  • 421. Data: 2015-01-23 10:42:41
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Szacowania oparte na jakich danych wejściowych?

    Jak to szacowanie - oparte na doswaidczeniu zyciowym.
    A Twoje?

    > Jak chronić, to porządnie!

    Zgoda, zreszta zabezpieczenia mozna multiplikowac, zwłaszcza jeżeli sa
    tanie.

    > Bo potem byłby lament, że o jakimś detalu nie dość dokładnie
    > wspomnieli...

    Demonizujesz....
    Czy masz jakis lepszy pomysł?
    Bo merytorycznych propozycji nie zauwazyłem...

  • 422. Data: 2015-01-23 13:21:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2015 10:42, Budzik pisze:

    > Jak to szacowanie - oparte na doswaidczeniu zyciowym.
    > A Twoje?

    Ale ja niczego nie szacuję. Za to ty wyciągasz (jak się przyznałeś)
    liczby z dupy.

    [ciach]

    > Demonizujesz....
    > Czy masz jakis lepszy pomysł?
    > Bo merytorycznych propozycji nie zauwazyłem...

    Ale co mam proponować? Rozwiązanie problemu ludzkiej bezmyślności?

    Chyba kpisz...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 423. Data: 2015-01-23 13:34:04
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 23/01/15 00:59, Budzik wrote:
    > Ja mówie, ze to powinna być decyzja pod tytułem: rozumiemy konsekwencje i
    > podejmujemy decyzje.

    Przedsiębiorcy też rozumieją konsekwencje (chyba), a jednak kupują pługi
    do śniegu, sól, i startują w przetargach. Stacje benzynowe kupują zapasy
    paliwa arktycznego (opcje na zakup) i plakaty reklamowe. A tu kupa:
    śniegu nie ma, mrozu nie ma, zarobku nie ma. Ale zawsze był!!!

    Babcia patrzy: wszyscy idą prosto po lodzie, sąsiadka spod trójki też.
    Doszli, toż to kilka kroków. Mam iść naokoło? Kawał drogi! Spóźnię się.
    Nie iść do kościoła nie można. No to idzie.

    Nadal nie rozumiesz tych, co wzięli? Przy czym nie mówię o roku 2009
    kiedy już może było słychać trzeszczenie lodu pod stopami - ja osobiście
    wziąłem kredyt w 2003, kiedy sorki, ale największy wróżbita nie
    przewidywał przebicia ponad dwa razy. Tutaj w innych wątkach pokazywano
    sposób rozumowania: "kurs nie wzrośnie mocno, chyba że będzie wojna". No
    w pewnym sensie jest... no ale, przepraszm że się powtarzam, nie można
    żyć normalnie zakładając że będzie wojna, spadnie kometa, upadnie bank
    centralny czy coś, bo wtedy nie warto nic.

    PS nie skarżę się na mój kredyt i nie krzyczę o pomoc, ale też nie
    podoba mi się mówienie, że byłem głupi. Co najwyżej przegapiłem w 2008,
    że wtedy nie przewalutowałem. Chociaż też niekoniecznie...
    --
    Alf/red/

  • 425. Data: 2015-01-23 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Ale ja niczego nie szacuję. Za to ty wyciągasz (jak się przyznałeś)
    > liczby z dupy.

    ROTFL
    Ja wyciagnałem liczby z dupy, ty oszacowałes, ze sa nierealne ale Ty
    niczego nie szacujesz...
    To skoro nie szacujesz, to skąd wiesz, ze podane liczby sa złe?

    > [ciach]

    > Ale co mam proponować? Rozwiązanie problemu ludzkiej bezmyślności?
    >
    > Chyba kpisz...

    Rozumiem.
    Po prostu narzekasz. Można i tak.
    Narzekactwo to w sumie u nas sport narodowy. O konstruktywnosc trudniej.

  • 424. Data: 2015-01-23 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Alf/red/ f...@u...waw.pl ...

