  • 1. Data: 2007-07-23 16:55:22
    Temat: eurokonto w PeKaO SA
    Od: "Aneta W." <a...@o...eu>

    Witam,
    Ponad 10 lat temu założyłam eurokonto w PeKaO SA. W którymś tam miejscu była
    dyspozycja o przysyłaniu comiesięcznych wyciągów. I wszystko było ok. Po
    jakims czasie przestałam korzystac z konta, bo urodziłam dziecko, poszłam na
    wszystkie możliwe urlopy, aby je odchowac, na konto nie wpływały żadne
    pieniądze, comiesięczne wyciągi przestały przychodzic. Zapomniałam o tym
    koncie. Teraz po kilku latach dostaję wezwanie do zapłaty dośc wysokiej
    kwoty za samo prowadzenie konta. No i mam wątpliwości, bo gdybym dostawała
    te wyciągi to widziałabym, że moje zadłużenie wobec banku rośnie i
    prawdopodobnie zlikwidowałabym to konto, a tak dowiaduję się dopiero teraz.
    I mam pytanie, czy ktos może wie, bo ja już nie mam żadnych umów, jakie z
    nimi podpisywałam i regulaminów, czy bank miał prawo zaprzestania wysyłania
    tych wyciągów i żądac teraz zwrotu kosztów prowadzenia rachunku przez kilka
    lat, chociaż ja z niego nie korzystałam. Mam kilka dni na spłatę, później
    kierują sprawę do sądu.
    Dziekuję i pozdrawiam.
    A.

  • 2. Data: 2007-07-23 16:59:16
    Temat: Re: eurokonto w PeKaO SA
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Aneta W." <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > tych wyciągów i żądac teraz zwrotu kosztów prowadzenia rachunku przez
    > kilka lat, chociaż ja z niego nie korzystałam. Mam kilka dni na spłatę,
> [...]

    Chyba ostatnie 2 lata (w najgorszym razie 3 lata, nie chce mi sie teraz
    sprawdzać) za prowadzenie powinnaś zapłacić. Co do dawniejszych opłat
    podnieść zarzut przedawnienia w pismie do banku. Gdy ten dalej będzie się
    domagał tych kwot, powtórzyć zarzut przed sądem. Nie podpisywać niczego co
    mogłoby być uznane za "uznanie długu", żadnych dziwnych ugód, porozumień
    itd.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-23 17:04:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aneta W." <a...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > kosztów prowadzenia rachunku przez kilka lat, chociaż ja z niego nie
    > korzystałam. Mam kilka dni na spłatę, później kierują sprawę do sądu.
    To, że przestałaś dostawać wyciągi ma się nijak do faktu, że konto miałaś,
    było prowadzone i pobierane opłaty.
    Nawet jak bank był zobowiązany do wysyłania wyciągów, to ma się to nijak do
    faktu, że ty byłaś zobowiązana do płacenia za jego prowadzenie.
    Tłumaczenie, że jakby bank przysyłałe, to byś pamiętała jest raczej nie do
    przyjęcia bo twoje zobowiązanie w żaden sposób nie jest uzależnione od
    wyciągów banku. Jedyna odpowiedź na to może być, że czas do lekarza po
    tabletki na poprawienie pamięci.
    Teraz na plus.
    Długi względem banku przedawniają się z okresem 3 lat, więc to co bank sobie
    nie ściągnął wcześniej już przepadłu, o ile gdzieś po drodze nie uznałaś
    długu, poprzez jakieś pismo, odpowiedź do banku itp itd.
    Radze ci przed spłatą skonsultować to z prawnikiem. Moja odpowiedź byłaby
    taka, że ja bym poczekał na sąd, podniósł zarzut przedawnienia i zapłącił
    tylko za ostatnie trzy lata z odsetkami , plus sprawy koszty sądowej i
    porady prawnika.
    Policz co ci wyjdzie taniej i albo zapłać całość a pretensje o sklerozę miej
    tylko do siebie, albo się szarp o ile wychodzi znacznie taniej w co raczej
    wątpię.

