  • 21. Data: 2019-05-21 15:52:24
    Temat: Re: debetówka z Santandera
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Do testowania blika zachęcający jest milek.

    Nie, nie nie!
    Ja już nie chcę znowu wkręcić się w dodatkowe konta. Przetestowałem
    kilkanaście banków i mam dość.
    Pozostało mi jeszcze wymiksowanie się tylko z PeKaO SA. Bo tam muszę
    osobiście jechać, i to tylko do odległego teraz od mojego domu oddziału.
    Może doczekam czasów, kiedy będę mógł to zrobić zdalnie? ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 22. Data: 2019-05-21 16:37:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:45:43 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > zapytałem na czacie:
    >
    > 1. w pierwszym miesiącu karta jest bezpłatna,
    > 2. od drugiego opłata 3 zł nawet jeżeli karta nie zostanie aktywowana,
    > klient jej nie otrzyma (powinna dojść w 7-14 dni)

    Hmm, to się nie da zrobić numeru jak w mBąku ;>
    A tam można, bo:
    - karta jest bezpłatna w miesiącu zamówienia oraz w następnym, jeśli zamówiłeś do 15
    dnia miesiąca,
    - karta jest bezpłatna w miesiącu zamówienia oraz w następnym i jeszcze w następnym,
    jeśli zamówiłeś po 15 dniu miesiąca,
    - do jednego konta można mieć jedną kartę visa oraz jedną mc (tzn. to jest bezpłatne
    minimum zawsze i dla każdego, ja mam np. jeszcze drugą MC z WOŚP),

    więc zamawiamy sobie po 15 visę, jak przychodzi to aktywujemy, w następnym miesiącu
    po 15 zamawiamy mc, jak przyjdzie to aktywujemy mc i zastrzegamy visę, w następnym
    miesiącu zamawiamy po 15 visę itd.
    W ten sposób mamy zawsze bez opłat jedną aktywną kartę.

    Ciekawe po jakim czasie by się zorientowali ;>
    A może było takich dowcipnisiów sporo, skoro wprowadzili nowy typ konta, gdzie KD
    jest darmowa po 1 pyku/mc?

    Wczoraj rzutem na taśmę dostałem jeszcze kolekcjonerską debetówkę kompakt finanse -
    tym razem, zamiast zamawiać duplikat, zastrzegłem kartę oranżadową i zamówiłem nową.
    Bo jak po 15 kwietnia zamówiłem duplikat, to przyszedł z tym samym numerem, nową
    datą, ale ze starym wizerunkiem. A na drugi eksperyment z duplikatem już nie miałem
    czasu, bo już na miesięcznym wypowiedzeniu jestem - było to konieczne, bo dostałem
    list od banku z wypowiedzeniem dwumiesięcznym. Przy okazji mam nadzieję na 120zł
    bonusu - żona już dostała 110zł.

    To pierwsze wiśnie/orzeszki za zamknięcie konta - jak je w sumie nazwać?
    Bo za niezamykanie premie już dostawałem (np. citek proponował żonie kolejne 50zł za
    niezamykanie KK, ale nie dała się namówić - hmm, trzeba by dokładnie sprawdzić, czy
    wychodzi, że chyba bardziej opłaca się zamknąć - bo powiedzmy 50zł co 4 miesiące
    dałoby się wyciągać, a za nową kartę jest ok. 400 - a karencja obecnie to początek -
    a, no właśnie, albo 2017 albo 2018. Hmm, a może sobie kliknąć wypowiedzenie dla mojej
    KK citka? W sumie zawsze można wycofać, a może coś się uda ugrać? Stówki, czy nawet
    50-tki na ulicy nie leżą...).

    > 3. nie dopytałem jak się zmienia na 5 zł lub 0 zł przy 5 transakcjach...

    Pewnie w ST można.

  • 23. Data: 2019-05-21 16:39:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:52:28 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > osobiście jechać, i to tylko do odległego teraz od mojego domu oddziału.
    > Może doczekam czasów, kiedy będę mógł to zrobić zdalnie? ;)

    A widzisz, milek jest tak milutki, że nigdzie nie musisz łazić (choć jak ładna pogoda
    to warto, trafiają się ładne panie ;)
    Umowę przywozi kurier, od razu razem z debetówką (takiego luxusu nigdzie indziej nie
    miałem) - a wypowiedzenie też kliknięciem przez net.
    No i pieniądze rozdają.
    Mają też program poleceń, jak się zdecydujesz to daj znać ;>

  • 24. Data: 2019-05-21 18:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-05-18 o 12:41, Akarm pisze:

    >wiem, że na infolinię mogę zawszę zadzwonić lub pójść i zapytać, ale
    >zadałem pytanie tutaj, może ktoś ma wiedzę czy bank naliczy opłatę za
    >nieaktywną debetówkę?

    Nowa, przedluzona ?

    Do mnie debetowka nie dotarla, wiec bank wyslal nowa, z nowym numerem
    i naliczyl 3 zl za nowa i jakis ulamek za stara.
    Reklamacja w toku, ale czemu tak ?

    Po miesiacu przyslal SMS, ze moze chcialbym na nowej karcie zmienic
    sposob pobierania oplaty, no bo domyslnie to 3 zl/mc :-)
    No coz ... nowa.

    J.

  • 25. Data: 2019-05-22 21:12:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Więc przed testami sprawdź, czy na pewno bezpłatne.

