  • 1. Data: 2002-06-17 09:32:37
    Temat: jaka plaska do ROR'u jesli daja obie?
    Od: "zbyhó" <j...@p...fm>

    czesc
    jaka plaska karte wybrac do ROR'u jesli bank oferuje obie na dokladnie tych
    samych warunkach? vise czy maestro - obie plaskie:

    - visa electron jast na 2 lata, dla wlasciciela konta bezplatna, z
    macierzystych bankomatow wypolaty bezplatne, platnosci bezgotowkowe nie
    obciazane prowizja, ror prowadzony za friko...

    - maestro plaska tez jast na 2 lata, dla wlasciciela konta bezplatna, z
    macierzystych bankomatow wypolaty bezplatne, platnosci bezgotowkowe nie
    obciazane prowizja, ror prowadzony za friko...

    wiec to samo. czy jest miedzy nimi jakas roznica, cos co sklonic ma do
    jednej z nich, jedna z nich wybrac?

    jesli to juz bylo walkowane to prosze podajcie mi tytul postu lub date
    dyskusji, poszukam wstecz
    zbyszko janke

  • 2. Data: 2002-06-17 09:44:49
    Temat: Re: jaka plaska do ROR'u jesli daja obie?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jun 17, 2002 at 11:32:37AM +0200, =?ISO-8859-2?Q? zbyh=F3 ?= wrote:

    > czesc
    > jaka plaska karte wybrac do ROR'u jesli bank oferuje obie na dokladnie tych
    > samych warunkach? vise czy maestro - obie plaskie:

    Roznice bedziesz mial praktycznie dwie:

    . sposob rozliczen w strefach euro-przyjaznych i dolarowych
    . akceptacja platnosci PINem dla maestro, dla ve roznie.

    Szczerze mowiac (IMO) mi by bylo obojetne bo i tak taka karta by mi
    nie sluzyla za jedyna i podstawowa.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-06-17 09:48:02
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednej z nich, jedna z nich wybrac?
    >

    > jesli to juz bylo walkowane to prosze podajcie mi tytul postu lub date

    visa electron

  • 4. Data: 2002-06-17 09:55:23
    Od: "PiotR K" <p...@p...com>

> [...]
    > jednej z nich, jedna z nich wybrac?
    >

    > jesli to juz bylo walkowane to prosze podajcie mi tytul postu lub date

    zdecydowanie maestro
    w europie korzystniejszy przelicznik walut
    i w wiekszej ilosci bankomatow zagranicznych akceptowalna
    (ale powyzsza opinia dotyczy tylko moich wyjazdow zagranicznych)

  • 5. Data: 2002-06-17 10:04:26
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam!

    [...]
    > jaka plaska karte wybrac do ROR'u jesli bank oferuje obie na dokladnie tych
    > samych warunkach? vise czy maestro - obie plaskie:

    Ja bym wybrał Maestro. W Eurolandzie masz lepszy przelicznik tzn.
    bezpośrednio EUR=>PLN.
    Jeśli będziesz płacił Visą Electron (w Eurolandzie) to będziesz miał
    dodatkowo USD "po drodze" tzn. EUR=>USD=>PLN.
    No chyba, że większość Twoich transakcji będzie w Stanach. W tedy sytuacja
    zmienia się na korzyść VE.
    A swoją drogą... czy nie możesz dostać jednocześnie tych dwóch kart? To chyba
    byłoby najlepsze rozwiązanie :-)
    I... jeszcze jedno. Jeśli można wiedzieć to o jaki bank Tobie chce wydać te
    karty? Jeśli ING BSK to bez problemu dostaniesz tam Maestro i VE
    jednocześnie...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 6. Data: 2002-06-17 10:25:59
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > visa electron

    moze jakies uzasadienie ;-P

    A swoja droga - skoro masz darmowe dla posiadacza rachunku to wez obie
    karty.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-06-17 10:58:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli będziesz płacił Visą Electron (w Eurolandzie) to będziesz miał
    > dodatkowo USD "po drodze" tzn. EUR=>USD=>PLN.

    To zalezy od banku. PKO BP sam przelicza EUR=>PLN i USD=>PLN niezaleznie od
    karty. Takze CHF-> PLN zreszta. Ale zgaduje, ze to nie o ten bank chodzi
    wiec trzeba zglebic regulaminy obu kart zanim sie lekkomyslnie wyda
    stereotypowy werdykt.

    > No chyba, że większość Twoich transakcji będzie w Stanach. W tedy sytuacja
    > zmienia się na korzyść VE.

    Po co zaraz Stany?
    Wystarczy, zeby te trensakcje byly w: Czechach, Slowacji, Wegrzech,
    Ukrainie, Rumunii, Bulgarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii itp. zeby
    nie bylo roznicy.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2002-06-17 11:05:17
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    [...]
    > Po co zaraz Stany?

    Bo wtedy płacąc VE mamy USD=>PLN,
    płacąc Maestro mamy USD=>EUR=>PLN.

    > Wystarczy, zeby te trensakcje byly w: Czechach, Slowacji, Wegrzech,
    > Ukrainie, Rumunii, Bulgarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii itp. zeby
    > nie bylo roznicy.

    A tutaj zgadzam się w 100%

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2002-06-17 11:08:46
    Od: "PiotR K" <p...@p...com>

> [...]
    > Wystarczy, zeby te trensakcje byly w: Czechach, Slowacji, Wegrzech,
    > Ukrainie, Rumunii, Bulgarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii itp.

    Nie, wcale :]
    Sprawdzone empirycznie w tym i zeszlym roku
    Slowacja i Wegry
    maestro ma o > 1% korzystniejszy przelicznik niz visa electron
    w tym temacie wprowadzenie euro nic nie zmienila
    i dalej w calej europie jest korzystniej :) uzywac maestro

  • 10. Data: 2002-06-17 11:19:11
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > w tym temacie wprowadzenie euro nic nie zmienila
    > i dalej w calej europie jest korzystniej :) uzywac maestro

    wolę VC