  • 1. Data: 2008-07-02 07:36:29
    Temat: "cudowny" wzrost spreadu w DB
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    DB to bank, ktory ma osobną tabele kursow walut dla kredytow hipotecznych,
    rata pobierana jest zawsze w tym samym dniu (pomijając miesiące kiedy wypada
    w dzien wolny od pracy)
    i czasem (bo nie zawsze) dochodzi do sytuacji kiedy spread na walucie NAGLE
    sie pogarsza w dniu, z którego brany jest kurs na spłatę raty ;-(

    tak mamy tym razem (CHF):
    kurs z 30.06 2,0225 - 2,0987
    02.07 2,0225 - 2,1205

    spread "cudownie" zwiekszyl swoja wartosc chociaz (przykladowo) kurs sredni
    NBP spadl ;-/
    niby ok. 2 gr ale to oznacza wyższą o 20 zł ratę na każdym 1000 CHF!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-07-02 07:49:20
    Temat: Re: "cudowny" wzrost spreadu w DB
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    RobertS wrote:
> [...]
    > i czasem (bo nie zawsze) dochodzi do sytuacji kiedy spread na walucie
    > NAGLE sie pogarsza w dniu, z którego brany jest kurs na spłatę raty

    dlatego te tluste s... bankierskie ot ja p.... i sobie odkladam sam, za kilka
    lat juz zbiore calosc potrzebnego szmalu. Wiedziec ile marmuru i mercedesow
    kupia prezesi mniej (przynajmniej nie za moje pieniadze) - bezcenne.

    Policzcie ile oddacie za kredycik - mozna by bylo kupic pewnie pol mieszkania
    dla dziecka.

  • 3. Data: 2008-07-02 08:08:51
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > kilka lat juz zbiore calosc potrzebnego szmalu. Wiedziec ile marmuru i
    > mercedesow kupia prezesi mniej (przynajmniej nie za moje pieniadze) -

    [OT]
    teraz mieszkasz u rodziców czy wynajmujesz, a kasa lezy na lokacie 5% w
    skali roku?

    ps
    kupilem mieszkanie za 180kzl, aktualnie moge je sprzedac za 400-420kzl, w
    tym
    czasie zaplacilem bankowi ok. 15-20kzl odsetek...

    zrozumiales?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-02 08:12:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Papkin" 486b3307$...@n...home.net.pl

> [...]
    > lat juz zbiore calosc potrzebnego szmalu. Wiedziec ile marmuru i mercedesow
    > kupia prezesi mniej (przynajmniej nie za moje pieniadze) - bezcenne.

    Ponoć preferują Toyotę, choć to bank rodem z Niemiec. ;)

    Co do cudów ;) -- trzeba chyba zbudować inną tutaj społeczność i inną
    mentalność. Tego rodzaju zachowania powinny być uważane za naganne -- za
    cwaniactwo i oszustwo. Aby było jasne -- nie sprawdzam prawdziwości Twego
    doniesienia i zakładam, że piszesz prawdę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2008-07-02 08:14:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "RobertS" g4fd2k$ad0$...@o...icpnet.pl

    > kupilem mieszkanie za 180kzl, aktualnie moge je sprzedac za 400-420kzl, w
    > tym czasie zaplacilem bankowi ok. 15-20kzl odsetek...

    Fakt, że taki kredyt jest opłacalny, ma się nijak do złych praktyk bankowych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2008-07-02 08:57:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-02, RobertS <b...@p...pl> wrote:

    > ps
    > kupilem mieszkanie za 180kzl, aktualnie moge je sprzedac za 400-420kzl, w
    > tym czasie zaplacilem bankowi ok. 15-20kzl odsetek...