    Byłem dzisiaj w dwóch oddziałach (akurat przechodziłem obok) i w obu
    zapytałem. W obu panie mnie zapewniały o całkowitej i bezwarunkowej
    bezpłatności Blika. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 26. Data: 2019-05-22 21:24:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To miło, ale czy na pewno w bankomatach, a nie tylko do płacenia?
    I czy na pewno we wszystkich blikowych bankomatach, a nie tyko w santanderowych?
    I jeszcze o to samo w stosunku do "czeków blik" dopytaj (ciekawe, czy będą wiedziały,
    co to ;) - bo tu np. w milku operacje gotówkowe płatne niestety, a dla kodów darmowe.

  • 27. Data: 2019-05-22 23:56:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > To miło, ale czy na pewno w bankomatach, a nie tylko do płacenia?
    > I czy na pewno we wszystkich blikowych bankomatach, a nie tyko w santanderowych?

    Pytałem o wypłatę gotówki w bankomatach. Panie (w jednym oddziale gadały
    ze mną na raz trzy!) hurmem zapewniały że tak.
    Podchwytliwie zapytałem: ale oczywiście bez spółdzielczych?
    - Ależ nie! We wszystkich bankomatach w całej Polsce.
    Czyli możliwe jest, że mnie nie oszukiwały. ;) I dzięki Blikowi jest
    możliwe bezpłatne korzystanie z bankomatów. :)

    > I jeszcze o to samo w stosunku do "czeków blik" dopytaj (ciekawe, czy będą
    wiedziały, co to ;) - bo tu np. w milku operacje gotówkowe płatne niestety, a dla
    kodów darmowe.

    Żeby zapytać, to najpierw ja sam musiałbym wiedzieć, o co pytam. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 28. Data: 2019-05-23 11:32:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 22 maja 2019 23:57:17 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > Czyli możliwe jest, że mnie nie oszukiwały. ;) I dzięki Blikowi jest
    > możliwe bezpłatne korzystanie z bankomatów. :)

    O, najpierw pomyślałem, że to o spółdzielczych to dowód, że oszukiwały - ale pytanie
    go google i okazuje się, że spółdzielnie też mają blika, a przynajmniej te, których
    bankomaty obsługuje IT cash.
    Pewnie ma to związek z uczestnictwem w express elixir - spółdzielnie dołączają,
    ciekawe, że żwawiej te z SGB - choć mniejsze zrzeszenie, to banków uczestniczących
    więcej.
    Ale przelewów na numer telefonu nie ma jeszcze żaden - to zresztą i tak działa póki
    co tylko w 6 z 10 banków mających blika.

    Więc pewnie nie we wszystkich, ale być może we wszystkich, które mają blika - a może
    to być już i 90%, a może i więcej.

    wiedziały, co to ;) - bo tu np. w milku operacje gotówkowe płatne niestety, a dla
    kodów darmowe.

    > Żeby zapytać, to najpierw ja sam musiałbym wiedzieć, o co pytam. ;)

    To masz okazję się dokształcić i przed paniami błysnąć, wtedy to i 5 przyleci ;>

    blik ma dwie metody.

    Jedna wymaga urządzenia pod ręką - z wyjątkiem ing musi to być telefon/tablet z apką
    banku. Naciskasz ikonkę, pojawia się 6-cyfrowy kod ważny 2 minuty, w
    bankomacie/POSie/necie wpisujesz kod i zatwierdzasz transakcję na urządzeniu.

    Druga to właśnie czeki.
    Generujesz sobie 9-cyfrowy kod na określoną maksymalną sumę i z datą ważności (max.
    to niestety chyba tylko 3 dni), do tego jeszcze ustawiasz sobie 4-cyfrowe "hasło do
    czeków".
    Kod możesz zapisać na kartce, nie musisz mieć ze sobą telefonu/komputera.
    W bankomacie wpisujesz kod oraz hasło - czyli łącznie 13 cyfr - i możesz wypłacić
    sumę do maksymalnej określonej podczas tworzenia czeku.
    ZTCP czeku można użyć tylko raz, więc nie da się robić po troszku jak np. z kodem do
    biedronki. Przy wykorzystaniu NIE jest potrzebne potwierdzenie na telefonie.
    "Czek" też pewnie dlatego, że możesz taki kod-czek komuś dać - ale to trochę bez
    sensu, bo musisz zdradzić mu "hasło do czeków" - więc żadne z tego hasło.
    Ale można to po prostu traktować jak kod 13-cyfrowy - a możliwość zmiany hasła
    pozwala na unieważnienie wszystkich rozdanych do tej pory, a jeszcze
    niewykorzystanych czeków.

    A o czeku napisałem "w bankomacie wpisujesz" - bo w bankomatach testowałem i wiem, ze
    obsługują, w POSach nie - ale mam wątpliwości, bo np. w automatach biletowych w
    autobusach w DC można zapłacić tylko kodem, czekiem nie - pozwala wpisać tylko 6 cyfr
    :(

  • 29. Data: 2019-05-23 12:15:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, jeszcze jedna ważna sprawa co do santandera i czeków blik - santi to jedyny ze
    sprawdzonych przeze mnie banków (potencjał mają jeszcze alior, ing i getout), który
    pozwala na tworzenie czeków blik w ST www - a nie, jak inne, jedynie w apce
    "mobilnej".
    Więc do korzystania z bankomatów wcale nie trzeba mieć urządzenia z androidem ani
    debetówki :)

  • 30. Data: 2019-05-23 14:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >w ST www - a nie, jak inne, jedynie w apce "mobilnej".
    >Więc do korzystania z bankomatów wcale nie trzeba mieć urządzenia z

    Tylko co - notebooka z internetem ? :-)

    Przyznaje, ze ta cecha moze ciut zaskoczyc,
    ale to sie raczej przydaje do platnosci w domowym zaciszu ...

    J.