  • 41. Data: 2018-12-15 00:42:50
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-14, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Któremu?

    Pierwszy post JF, Prawo Bankowe.
    "Sąd Okręgowy w Toruniu w wyroku z dnia 13 lipca 2016 roku (Sygn. akt
    I C 916/16) zauważył, że umowa kredytu denominowanego ma tyle
    odstępstw od instytucji kredytu uregulowanej w art. 69 ust. 1 prawa
    bankowego, że należy ją uznać za nieważną."

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-12-15 00:51:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2018 17:00:51 +0100, n napisał(a):

    > Zbadaj, jak za rządów P0 i magistra Rostowskiego złotówka straciła do głównych
    walut, a jak zyskiwała za rządów PiS (np. prof. Gilowskiej).

    To nie rzady po czy pis - po prostu PIS mial szczescie i trafil w
    okres koniunktury, a w PO trafil swiatowy/amerykanski kryzys.

    J.

    nakładać restrykcji i że oni są dorośli i chcą decydować sami za siebie.

  • 43. Data: 2018-12-15 01:08:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    walut, a jak zyskiwała za rządów PiS (np. prof. Gilowskiej).

    > To nie rzady po czy pis - po prostu PIS mial szczescie i trafil w
    > okres koniunktury, a w PO trafil swiatowy/amerykanski kryzys.

    "n" to jest istota typu troll występująca na pl.soc.prawo, która
    absolutnie kazdy argument skieruje na tematy polityczne.
    A że jest crosspostowany, to się i tu uaktywnił :)
    Just ignore, move along.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 44. Data: 2018-12-15 10:26:04
    Od: "n" <...@...e>

    No zobacz.
    A Jaruzelski na co trafił? A Chavez?

    -----

  • 45. Data: 2018-12-15 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Przeszkadzali. A że mniej niż chcieli? To już faktycznie "taki mamy
    > klimat" (polityczny).

    Czyli rozliczamy za checi czy za efekty?
    Przyznaje ze nigdy w robocie nie dostałem premii za "staralem sie ale sie
    nie udało..."
    Było zostac urzednikiem :))))

    > https://finanse.wp.pl/niewiarygodne-jak-politycy-zmi
    eniali-zdanie-w-s
    > prawie-kredytow-we-frankach-6114857584367745a Pan poczyta od
    > "Marcinkiewicz i Gilowska protestują". Ale jasne, najłatwiej o
    > wszystko obwiniać Chciwe Banki (tm).

    O wszystko?
    Wielokrotnie pisałem ze odpowiedzialnosc powinna byc rozłozona.
    Problem w tym, ze o wszystko obwiniono Chciwych Klientow Spekulantów!

    Sam przyznajesz ze KNF chciał tylko mu nie wyszło.

    Skoro KNF widział co sie dzieje i chciał to banki nie widziały?

    Czyli masz 3 strony - po 33% odpowiedzialnosci.
    A tymczasem beneficjentem sa tylko klienci 100%!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 46. Data: 2018-12-15 20:31:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Czyli rozliczamy za checi czy za efekty?

    Akurat to z tego co pamiętam urzędników należy rozliczać z tego czy postępowali
    zgodnie z kpa i w zakresie swoich kompetencji.

    > Przyznaje ze nigdy w robocie nie dostałem premii za "staralem sie ale sie
    > nie udało..."

    No patrz, a ministrowie dostawali i dostają.

    > Było zostac urzednikiem :))))

    Ano.

    [...]

    > A tymczasem beneficjentem sa tylko klienci 100%!

    No ale zysk z tego zakładu (jeśli im się udało) również
    zgarniają w całości klienci. Bank nic do tego nie ma jak
    klient spłaca ratę oprocentowaną blisko zera. Bank nic
    do tego nie ma jak klient spłacił kredyt dużo korzystniej
    niż w PLN.