> [...]
    > kupują zapasy paliwa arktycznego (opcje na zakup) i plakaty reklamowe.
    > A tu kupa: śniegu nie ma, mrozu nie ma, zarobku nie ma. Ale zawsze

    Ale skoro rozumieją konsekwencje i podejmuja decyzje to jest cos
    normalnego.
    Gorzej jakby im ktos wmówił, ze maja kupować maszyny bo zarobioa czy bedzie
    snieg czy nie a potem okazałoby sie cos innego.

    Ale z przedsiebiorcami, jakby to Andrzej L powiedział, argument z dupy -
    oni sa troche bardziej swiadomym uczestnikiem rynku.

    > Babcia patrzy: wszyscy idą prosto po lodzie, sąsiadka spod trójki też.
    > Doszli, toż to kilka kroków. Mam iść naokoło? Kawał drogi! Spóźnię
    > się. Nie iść do kościoła nie można. No to idzie.

    Wie co ryzykuje.

> [...]
    > podoba mi się mówienie, że byłem głupi. Co najwyżej przegapiłem w
    > 2008, że wtedy nie przewalutowałem. Chociaż też niekoniecznie...

    A dlaczego miałbys krzyczec skoro nie czujesz sie oszukany?

  • 426. Data: 2015-02-03 20:25:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Nie pamietam dokladnie, ale we Wroclawiu to tak szly te mieszkania w
    > gore, szly, jakby sie zatrzymac nie mialy. 12 tys chyba nie bylo, z
    > jednym wyjatkiem, ale wcale nie dziwne, ze ludzie zgrzytali zebami,
    > zaciskali pasa .. i podpisywali. Bo nie wiadomo ile nastepne bedzie
    > kosztowac.

    Jedni brali kredyty wbrew logice i rozsądkowi, inni nie brali. Przymusu
    brania kredytów chyba nigdy nie było?

  • 427. Data: 2015-02-03 21:07:58
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 20:25, Poldek pisze:

    > Jedni brali kredyty wbrew logice i rozsądkowi, inni nie brali. Przymusu
    > brania kredytów chyba nigdy nie było?

    Przymusu nie - manipulacja tylko była. Kolejny link z dziś:

    http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136156,1735292
    9,Doradca__Sprzedawalismy_Wam_kredyty_we_frankach__M
    owilo.html#Czolka3Img

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 428. Data: 2015-02-03 21:09:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 21:07, S pisze:

    > Przymusu nie - manipulacja tylko była. Kolejny link z dziś:

    Głupi ten argument z brakiem przymusu brania kredytów.
    W sumie przymusu spłaty też nie ma. Mogą co prawda zabrać majątek, ale
    tylko to jest wszystko co mogą.

    --
    Liwiusz

  • 429. Data: 2015-03-01 21:06:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    S wrote:

    > Przymusu nie - manipulacja tylko była. Kolejny link z dziś:
    >
    > http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136156,1735292
    9,Doradca__Sprzedawalismy_Wam_kredyty_we_frankach__M
    owilo.html#Czolka3Img

    Manipulacja w kapitalistycznym świecie istnieje na każdym kroku.
    Wchodzisz do sklepu spożywczego i jesteś poddamy manipulacji, czekasz na
    przystanku - manipulacja, włączasz radio - też maniupulacja. Dorosły
    człowiek jest albo rozumny i nie poddaje się "manipulacji", tylko sam
    ocenia, co ma sens, a co nie ma, albo płacze i płaci za swoje błędy i
    podatność na manipulacje. Ja się manipulacji nie poddałem. Dlaczego
    teraz mam płacić za twoje długi? Dlatego, że poddałeś się manipulacji?
    Ty zapłaciłbyś moje długi "bo była manipulacja"?

  • 430. Data: 2015-03-01 21:10:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > To troche bez zwiazku z powyzszym - tam byla mowa o kredytach,
    > wiadomo, zmiany kursu moga byc, a wrecz beda, ale duze to rozlozone na
    > lata. A nie dwukrotnie w pol roku.

    Jakie znaczenie ma jedno, czy drugie chwilowe wachnięcie przy kredycie
    na 30 lat? Temat jest chwytliwy dla mediów, stąd to intensywne bicie
    piany w sumie o nic.