  • 4. Data: 2007-07-23 17:10:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message
> [...]
    > mogłoby być uznane za "uznanie długu", żadnych dziwnych ugód, porozumień

    3 lata
    ale wg moich wyliczen nie opłaca się.
    10 lat temu konto było zalozone, pare lat uzywane.
    W sumie nie wiadomo ile lat bylo nieuzywane. Powiedzmy, ze z szesc.
    Minus 3 lata, za ktore i tak trzeba zaplacic.
    zostaja 3 lata z odsetkami razy powiedzmy 8 zl miesiecznie za tamten okres.
    to wyjdzie kilkaset zlotych.
    Warto sie szarpac?

  • 5. Data: 2007-07-23 17:18:40
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > zostaja 3 lata z odsetkami razy powiedzmy 8 zl miesiecznie za tamten
    > okres. to wyjdzie kilkaset zlotych.
    > Warto sie szarpac?

    Wygląda że nie warto, no ale zdecydować musi właścicielka rachunku. Bank
    Pekao miał chyba jakieś dość drogie rachunki, może tych opłat być więcej. A
    inwestowanie w "pomoc prawną" to już zupełnie bez sensu przy takich sumach.
    Dodatkowo warto by wysłać wypowiedzenie umowy tego rachunku (bo bankowi
    raczej nie opłaca się go samodzielnie zamykać), aby oplaty nie były nadal
    naliczane. Bank zapewne będzie usiłował uniknąć zamknięcia zadłuzonego
    rachunku - zatem znowu sąd.

    Nie zmienia to jednak faktu, że poczucie iż nie jest się jeleniem (nie płaci
    się tego co bank już przegapił w swojej pazerności), jest bezcenne. A wiem
    co mówię, bo sądziłem się z ZUS o 2,20. ;-)

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-23 17:41:22
    Od: "Aneta W." <a...@o...eu>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bankowi raczej nie opłaca się go samodzielnie zamykać), aby oplaty nie
    > były nadal naliczane. Bank zapewne będzie usiłował uniknąć zamknięcia

    Dziękuję za odpowiedzi :)
    Pismo o likwidacji rachunku i wezwanie do zapłaty dostałam jakiś czas temu,
    myślę,że było to jakieś 3 lata temu, a może nawet wcześniej. Niestety nie
    mam tego pisma. Czy bank może mi okazac te wszystkie pisma, jeśli bym się do
    nich pofatygowała osobiście? A tak przy okazji, to jak wyglada "podniesienie
    zarzutu o przedawnieniu" czy to przed bankiem, czy sądem? Mówię po prostu
    "przedawniło się", czy jak? :)
    Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam
    A.

  • 7. Data: 2007-07-23 17:53:50
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > Niestety nie mam tego pisma. Czy bank może mi okazac te wszystkie pisma,
    > jeśli bym się do nich pofatygowała osobiście?

    Móc może. Musieć nie musi. Hmmmm, 3 lata temu rachunek *został*zamkniety* i
    te opłaty dotyczą wczesniejszych okresów? Byłby to duży błąd i nieostrożność
    ze strony banku. Wykpisz się z tego w takim przypadku. Tylko czy na pewno
    tak jest?

    > A tak przy okazji, to jak wyglada "podniesienie zarzutu o przedawnieniu"
    > czy to przed bankiem, czy sądem? Mówię po prostu "przedawniło się", czy
    > jak? :)

    Piszesz a nie mówisz. Piszesz i bierzesz potwierdzenie wpłynięcia do banku
    na kopii z datą. :-) Podstawy prawnej nie musisz podawać, jesli nie chce ci
    się jej szukać. Nie musisz jej nawet znać. Wystarczy aby ona istniała.

    marekz

  • 8. Data: 2007-07-23 19:03:18
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-07-23 19:41, Aneta W. stwierdził, że:
    > Pismo o likwidacji rachunku i wezwanie do zapłaty dostałam jakiś czas temu,
    > myślę,że było to jakieś 3 lata temu, a może nawet wcześniej.

