  • 31. Data: 2019-05-25 21:51:35
    Temat: Re: debetówka z Santandera
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-23 o 14:12, J.F. pisze:

    > Tylko co - notebooka z internetem ? :-)

    Nie.
    Tak, jak dość wyraźnie Dawid napisał - wystarczy kartka.
    Albo dobra pamięć.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 32. Data: 2019-05-26 10:31:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 25 maja 2019 21:51:43 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Nie.
    > Tak, jak dość wyraźnie Dawid napisał - wystarczy kartka.
    > Albo dobra pamięć.

    Do zrealizowania wypłaty rzeczywiście żadnej elektroniki (bo chip w karcie EMV to też
    komputer) nie potrzeba.
    Ale rzeczywiście trzeba mieć urzadzenie z dostępem do netu, żeby sobie taki czek
    wygenerować. Tym bardziej, że max. ważność czeku to 72h (tzn. w bankach, które mam i
    w których czeki znalazłem, czyli w santim, milku i skarbonce - a nie znalazłem w
    żubrze, bnpp i mBąku).
    W sumie wystarczy ipod albo tablet z marketu, albo najprostszy androidowy telefon i
    jakieś publiczne wifi - albo abonament za 10zł/mc z 1GB netu i darmową gadką - lub
    też za 10zł 10GB netu/mc.
    A nawet nie musi być własne urządzenie, w oddziałach banku są komputery dla klientów,
    jak kiedyś w ing załatwiałem KK to pan pomagał klientce robić przelewy na takim
    komputerze, choć teoretycznie powinien za to wziąć prowizję ;>

  • 33. Data: 2019-05-26 11:16:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    takim komputerze, choć teoretycznie powinien za to wziąć prowizję ;>

    korzystacie z tych czeków?
    widziałem taką opcję, ale jakoś praktycznego zastosowania nie znalazłem...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2019-05-26 12:06:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 26 maja 2019 11:16:22 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > korzystacie z tych czeków?
    > widziałem taką opcję, ale jakoś praktycznego zastosowania nie znalazłem...

    Testowałem i działa.
    Ograniczeniem sensownosci jest tylko max. 72h ważności, nie można nosić karteczki z
    czekiem w portfelu/wizytowniku "na wszelki wypadek", grezba nosić debetówkę albo
    komórę z androidem/iosem.
    Ja noszę nokię E51, więc z blikiem kombinuję, bo tablet 7" z gsm mozna w kieszeni
    nosić, ale niewygodnie.
    Niewygodny też do noszenia 5" LG - a jest podwójnie do kitu, bo niewygodny do
    noszenia, bo za duży, a i do używania niewygodny, bo za mały. Więc leży w szufladzie
    i używany jest na specjalne okazje.
    Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś kod przez telefon
    - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i potem sobie idzie do bankomatu.
    Można to też "zwykłymi" kodami blik załatwić, tylko że tamten człowiek musi dzwonić z
    komóry spod bankomatu - a ten, co podaje, musi potwierdzić wypłatę w apce, co podczas
    trwania połączenia może się nie udać (telefony zwykle nie pozwalają na transfer
    danych podczas rozmowy). Więc nie tylko trzeba mieć androida (a do czeków w santim
    nie trzeba) ale i drugi telefon.

  • 35. Data: 2019-05-27 09:02:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2019 03:06:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    czekiem w portfelu/wizytowniku "na wszelki wypadek", grezba nosić debetówkę albo

    Czytajac dalej ... i po co kombinowac z blikiem, skoro mozna nosic
    karte :-)

> [...]
    > 5" LG - a jest podwójnie do kitu, bo niewygodny do noszenia, bo za
    > duży, a i do używania niewygodny, bo za mały.

    Wychodzi na to, ze musisz kupic 6" :-)

    > Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś
    > kod przez telefon - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i
    > potem sobie idzie do bankomatu.

    budki dawno nie widzialem ...

> [...]
    > musi potwierdzić wypłatę w apce, co podczas trwania połączenia może
    > się nie udać (telefony zwykle nie pozwalają na transfer danych

    Hm, a moze juz "zwykle pozwalaja" ?

    > Więc nie tylko trzeba mieć androida (a do czeków
    > w santim nie trzeba) ale i drugi telefon.

    No coz, dzieciom na kolonie moze sie przydac.

    Wychodzi na to, ze ten blik jakis niedorobiony :-)

    J.

  • 36. Data: 2019-05-27 10:24:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.05.2019 o 09:02, J.F. pisze:

> [...]
    komórę z androidem/iosem.

    > Czytajac dalej ... i po co kombinowac z blikiem, skoro mozna nosic

    (...)

    > budki dawno nie widzialem ...

    Budek nie ma.

    > No coz, dzieciom na kolonie moze sie przydac.
    >
    > Wychodzi na to, ze ten blik jakis niedorobiony :-)

    Ale kody blik czy "czeki"? Czeki są dobre, żeby właśnie dzieciom (czy
    komuś jednorazowo, bo dzieciom to można karty rozdać) wysłać szybko kasę
    z odbiorem w bankomacie.

    A blik jako taki, czyli płacenie/podejmowanie gotówki kodami
    generowanymi na miejscu telefonem, to głównie bajer. Chyba, że się
    boisz, że bankomat kartę ukradnie.

    Tak samo nfc zamiast karty - niby fajne, ale sporo terminali nie
    przyjmuje i bez karty dupa.

    MJ

  • 37. Data: 2019-05-27 11:21:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 10:24:44 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
    > W dniu 27.05.2019 o 09:02, J.F. pisze:
    > (...)
    >>
    > Ale kody blik czy "czeki"?

    Jedno i drugie.

    > Czeki są dobre, żeby właśnie dzieciom (czy
    > komuś jednorazowo, bo dzieciom to można karty rozdać) wysłać szybko kasę
    > z odbiorem w bankomacie.

    O te karty prepaid chyba coraz trudniej, ale z drugiej strony - bywaja
    potrzebne.

    A co do czekow, widziales:
    -72h ... dla dzieci starczy,
    -trzeba miec smartfona, chyba ze BZ.
    -kod dostepu wspolny ... moze to nie wada ...

    > A blik jako taki, czyli płacenie/podejmowanie gotówki kodami
    > generowanymi na miejscu telefonem, to głównie bajer. Chyba, że się
    > boisz, że bankomat kartę ukradnie.

    raczej mysle o zyciu bez karty.
    A banki chyba mysla o prowizji dla Visy/MC :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-05-28 09:07:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 09:02, J.F. pisze:

    > Czytajac dalej ... i po co kombinowac z blikiem, skoro mozna nosic
    > karte :-)

    za płatność kartą mam moneyback 2% a blikiem 5% ;-)

    poza tym telefon raczej ze sobą noszę, a dokumenty (karty) już niekoniecznie

    jak zgubię kartę to ktoś może z niej szybko skorzystać (bezstykowo
    zapłaci) zanim się zorentuję, z telefonem jest sporo trudniej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 39. Data: 2019-05-29 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Tak jest! To ja. :)
    > Skusiłem się, to był podszept diabła? A inicjały jego to MR. Dał tu
    > link do promocji. ;)
    > Tym razem obiecałem sobie, że już na pewno będę pilnował budżetu
    > solidnie, czyli wydatki kartą kredytową będą od razu odzwierciedlane
    > wpłatą na osobne konto oszczędnościowe. Ale co z tego? I tak czasem
    > nie mogę się powstrzymać przed nadmiernymi wydatkami. Tłumaczę
    > sobie, że przecież najwyżej w następnym miesiącu wydam mniej. :D
    > Cholerny plastik...

    Mieczak! :-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki