  • 1. Data: 2007-11-16 22:23:31
    Temat: bilansowanie w mbanku w k. hipotecznym
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

    na czym to polega? moglibyście podać przykład? ze strony mbanku ciężko
    cokolwiek wynieść łopatologicznego..
    dzięki :)

  • 2. Data: 2007-11-17 10:00:42
    Temat: Re: bilansowanie w mbanku w k. hipotecznym
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    John Cleese pisze:
    > na czym to polega? moglibyście podać przykład? ze strony mbanku ciężko
    > cokolwiek wynieść łopatologicznego..
    > dzięki :)

    Wziąłeś kredyt na X KPLN. Załóżmy najpierw, że na koncie nie ma żadnych
    ruchów. Niech teraz przez cały miesiąc na rachunku bilansującym leży
    powiedzmy Y KPLN.
    Wtedy przy obliczeniu odsetek za ten miesiąc wezmą ci jako podstawę do
    ich naliczenia kwotę X-Y KPLN. I tyle.
    A jeśli na koncie ruchy są to biorą "do odjęcia" (czyli za Y) średni
    stan konta bilansującego. I tyle.

    KJ

  • 3. Data: 2007-11-17 19:01:45
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

> [...]
    > naliczenia kwotę X-Y KPLN. I tyle.
    > A jeśli na koncie ruchy są to biorą "do odjęcia" (czyli za Y) średni stan

    czyli konto bilansujące mam traktować ajko jakieś subkonto, (coś jak emax)
    do ktorego wrzucam kasiute z ekonta i deklaruje, że przez np. 3 tyg. będzie
    tam leżała takato a taka kwota?

  • 4. Data: 2007-11-17 19:36:53
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

    > na czym to polega? moglibyście podać przykład? ze strony mbanku ciężko
    > cokolwiek wynieść łopatologicznego..

    Wziąłeś kredyt na 300 000. Na eKoncie leży 100 000. Odsetki liczą Ci od kwoty
    200 000. W następnym miesiącu na eKoncie leży 50 000, więc kolejną ratę liczą
    Ci z odsetkami od kwoty 250 000. Pomijam ratę, która pomniejszyła zadłużenie w
    ub. m-cu. Według mnie to taki bajer marketingowy, bo o ile można na koncie
    osobistym mieć 3000 czy 5000, nikt nie trzyma więcej. Jak mam grubszą kasę
    zaraz ją inwestuje, aby nie traciła na wartości. Więc jeśli to jeden z, jak
    myślisz, plusów, odrzuć go i nie bierz pod uwagę, jeśli szukasz kredytu. Dobre
    może w przypadku nieruchomości komercyjnych, dla dużych firm, kiedy
    niejednokrotnie wpływy bilansują kredyt, a kasa jest wolna, ale nie dla
    indywidualnych kredytobiorców.

    --
    igoR

  • 5. Data: 2007-11-17 19:53:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    John Cleese pisze:
    [...]

    > czyli konto bilansujące mam traktować ajko jakieś subkonto, (coś jak emax)
    > do ktorego wrzucam kasiute z ekonta i deklaruje, że przez np. 3 tyg. będzie
    > tam leżała takato a taka kwota?

    Nic nie deklarujesz. Ustalasz np. limit 1000 PLN. Wtedy jeśli na ekoncie
    będzie więcej to zostanie to przelane na to "subkonto" a jeśli mniej
    to zostanie z tego subkonta uzupełnione.
    A do liczenia odsetek będzie wzięta średnia z subkonta.
    KJ

  • 6. Data: 2007-11-17 19:57:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    === igoR === pisze:
> [...]

    > myślisz, plusów, odrzuć go i nie bierz pod uwagę, jeśli szukasz kredytu. Dobre

    Ale dopuszczasz, że ktoś może nie mieć "żyłki inwestycyjnej"?
    Inna opcja: gdzie znajdziesz linię kredytową tak nisko oprocentowaną, i
    z prowizją płaconą *raz*, a nie *co roku*?
    KJ

  • 7. Data: 2007-11-17 20:56:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może w przypadku nieruchomości komercyjnych, dla dużych firm, kiedy
    > niejednokrotnie wpływy bilansują kredyt, a kasa jest wolna, ale nie dla

    Bzdury Waść pleciesz.

    marekz

  • 8. Data: 2007-11-17 21:06:02
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

    > Bzdury Waść pleciesz.

    A niby dlaczegóż?

    Nie wiem jak Ty, ja nie trzymam kasy na nieoprocentowanym koncie.
    Co innego firma, np. handlowa. Codziennie spływa jakaś kasa, więc leży. Na
    moje konto wpływa raz, dwa razy w miesiącu, i dłużej niż dzień czy dwa nie
    pozwalam leżeć.

    Jak ktoś ma luźne kilkadziesiąt tysięcy, nie trzyma tego na koncie.

    --
    igoR

  • 9. Data: 2007-11-17 21:13:02
    Od: "=== igoR ===" <i...@g...pl>

    > Ale dopuszczasz, że ktoś może nie mieć "żyłki inwestycyjnej"?
    > Inna opcja: gdzie znajdziesz linię kredytową tak nisko oprocentowaną, i
    > z prowizją płaconą *raz*, a nie *co roku*?

    Jeśli linia kredytowa, to właśnie w mBanku, na biznesowym koncie. Zero
    prowizji za przyznanie, zero opłat za odnowienie i prawie 5% taniej niż na
    eKoncie. Ale to tak przy okazji.
    Karta kredytowa załatwia bieżące potrzeby, a gdyby było coś pilnego, w kilka
    dni można uciec z funduszy czy opchnąć złoto.
    Nie róbmy człowiekowi wody z mózgu: nie znam nikogo, kto biernie patrzy na
    kilkadziesiąt tysięcy na koncie. Musiałby być idiotą.
    Jak wspominałem, co innego kilka tysięcy, bieżące wydatki, pensja, itp, ale
    nie więcej.
    Moim zdaniem poroniony i typowo marketingowy ten pomysł. Dodam, że jak sam
    szukałem kredytu, dopytywałem o to, ale już na wstępie odrzuciło mnie to, że
    nie działa przy kresce w CHF. A swoją drogą i tak mam hipoteczny w PLN, ale w
    innym banku ;)

    --
    igoR

  • 10. Data: 2007-11-17 21:38:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    === igoR === pisze:

    [...]

    > Nie róbmy człowiekowi wody z mózgu: nie znam nikogo, kto biernie patrzy na
    > kilkadziesiąt tysięcy na koncie. Musiałby być idiotą
    Aha, czyli ktoś kto oszczędza przez, powiedzmy rok, na wykończenie
    mieszkania, i nie chce pod żadnym pozorem naruszyć tych pieniędzy, to
    jest idiotą? Gratuluje dobrego samopoczucia.

    Przypominasz mi trochę doradcę w ołpenfajnansie który radził mi (cirka
    rok temu), żeby "wziąć jak największy kredyt i nadwyżkę wpłacić w
    fundusze", ciekawy jestem jak się czują ludzie którzy (nieco później)
    zastosowali się do takiej rady.
    KJ