  • 1. Data: 2002-03-24 16:45:46
    Temat: Rezerwacje na credit card
    Od: "Mirosław" <p...@p...onet.pl>

    Witam i pytam

    Jak to jest z rezerwacjami biletów lotniczych i choteli przez internet?

    Wypełniam formularz i podaję nr karty (Visa, AE, Maestro itp) czy w tym mome
    cie jest sprawdzany stan dostępnych środków? A może od razu blokują odpowied
    nią kwotę?

    A jeśli mam niewiele na koncie (reszta na lokatach) i przeleję dopiero przed
    wyjazdem?

    A jeśli będę chciał zrezygnować? Np rezerwuję teraz hotel na wakacje a w cze
    rwcu okaże się że muszę zmienić plany.

    Jak to jest do końca?

    PS.Czy na karty płatnicze np Visa Elektron też można rezerwować?

  • 2. Data: 2002-03-24 16:51:27
    Temat: Re: Rezerwacje na credit card
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    "Mirosław" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Wypełniam formularz i podaję nr karty (Visa, AE, Maestro itp) czy w tym mome
    > cie jest sprawdzany stan dostępnych środków? A może od razu blokują odpowied
    > nią kwotę?

    Zazwyczaj tak.

    > A jeśli mam niewiele na koncie (reszta na lokatach) i przeleję dopiero przed
    > wyjazdem?

    To nie zrobiszrezerwacji.

    > A jeśli będę chciał zrezygnować? Np rezerwuję teraz hotel na wakacje a w cze
    > rwcu okaże się że muszę zmienić plany.

    To zależy od umowy jaka masz z tym, kto rezerwuje.

    > PS.Czy na karty płatnicze np Visa Elektron też można rezerwować?

    Karty płatnicze, to kredytowe, debetowe, charge.

    Karta VisaElectron jest zazwyczaj tylko do uzytku elektronicznego, czyli
    musi być fizycznie obecna w momencie transakcji.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-03-25 02:26:10
    Od: Wojciech Kus <w...@c...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> napisał(a):
> [...]

    Podejrzewam, ze tylko na te, dla ktorych udostepnione sa transakcje MO/TO.
    Czyli _BYC MOZE_ Inteligo (byc moze, bo nie wiem czy VE Inteligo jest tylko
    IO, czy rowniez MO/TO).
    Na Twoim miejscu uzylbym raczej karty wypuklej.

    > Karty płatnicze, to kredytowe, debetowe, charge.

    Kurde, Trzypion, czemu macisz? Po pierwsze, wymieniasz sposoby rozliczania
    transakcji dokonanych kartami. Po drugie, VE posiada funkcje platnicza.

    Wojtek
    --
    |___ Wojciech "Gooch" Kus ______ email: w...@c...waw.pl ___|
    |__ Nieustraszony Lowca Dzwiekow (w stanie chwilowego spoczynku ;-> ) __|

  • 4. Data: 2002-03-25 07:17:35
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

> [...]
    mome
    > cie jest sprawdzany stan dostępnych środków? A może od razu blokują

    To zalezy od ustalen.
    Spotkalem sie na przyklad z sytuacja, w ktorej w momencie robienia
    rezerwacji miejsca w hotelu sprawdzano tylko czy karta istnieje i czy jest
    wazna.
    Placilem za hotel na miejscu.
    Sankcja miala byc taka, ze jezeli nie zaplace na miejscu to pieniadze za
    zarezerwowane noclegi zostana zciagniete z karty.
    Ciekaw jestem jak to chcieli zrobic. Podalem numer karty Inteligo. Na
    rachunku bylo jakies 1,5 zlotego.

    MichalL

  • 5. Data: 2002-03-25 09:48:18
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojciech Kus <w...@c...waw.pl> wrote:

    > Kurde, Trzypion, czemu macisz? Po pierwsze, wymieniasz sposoby rozliczania
    > transakcji dokonanych kartami. Po drugie, VE posiada funkcje platnicza.

    No a co ja napisałem? VE to debetowa - i jest jak najbardziej płatniczą,
    w odróżnieniu od Cirrusa z Citi, który jest kartą bankomatową.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-03-26 22:16:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MichalL" <m...@n...isn.pl> writes:

> [...]
    > zarezerwowane noclegi zostana zciagniete z karty.
    > Ciekaw jestem jak to chcieli zrobic. Podalem numer karty Inteligo. Na

    Zwyczajnie, obciazyliby karte, na rachunku mialbys debet, ktory Inteligo
    zapewne pokryloby z innego rachunku (albo, co gorsza, nie pokryloby,
    i liczyloby wysokie odsetki od nieuzgodnionego debetu).

    Ew. obciazyliby karte, Inteligo odrzuciloby obciazenie, i by dochodzili
    po swojemu albo zapewne odpusciliby.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator