryzacją.
    Jeżeli nie znajduje autoryzacji, to albo transakcja nie była
    autoryzowana, albo kluczowe pola używane do matchowania są niezgodne i
    wtedy tylko obciąża rachunek Klienta. Ponadto informuję, że za ww.
    niezgodności (np. dla pola 'merchant code') odpowiadają organizacje
    takie jak VISA i MasterCard, które przesyłają do Banku transakcje.
    (...)
    Zgodnie z Zasadami wydawania i używania kart płatniczych BZWBK dla
    Ludności każdorazowe udzielenie autoryzacji w celu przeprowadzenia
    transakcji może zmniejszyć dostępne środki o autoryzowaną kwotę, bez
    względu na to czy transakcja doszła do skutku, na następujący okres:
    a) transakcje bankomatowe (wszystkie Karty) - do 10 dni kalendarzowych,
    b) pozostałe transakcje:
    - Karty: Visa Electron, Visa Electron<30, Visa Electron Prestiż,
    VisaElectron VIP, Visa Wydajesz&Zarabiasz, Visa Electron Aktywni 50+,
    Visa na Obcasach, Visa Avocado: do 6 dni kalendarzowych,
    - Karty Visa Classic: do 30 dni kalendarzowych,
    - Karty Maestro (w ofercie do dnia 31.03.2011r.), EURO<26 Maestro (w
    ofercie do dnia 31.03.2011r.)., Maestro oszczędnościowa: do 7 dni
    kalendarzowych,
    - Karty MasterCard elektroniczne (płaskie): do 7 dni kalendarzowych,
    - Karty MasterCard umożliwiające dokonywanie transakcji zbliżeniowych w
    przypadku transakcji zbliżeniowych u usługodawców typu komunikacja
    miejska oraz linie autobusowe: do 14 dni kalendarzowych,
    - Karty MasterCard embosowane: do 30 dni kalendarzowych.

    *** blad ***

  • 9. Data: 2012-06-27 20:52:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    blad napisał(a) :
> [...]
    > transakcji może zmniejszyć dostępne środki o autoryzowaną kwotę, bez
    > względu na to czy transakcja doszła do skutku, na następujący okres:

    Czasem jest to jednak dwukrotna blokada w trakcie jednej operacji.
    Na pewno nie robiłem 2giej autoryzacji. Z tym że to w GO, nie BZWBK.
    Co chyba nie ma obecnie znaczenia.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 10. Data: 2012-06-28 14:18:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 26 Jun 2012 08:52:02 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    >Z weekendu:
    >platnosc 22.06, obciazenie 25.06, blokada wisi.
    >platnosc 23.06, obciazenie 26.06, blokada wisi.
    >platnosc 25.06, jeszcze brak obciazenia, blokada wisi.
    autokorekta... blokady wciąż wiszą.

    WAM