    Sprawdź więc przy okazji, czy stan zadłużenia rachunku nie trafił do
    BIK, a Twoje dane do MIG-BR. Ta informacja może Ci się w przyszłości
    przydać :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2007-07-23 20:42:04
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 12:04:00 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > tylko do siebie, albo się szarp o ile wychodzi znacznie taniej w co raczej

    Trochę nie na temat ale dorzucę trochę dziegciu od siebie

    Rok temu w maju wypowiedziałem umowę o prowadzenie eurokonta w tym
    zanadto pazernym banku i zapomniałem o sprawie.

    Dzięki wrodzonemu lenistwu nie zlikwidowałem jednak zakładki
    do strony logowania w przeglądarce. Bodajże w październiku niechcący
    kliknąłem na ten link, po otwarciu strony coś mnie tknęło i wprowadziłem
    numer i hasło, konto działa!!!! saldo oczywiście ujemne.
    Telefon na infolinie - oni nic nie wiedzą odsyłają do oddziału
    w oddziale idą w zaparte "jak by pan rozwiązał umowę to konto
    na pewno byśmy zamknęli" i tym podobne gadki.
    Z godzinę szukałem ksera wypowiedzenia, aż znalazłem; trochę
    nie wyraźne pogniecione ale nazwisko na pieczątce było czytelne.
    Jeszcze tego samego dnia nie miałem dostępu do serwisu internetowego.

    Trochę jednak żałuje, że się pospieszyłem, za kilka lat miałbym okazje
    napisać wezwanie do zapłaty odszkodowania do Unicredito Bandito ;)

  • 10. Data: 2007-07-23 20:51:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aneta W." <a...@o...eu> wrote in message

    > Dziękuję za odpowiedzi :)
    > Pismo o likwidacji rachunku i wezwanie do zapłaty dostałam jakiś czas
    > temu, myślę,że było to jakieś 3 lata temu, a może nawet wcześniej.

    No to zaraz ktoś tu kręci. To albo zapomniałaś o tym koncie, bo bank nie
    przysyłał wyciągów,
    albo jednak bardziej stawiam, że "wolałaś" nie pamiętać, skoro nawet bank ci
    się osobiście przypomniał.

    > Niestety nie mam tego pisma. Czy bank może mi okazac te wszystkie pisma,
    > jeśli bym się do nich pofatygowała osobiście?

    Móc to może, ale nie musi i na pewno ci nie pokaże. Musiałby być głupi, że
    ci pokazać jakie ma argumenty przeciwko tobie.
    Idź do banku do okienka, z numerem rachunku i dowiedz się czy ten rachunek
    został przez bank zamknięty i kiedy i z jakim saldem.
    Ze swojej strony wątpie żeby bank zamykał dojną krowę.

    > A tak przy okazji, to jak wyglada "podniesienie zarzutu o przedawnieniu"
    > czy to przed bankiem, czy sądem? Mówię po prostu "przedawniło się", czy
    > jak? :)

    przed sądem. Mówisz, że zadłużenie jest przedawnione.
    Ale na twoim miejscu bym się naprawdę nie szarpał, bo koszty w sądzie będą
    znacznie wyższe niż te kilkaset złotych.
    No chyba, że on rzeczywiście zamknęli ten rachunek dawniej niż 3 lata temu.
    Wówczas możesz się wywinąć.
    Jak rachunek jest ciągle otwarty to zapłać i zamknij rachunek, bo jak
    dojdzie do procesu to masz go przegranego w 100% a koszty procesu będą dwa
    razy tyle ile im jesteś winna nawet po uwzględnieniu tego, co się
    przedawniło.