  • 1. Data: 2002-03-24 16:54:59
    Temat: dlaczego tylko wypukle w internecie ...
    Od: "--> MacGuliver <--" <w...@s...pl>

    mam pytanie dlaczego w internecie mozna placic
    tylko kartami embosowanymi ... nie jestem
    specjalnie biegly w tym temacie i chcialbym cos
    poczytac ale z tego co wstepnie slyszalem na
    jakiejs konferencji to nie zalezy rzekomo od
    centrow autoryzujacych tylko od banko wystawcow
    kart ...

    Jesli wiec dobrze rozumiem VISA i MASTERCARD
    nie mialyby nic przeciwko zaplata zwyklymi kartami
    jak popularna elektronka ... a jesli tak to w czym tkwi
    problem ? Nie mam danych (moze ktos ma to niech
    powie) ale wydaje mi sie, ze karty tloczone nie sa
    az tak w PL popularne wiec dlaczego nie doposcic
    zwyklych kart ... czy ktos wie jak to wyglada w innych
    panstwach ? czy np. w czechach, anglii, niemczech
    lub w usa mozna placic w sieci kartami takimi jak
    elektronka ?

    ktos wie kto i co za tym stoi ? przeciez jest to jedno
    z waskich gardel przez, ktore mniej ludzi ma mozliwosc
    zaplacenia sklepom w internecie ?

    dzieki.
    -mc.

  • 2. Data: 2002-03-24 17:14:11
    Temat: Re: dlaczego tylko wypukle w internecie ...
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ktos wie kto i co za tym stoi ? przeciez jest to jedno
    > z waskich gardel przez, ktore mniej ludzi ma mozliwosc
    > zaplacenia sklepom w internecie ?

    Bo elektrony sa z zasady bezpiecznijesze dla banku.
    A co maja robic klienci?? Ci z grubszymi porfelami spobie poradza. A
    drobnica? A kogo to obchodzi :)))

    VE krtora jest przystosowana do platnosci w nternecie to np. VE Inteligo

  • 3. Data: 2002-03-24 17:21:09
    Od: "--> MacGuliver <--" <w...@s...pl>

    "--> MacGuliver <--" <w...@s...pl> wrote in message
    > mam pytanie dlaczego w internecie mozna placic
    > tylko kartami embosowanymi ... nie jestem

    przynajmniej elektronka inteligo daje mozliwosc
    placenia w internecie - tym bardziej jest dla mnie
    zagadkowe dlaczego banki o duzo wiekszym
    potencjale nie zdecydowaly sie dotychczas na
    ten ruch ...

  • 4. Data: 2002-03-24 17:24:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Mar 2002 17:54:59 +0100, "--> MacGuliver <--"
    <w...@s...pl> wrote:
    >Jesli wiec dobrze rozumiem VISA i MASTERCARD
    >nie mialyby nic przeciwko zaplata zwyklymi kartami
    >jak popularna elektronka ...

    O ile sie nie myle to organizacje planticze zalecaja blokade MO/TO/IO
    na elektronach ale tego nie wymagaja.

    > a jesli tak to w czym tkwi
    >problem ?

    Bo VE/Maestro ma byc karta tania, bezpeiczna i prosta w obsludze.
    Zarowno dla banku jak i dla klienta.
    Dopuszczenie transakcji bez fizycznej obecnosci karty pociaga za soba
    potencjalne problemy jak np. koniecznosc przyjmowania reklamacji
    takich transakcji.
    No i jeszcze wzgledy czysto komercyjne - skoro bank da taka
    funkcjonalnosc na VE/MAE to bedzie mniej klientow na jego karty
    wypukle lub wirtualne.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 5. Data: 2002-03-24 17:32:53
    Od: "--> MacGuliver <--" <w...@s...pl>

    > Bo elektrony sa z zasady bezpiecznijesze dla banku.
    > A co maja robic klienci?? Ci z grubszymi porfelami spobie poradza. A
    > drobnica? A kogo to obchodzi :)))

    sklepy internetowe, bo w zasadzie zostaje platnosc przy odbiorze
    a jesli produkt jest wirtualny to w zasadzie sa ograniczeni tylko
    do embosowanych ...

