  • 1. Data: 2009-04-09 18:39:12
    Temat: jak otrzymać KK Polbank-Era
    Od: kranu <k...@l...pl>

    Witam,

    Składałem wniosek w oddziale Polbanku o kartę Polbank-Era na podstawie
    ustnej deklaracji dochodów, niestety otrzymałem odpowiedź negatywną -
    "odmowa na podstawie BIK" - tyle się dowiedziałem. W zasadzie nie wiem
    co o tym myśleć bo mój BIK to chyba tylko jeden spłacony rok temu kredyt
    oraz karta kredytowa mBank z niskim limitem, ale nieważne.

    Wg. Pani w oddziale mogę się za miesiąc znowu ubiegać o tą kartę i się
    zastanawiam czy to ma sens, tzn. czy coś się zmieni w ich podejściu do
    mnie po tym czasie i czy ja mam jakiś wpływ na to.
    Może tym razem lepiej przynieść zaświadczenie o dochodach? Wnioskować o
    niższy limit czy najlepiej o maksymalny bo i tak dadzą tyle ile chcą? W
    Erze chyba jestem już z 10 lat - najpierw abonament, a teraz tak-tak,
    pewnie lepszy byłby abonament ale zmieniać nie mam zamiaru w obliczu
    obecnej wojny między pre-paid ;)

    Bo karty kredytowej mBanku do Polbanku tak po prostu bez zadłużenia
    chyba nie mogę przenieść?

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 2. Data: 2009-04-09 18:54:37
    Temat: Re: jak otrzymać KK Polbank-Era
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    kranu <k...@l...pl> writes:

> [...]
    > co o tym myśleć bo mój BIK to chyba tylko jeden spłacony rok temu
    > kredyt oraz karta kredytowa mBank z niskim limitem, ale nieważne.

    A masz raport z BIK na swój temat? niektórzy się ciekawych rzeczy z
    niego dowiedzieli :)
    KJ

    --
    The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
    everything.

  • 3. Data: 2009-04-09 18:54:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Erze chyba jestem już z 10 lat - najpierw abonament, a teraz tak-tak,
    > pewnie lepszy byłby abonament ale zmieniać nie mam zamiaru w obliczu

    zadzwoń na tą ich infolinię kartową (od kk ERA) i tam wszystko
    załatwisz, to po było się pchać do oddziału?

    też mam TYLKO Tak Taka i chcieli mi dać 10kzł bez papierów...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-04-09 19:01:54
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > też mam TYLKO Tak Taka i chcieli mi dać 10kzł bez papierów...

    Niewżne czy masz abonament czy TT, ważne jest to abyś nie mial zaległości w
    abo, a w TT aktywne konto i tyle z Ery.
    Natomiast co do limitu to musiałes zadeklarować zarobki min 5-10tyś
    miesięcznie.
    A pozatym nie mogli ci dać 10tyś bez zaświadczenia o zarobków, ponieważ w
    regulaminie jest jasno napisane że w takim wypadku max limit to 8 tyś a
    standardem jest 5 tyś co pewnie większość potwierdzi że taki własnie limit
    otrzymała.
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    Laguna II '03 1.9dCi F9Q750 Turbo#2

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3997 (20090409) __________

  • 5. Data: 2009-04-09 20:01:09
    Od: kranu <k...@l...pl>

    krzymek pisze:

    > Niewżne czy masz abonament czy TT, ważne jest to abyś nie mial
    > zaległości w abo, a w TT aktywne konto i tyle z Ery.
    W TT mam aktywne konto na rok do przodu z dużymi miesięcznymi wydatkami.

    > Natomiast co do limitu to musiałes zadeklarować zarobki min 5-10tyś
    > miesięcznie.
    Nie rozumiem? Takie zarobki powinienem mieć i deklarować żeby dostać kartę?

> [...]
    > w regulaminie jest jasno napisane że w takim wypadku max limit to 8 tyś
    > a standardem jest 5 tyś co pewnie większość potwierdzi że taki własnie
    Wiem, że 10tyś mi nie mogli dać, nawet tyle nie można było wpisać we
    wniosku bez zaświadczenia o dochodach, więc wpisałem mniej.

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 6. Data: 2009-04-09 20:10:36
    Od: kranu <k...@l...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > A masz raport z BIK na swój temat? niektórzy się ciekawych rzeczy z
    > niego dowiedzieli :)

    Raportu niestety nie widziałem, spekuluję tylko co powinno w nim być ;)

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 7. Data: 2009-04-09 20:13:09
    Od: kranu <k...@l...pl>

    RobertS pisze:

    > zadzwoń na tą ich infolinię kartową (od kk ERA) i tam wszystko
    > załatwisz, to po było się pchać do oddziału?
    >
    > też mam TYLKO Tak Taka i chcieli mi dać 10kzł bez papierów...

    Czytałem, że w banku można załatwić to szybciej i sprawniej, więc
    wybrałem tą metodę - faktycznie było szybko, tylko niestety odmownie.
    Lepiej załatwiać przez Erą? Szczerze to mi się nie wydaje, i tak raczej
    oni przekazują sprawę dalej do Polbanku.

    No i tak jak już zostało napisane: bez papierów można dostać max. 8tys.

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 8. Data: 2009-04-09 20:17:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kranu pisze:
    > Raportu niestety nie widziałem, spekuluję tylko co powinno w nim być ;)

    Możesz mieć tam powpisywane przedziwne rzeczy w tym jakieś omyłkowe
    produkty, których nie posiadasz.

    Mi np Multibank zamyka kartę od listopada i przed wczoraj dowiedziałem
    się, że mam czekać kolejne 3 miesiące, bo naliczyli mi jakąś opłatę za
    "zaświadczenie o zastrzeżeniu karty" z data ZTCP połowa marca 2009, a
    pierwsze wypowiedzenie złożono w listopadzie 2008 (mam pisemne
    potwierdzenie), a drugie na początku marca 2009 (również mam kopie).
    Oczywiście bank teraz prowadzi wewnętrzne śledztwo żeby ustalić o co
    chodzi ale jak dla mnie tu już nie jest nawet śmieszne.

    Oczywiście do BIK informację wyślą jak karta zostanie cyt. "definitywnie
    zamknięta" czyli jak miną 3 miesiące od momentu gdy bank upora się z
    tym, żeby ją wreszcie skasować.

    A wszystko w ramach prestiżowej taryfy dla mas Aquarius. Nie polecam :)

    Inny bank "zapomniał" dokonać aktualizacji.

    Jeszcze inny wpisał mi jakiś kredyt przez pomyłkę :)

    Komuś znajomemu wpisano, że wziął jakiś kredyt, który on tylko "żyrował"
    w dodatku kredyt spłacił dawno realny kredytobiorca, a na żyrancie
    wisiał nadal.

    itp. itd.

    BIK to niezłe szambo. Nie daje on absolutnie nic pozytywnego ale jak
    masz wpisane coś złego (często nieprawdziwego) to już masz ogromne
    problemy. Jak dla mnie to jest jedna wielka farsa, a nie żaden rating
    kredytowy czy też potwierdzenie czegokolwiek (chyba, że niekompetencji i
    burdelu w bankach).

    Poza tym powinieneś się cieszyć, iż bank powiedział, że chodzi o BIK.
    Równie dobrze mogli powiedzieć "nie bo nie i nic więcej nie powiemy" :)

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-04-09 22:17:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mithos pisze:

    > BIK to niezłe szambo. Nie daje on absolutnie nic pozytywnego ale jak
    > masz wpisane coś złego (często nieprawdziwego) to już masz ogromne
    > problemy.

    Dlaczego BIK to szambo?
    BIK to Biuro Informacji Kredytowej. W BIK-u jest to co tam podadzą na
    Ciebie banki albo wyślą zapytania.
    Jeżeli jakiś bank nie zlikwidował informacji o Twoim kredycie, który
    spłaciłeś to idziesz ze skargą do PUN-u (czy jakoś tak, nie , nie mam w
    tej chwili linka do ich strony).

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-04-09 22:34:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    animka pisze:
    > Dlaczego BIK to szambo?

    Ponieważ nie odzwierciedla rzeczywistości.

    > BIK to Biuro Informacji Kredytowej. W BIK-u jest to co tam podadzą na
    > Ciebie banki albo wyślą zapytania.

    Gorzej jak podadzą nieprawdę lub nie zaktualizują zapisów, to wtedy przy
    próbie otrzymania jakiegoś kredytu może się okazać, że jest tam jednak
    sporo dziwnych rzeczy wpisanych.

    > Jeżeli jakiś bank nie zlikwidował informacji o Twoim kredycie, który
    > spłaciłeś to idziesz ze skargą do PUN-u (czy jakoś tak, nie , nie mam w
    > tej chwili linka do ich strony).

    Wszystko fajnie tyle, że ja np. walczę już od listopada o fizyczne
    zamknięcie karty (limit kilkanaście tyś PLN) i jakoś bank nie może sobie
    z tym poradzić. I co mi da skarga skoro w BIK są nieprawdziwe informacje
    i może mi to w danym momencie utrudnić życie (wyjdzie mi za mała
    zdolność z uwagi na burdel w bankach) ?

    --
    Mithos