    A tu klienci chcą działać w imię staropolskiej zasady
    "prywatyzyjmy zyski, upubliczniajmy straty". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 47. Data: 2018-12-15 20:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2018 10:26:04 +0100, n napisał(a):
    > No zobacz.
    > A Jaruzelski na co trafił? A Chavez?

    Jaruzelski akurat trafil w kryzys w po Gierku.

    Czy moze inaczej - Gierek zrobil taki kryzys, ze trzeba go bylo
    zmienic.

    Ale IMO to Gierkowi duzo zawdzieczamy - pokazal, ze kazdemu sie nalezy
    bulka z maselkiem i szynka, telewizor i maluch.
    Jakby od poczatku przykrecil srube, to kto wie jak silne bylby
    protesty pozniej.

    J.

  • 48. Data: 2018-12-15 22:50:53
    Od: z <...@...pl>

    > Ma pewnie tych na myśli co w 2005-2007 pomstowali że rząd/knf
    > nie powinien nakładać restrykcji i że oni są dorośli i chcą
    > decydować sami za siebie.

    W opiekuńczym państwie obywatel pracując pół roku na podatki ma ochronę
    instytucji państwowych przed złodziejami. W tym przypadku bankami.

    Pora sobie to uświadomić.

    A nie podoba się taki układ?

    To trzeba go zmienić.

    Nie ma ochrony to i nie ma nadzorów, etatów, zabezpieczeń...
    i bank jak każda firma może sobie najnormalniej w świecie upaść.
    Przetrwają te co mają na wypłatę w skarbcu więcej niż te marne 10% tego
    co przyjęli.

    Świat/system się zawali i nastanie epoka kamienia łupanego. Nie sądzę :-)

  • 49. Data: 2018-12-16 11:03:53
    Od: "n" <...@...e>

    Kryzys Gierka był do łatwego i szybkiego odkręcenia, no ale nie komisarzami
    wojskowymi (i nie strajkami, bo Solidaruchy nieźle ten kryzys pogłębiły).
    W tamtych warunkach politycznych można było iść w model jugosłowiański (gospodarczy).
    Bułka z masełkiem, szynka i duży fiat 125p (1967?) były za Gomułki.
    Natomiast Gierek dzieki swojemu doświadczeniu zyciowemu to w odróżnieniu od Gomułki
    wiedział, że Zachód nie jest naszym wrogiem.

    -----

  • 50. Data: 2018-12-16 13:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 11:03:53 +0100, n napisał(a):
    > Kryzys Gierka był do łatwego i szybkiego odkręcenia, no ale nie
    > komisarzami wojskowymi

    Czy do takiego szybkiego - Gierek nas doprowadzil do tego, ze raty
    kredytow dewizowych przekraczaly wartosc calego eksportu dewizowego.

    A po Gierku byl Kania i jakos nie potrafil.
    Gierek tez nie potrafil.

    >(i nie strajkami, bo Solidaruchy nieźle ten kryzys pogłębiły).

    Bo skonczyly sie czasy "robic, robic i g* z tego miec" :-)

    Zreszta innej formy tamta wladza nie uznawala.

    > W tamtych warunkach politycznych można było iść w model
    > jugosłowiański (gospodarczy).

    Nie wiem czy nie za pozno.

    > Bułka z masełkiem, szynka i duży fiat 125p (1967?) były za Gomułki.

    Byly, ale sie skonczyly. I znow strajki i protesty.

    A 125p to nie bardzo byl "samochod dla ludu (polskiego)".

    Za drogi, za mala produkcja. Do wozenia milicjantow, sb-kow i
    partyjnych bonzow.
    Oni tego potrafili wyprodukowac 116 tys rocznie, z czego 83 tys na
    eksport. Nawet bez eksportu i liczac 20 lat jazdy to by bylo jakies
    2.3 mln pojazdow - dzis mamy 23 mln, ale to za duzo.

    No i po co jakis samochod dla ludu - zaraz zabraknie benzyny, opon,
    akumulatorow :-)

    J.