    > VE krtora jest przystosowana do platnosci w nternecie to np. VE Inteligo

    na czym polega takie "przystosowanie" ? na profilu banku ?

    nawiasem mowiac nadal nie kumam o co chodzi ... czy dopuszczenie
    kart tloczonych w internecie to mniejsze ryzyko dla banku niz dopuszczenie
    elektronek ? czy banki sie boja umasowienia zakupow w internecie ?
    czy sa jakies czarne statystyki dla platnosci karcianych w internecie
    z ktorych wynikaloby, ze po dopuszczeniu platnosci elektronkami
    poziom reklamacji bylby tak duzy, ze ryzyko byloby dla banku zbyt
    powazne ? czy moze chodzi o jakies kwestie techniczne a nie ryzyko
    systemowe ...

  • 6. Data: 2002-03-24 18:37:25
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    > O ile sie nie myle to organizacje planticze zalecaja blokade MO/TO/IO
    > na elektronach ale tego nie wymagaja.

    Mastercard nie dopuszcza dla Maestro transakcji bez obecnosci karty: nie ma
    odczytu przez czytnik, nie ma transakcji. Rozmagnesowana Maestro to klapa.

    Bogdan

  • 7. Data: 2002-03-24 22:39:55
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > Bo VE/Maestro ma byc karta tania, bezpeiczna i prosta w obsludze.
    > Zarowno dla banku jak i dla klienta.

    Wlasnie...

    ciekawe. Skoro banki przyjmuja, ze skoro klient ma np. VC to i tak bedzie
    robil zakupy do limitu karty - nie dosc, ze pobierze za to prowizje, to
    srodki klienta leza na koncie i bank nimi obraca... A osoba majaca VE to
    osoba mloda, ktora jak jej sie to umozliwi to bedzie robila zakupy? Wtedy
    bank straci ulokowane srodki i raczej zysku z tego zadnego nie bedzie mial?
    Na razie VE autoryzowane w necie wydaja bardziej "ukierunkowane internetowo"
    na to banki czyli Inteligo i Fortis (chyba nadal nieoficjalnie)...

    > Dopuszczenie transakcji bez fizycznej obecnosci karty pociaga za soba
    > potencjalne problemy jak np. koniecznosc przyjmowania reklamacji
    > takich transakcji.

    Hmmm.... raczej nie... W sumie wieksza szansa ze transakcji nie zareklamuje
    posiadacz golda niz elektrona jest wieksza, ale chyba nie....

    > No i jeszcze wzgledy czysto komercyjne - skoro bank da taka
    > funkcjonalnosc na VE/MAE to bedzie mniej klientow na jego karty
    > wypukle lub wirtualne.

    Raczej jednak tak...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2002-03-24 23:13:09
    Od: "Wanias" <w...@U...tlen.pl>

    >czyli Inteligo i Fortis (chyba nadal nieoficjalnie)...

    Fortis umożliwia płacenie płaską w necie?
    Pierwsze słysze. Poważnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Wanias

  • 9. Data: 2002-03-24 23:24:34
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002 00:13:09 +0100, "Wanias" <w...@U...tlen.pl>
    wrote:

    >Fortis umożliwia płacenie płaską w necie?
    >Pierwsze słysze. Poważnie?

    Umozliwial, nieoficjalnie. Ale oficjalnie uniemozliwil

  • 10. Data: 2002-03-24 23:28:48
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Mar 2002 23:39:55 +0100, "Robert1" <p...@c...cz>
    wrote:

> [...]
    >srodki klienta leza na koncie i bank nimi obraca... A osoba majaca VE to
    >osoba mloda, ktora jak jej sie to umozliwi to bedzie robila zakupy?

    Ale VC nie jest wydawana kazdemu klienowi, jedynie osobom ktorych
    wiarygodnosc zostala w jakis sposob potwierdzona.

    >Hmmm.... raczej nie... W sumie wieksza szansa ze transakcji nie zareklamuje
    >posiadacz golda niz elektrona jest wieksza, ale chyba nie....

    jw. Ryzyko, ze masowy klient bedzie np. probowal reklamowac trasakcje
    jakie sam wykonal jest wieksze niz przy osobie spelniajacej kryteria
    na VC.