  • 1. Data: 2006-09-05 08:07:13
    Temat: hipoteczne w górę?
    Od: mario <r...@...migrol.pl>

    rano żona zakomunikowała mi, że w TV właśnie gadali/prognozowali podwyżki
    stóp procentowych k. hipotecznych bo mamy wielki wzrost gospodarczy
    (chyba widziałem -kontem oka- głównego analityka BPH)

    ciekawe gdzie może byc dno samopoczucia, myślałem, że już je osiągnąłem

    m.

  • 2. Data: 2006-09-05 09:12:18
    Temat: Re: hipoteczne w górę?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    mario napisał(a):
    > rano żona zakomunikowała mi, że w TV właśnie gadali/prognozowali podwyżki
    > stóp procentowych k. hipotecznych bo mamy wielki wzrost gospodarczy
    > (chyba widziałem -kontem oka- głównego analityka BPH)

    stopy procentowe (od ktorych jest uzalezniony koszt kredytu
    hipotecznego) rosna wtedy kiedy wzrasta inflacja; mielismy susze, powodz
    no i m.in. zywnosc podrozala, paliwa rowniez sa drogie...zjawiska te
    napedzaja inflacje, wiec mozna sie spodziewac podwyzki stop
    procentowych, ale nie bedzie to znaczacy wzrost

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-09-05 09:12:56
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > rano żona zakomunikowała mi, że w TV właśnie gadali/prognozowali podwyżki
    > stóp procentowych k. hipotecznych bo mamy wielki wzrost gospodarczy
    > (chyba widziałem -kontem oka- głównego analityka BPH)

    Wzrost stóp procentowych w ogóle, nie tylko kredytów hipotecznych. W CHF
    rosna od dawna, a w PLN lekko zaczeły juz sie podnosic. Jesli RPP zechce
    bronic celu inflacyjnego, to pewno w koncu podniesie, wczesniej lub pozniej.

    > ciekawe gdzie może byc dno samopoczucia, myślałem, że już je osiągnąłem

    Wyluzuj, bo życia szkoda

  • 4. Data: 2006-09-09 08:09:13
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > bronic celu inflacyjnego, to pewno w koncu podniesie, wczesniej lub pozniej.

    Dobrze, że wzrosną, bo boom kredytowy nakręca spiralę horrendalnego
    wzrostu cen m2.
    Wzrośnie cena kredytu -> spadnie cena mieszkania.

  • 5. Data: 2006-09-11 07:21:22
    Od: mario <r...@...migrol.pl>

    Populares wrote:

    > Bartek wrote:
    >

    > Dobrze, że wzrosną, bo boom kredytowy nakręca spiralę horrendalnego
    > wzrostu cen m2.
    > Wzrośnie cena kredytu -> spadnie cena mieszkania.

    wierzysz w to?

  • 6. Data: 2006-09-11 08:23:38
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Dobrze, że wzrosną, bo boom kredytowy nakręca spiralę horrendalnego
    > wzrostu cen m2.
    > Wzrośnie cena kredytu -> spadnie cena mieszkania.

    Hę ?!? W Krakowie ludzie ustawiają się do deweloperow w kolejkach na
    podpisywanie umów po 7 kPLN / m2, a Ty mówisz o spadku. Spadek to byłby gdyby
    wzrosła podaż mieszkań na rynku o np. 300%. Wtedy rzeczywiście byłby spadek, a
    na razie jest w dalszym ciągu mało i mało. Wszystko co sensowne wykupują w
    celach "spekulacyjnych" grubi inwestorzy - wypuszczą je na rynek za kilka lat
    a teraz na wynajem.

    Nie licz na spadek bo się nie doczekasz. Niestety albo stety, sam już nie wiem.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 7. Data: 2006-09-11 08:34:21
    Od: Jacek Maliszewski <j...@d...com>

    e-kran napisał(a):

> [...]
    > a teraz na wynajem.
    >
    > Nie licz na spadek bo się nie doczekasz. Niestety albo stety, sam już nie wiem.

    Na razie mozna jedynie sie cieszyc ze spadku cen wynajmu :) W Warszawie
    jest to odczuwalne juz od pol roku. A co do cen mieszakn, to faktycznie
    na spadek trzeba bedzie poczekac nieco dluzej.

    JM

  • 8. Data: 2006-09-18 19:01:21
    Od: Populares <n...@g...pl>

    e-kran wrote:

    > Hę ?!? W Krakowie ludzie ustawiają się do deweloperow w kolejkach na
    > podpisywanie umów po 7 kPLN / m2, a Ty mówisz o spadku.

    Ustawiają się w kolejkach po 7 tys. zł/m2 bo mają pod materacem te
    pieniądze? Nie. Na skutek spodku cen kredytu gwałtownie wzrosła zdolność
    kredytowa Narodu i wprost proporcjonalnie popyt.
    Chyba nie chcesz powiedzieć, że przy spadku dostępności kredytów popyt
    się utrzyma?

    > Spadek to byłby gdyby
    > wzrosła podaż mieszkań na rynku o np. 300%. Wtedy rzeczywiście byłby spadek, a
    > na razie jest w dalszym ciągu mało i mało.

    Cena jest wypadkową popytu i podaży - ?
    Jeżeli zmieni się podaż, to uwszem, zmieni się cena. Jednak to samo
    dotyczy popytu. A popyt zależy wprost proporcjonalnie od dostępności
    kredytu.

> [...]
    > a teraz na wynajem.
    >
    > Nie licz na spadek bo się nie doczekasz. Niestety albo stety, sam już nie wiem.

    Odpowiedź zna tylko wróżka.
    Może za 5 lat m2 będzie kosztował 10 × tyle co dziś (dzisiejsze ceny
    wydawały się absurdalne 3 lata temu). A może będzie nowy kryzys
    azjatycki, czy inny irański, franek skoczy, zakredytowani po szyję staną
    się niewypłacalni i masowo na gwałt będą szukać kupców = podaż wzrośnie
    gwałtownie = cena poleci? Jeżeli znasz odpowiedź, to wkładaj swoje
    pieniądze w odpwiednią przegródkę i czekaj na odbiór premii.