    A teraz mieszkania są na górce. Polecasz kupno?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-07-02 10:24:37
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > [OT]
    > teraz mieszkasz u rodziców czy wynajmujesz, a kasa lezy na lokacie 5%
    > w skali roku?

    stare mieszkanie, 5.5% :) Wiem inflacja itd ale zarabiam przeciez :)

    > ps
    > kupilem mieszkanie za 180kzl, aktualnie moge je sprzedac za
    > 400-420kzl, w tym
    > czasie zaplacilem bankowi ok. 15-20kzl odsetek...

    a ja przespalem akurat ten okres, i tak bym zdolnosci jeszcze nie mial dobrej,
    kupiles dobrze i co z tego? Sprzedasz? A nowe kupisz tez za 180...?

    Chyba ze spekulancik jestes - dobrze zarobisz i tyle, no i bank na Tobie tez
    wiec w takim przypadku nawet Ci dobrze licza. W innym zeruja na biedakach po
    prostu jak to Banki. Bogaci kredytow nie biora. Tak czy siak, bez wzgledu na to
    ile beda zarabiac na Tobie i tak sie ciesz... A ja albo dozbieram albo doczekam
    do krachu tego chorego rynku mieszkaniowego, Hipszania juz przez to
    przechodzia.

  • 8. Data: 2008-07-02 10:34:02
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > A teraz mieszkania są na górce. Polecasz kupno?
    >
    > --
    > Wojciech Bańcer

    nie mam pojecia
    nie kupilem jako inwestycje tylko dla siebie, pokazalem, ze duzo bardziej
    oplacilo sie wziac kredyt i kupic mieszkanie kilka lat temu niz chowanie
    kasy do skarpety i odkladanie, aby kupic za gotowke

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-07-02 10:35:25
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    RobertS wrote:

    > [OT]
    > teraz mieszkasz u rodziców czy wynajmujesz, a kasa lezy na lokacie 5%
    > w skali roku?

    5.5, mieszkanie kleine aber meine. Chce wieksze, ceny poszly tak w gore ze
    glowa boli. Troche przespalem wzrost cen, troche mialem inna sytuacje zyciowa.

    > ps
    > kupilem mieszkanie za 180kzl, aktualnie moge je sprzedac za
    > 400-420kzl, w tym
    > czasie zaplacilem bankowi ok. 15-20kzl odsetek...
    >
    > zrozumiales?

    Jasne, ciesz sie.

    Ty zarobiles teoretycznie - chyba ze to nieruchomosc na spekulacje to nawet
    takie praktyki DB , choc zle, nie powinny Ciebie tak martwic, i tak sie
    nachapiesz. A jesli to mieszkanie do mieszkania to i tak nowego za 180tysi (te
    "zarobione" wirtualnie) nie kupisz, chyba ze zmienisz na mniejsze. Tak czy siak
    mniej oddasz bankowi i masz powody do mruczenia.

    A co powiesz tym co dopiero beda na kupnie? Spekulancki rynek, cwaniacy i
    naciagacze zwani deweloperami a w parze z nimi banki sie bogaca. Ot taki kraj i
    nic z tym nie zrobisz chyba ze ludzie przestana kupowac i przeczekaja. W
    hiszpani ten chory rynek sie zalamal (nieruchomosci), czekamy na nasza kolej.

    Obecnie pielegniarka, potrzebny zawod prawda, nigdy nie dostanie kredytu, nigdy
    nie bedzie miala wlasnego mieszkania. To samo nauczyciel poczatkujacy itd. To
    chory kraj.

  • 10. Data: 2008-07-02 10:51:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-02, RobertS <b...@p...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > oplacilo sie wziac kredyt i kupic mieszkanie kilka lat temu niz chowanie
    > kasy do skarpety i odkladanie, aby kupic za gotowke

    To teraz sobie pomyśl, że kupiłeś w lipcu/sierpniu jak były najbardziej.
    Nie plułbyś se w brodę, że nie przeczekałeś paru miesięcy? Nie można
    polecać kupowania "w ciemno", nie patrząc na warunki rynkowe.

    Przy *obecnych* warunkach często się opłaca odkładać, a nie kupować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl