  • 1. Data: 2010-09-23 19:09:09
    Temat: belka od lokaty walutowej z dzienna kapitalizacja...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    no wlasnie, jak to jest dokladnie naliczane? ktos sie zerknal?

  • 2. Data: 2010-09-23 19:27:01
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci
    > no wlasnie, jak to jest dokladnie naliczane? ktos sie zerknal?

    a gdzie sa lokaty walutowe z dzienna?

    W.

  • 3. Data: 2010-09-23 19:28:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a gdzie sa lokaty walutowe z dzienna?
    >
    > W.

    i dlaczego miałoby to wyglądać inaczej niż w przypadku lokat w PLN?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-09-23 19:51:26
    Od: b...@o...pl

    > i dlaczego miaĹ&#65533;oby to wyglÄ&#65533;daÄ&#65533; inaczej niĹź w przypadku
    lokat w PLN?

    domyślam się, że wątkotwórca pyta o nieprzewidywalność kursów.

    różnica jest taka że w złotówkach to można sobie
    jak to nie raz opisywał kolega Eneuel wyliczyć wszystko do wielu
    miejsc po przecinku dokładniutko 2,485000001 żeby po zaokrągleniu
    dało akurat 2,49 jako największą nieopodatkowaną kwotę...

    a w odsetki w walucie są pewnie jakoś przeliczane na złotówki
    po kursie zgaduję (a) sprzedaży (b) kupna (c) średnim (I)banku
    (II)NBP kurs codziennie skacze, nic nie można przewidzieć
    wyliczysz sobie 2,48 kurs się zawaha masz 2,50 i 40% podatku.

    i pewnie tu jest największy ból z bezbelkowością takowych lokat.

    Aczkolwiek, nie wiem czy ktoś sie w to bawi, bo procenta niskie
    straszliwie niskie. Jak ktoś ma małe kwoty walut, nie opłaca się
    oszczędzać, jak ma wielkie, to chyba mógłby je przewalutować po
    kursie negocjowanym, procent w złotówkach, ponowne przewalutowanie
    i pomimo 2 krotnego dokarmiania banku opłatami i tak zyskałby
    więcej (albo stracił mniej) niż wpłacając walutę na oszczędnościowe

    To taka teza na gorąco. Możnaby użyć excel i policzyć czy mam rację.

  • 5. Data: 2010-09-23 19:53:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Pawel" <r...@1...0.0.1> wrote in message
    > no wlasnie, jak to jest dokladnie naliczane? ktos sie zerknal?

    Na razie nie ma takich lokat, a bank, ktory to zrobi bedzie prekursorem.
    Generalnie, nie chca tego robic, bo nie moga zagwarantowac przy jakiej
    kwocie lokaty nie bedzie jeszcze podatku. Zasada naliczania jest identyczna
    jak dla PLN, z tym, ze finalny wynik odsetek do naliczenia podatku trzeba
    pokazac w PLN. Nie znajac kursu walutowego w przyszlosci trudno ustalic czy
    dane odsetki np. 0.5EUR*4zl=2zl i nie bedzie podatku czy tez
    0.5Eur*5zl=2.5zl i bedzie podatek prawie w wysokosci 40%. Jedynie banki
    moglyby wprowadzic takie lokaty nie reklamujac, je jako bezbelkowe, jedynie
    dac dzienne naliczanie odsetek i decyzje odnosnie kwoty pozostawic
    klientowi.
    Na taki ruch moga zdecydowac sie jedynie nieliczni np. Alior czy Getin,
    ktore na dluze terminy oferuja w zaleznosci od waluty 2-2.5%, co ma jakis
    sens. W wiekszosci bankow, gdzie odsetki sa na poziomie ok 0.5% cala zabawa
    praktycznie traci sens z ta dzienna kapitalizacja, bo zysk dla klienta jest
    niewielki.

  • 6. Data: 2010-09-23 19:54:20
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Wielebny wrote:

    > Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci
    >
    > a gdzie sa lokaty walutowe z dzienna?

    np. alior ma dzeinna w eur i usd:
    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/loka
    ty/lokata_walutowa_dzienna
    przy obecnym poziomie eurlibor nie wyglada najgorzej.

  • 7. Data: 2010-09-23 19:59:17
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Paweł pisze:
    > no wlasnie, jak to jest dokladnie naliczane? ktos sie zerknal?

    Nie ma znaczenia, czy jest dzienna czy miesięczna - podatek oblicza się
    tak samo, czyli zapewne tak:
    kwota_odsetek*kurs_średni_NBP, zaokrąglić, *0,19, zaokrąglić.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-09-23 20:26:44
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > np. alior ma dzeinna w eur i usd:
    > http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/loka
    ty/lokata_walutowa_dzienna
    > przy obecnym poziomie eurlibor nie wyglada najgorzej.

    Faktycznie Alior zostal prekursorem dla lokat w EUR i USD z dzienna kap. Jak
    pisalem poprzedni post nie wiedzialem o tym

  • 9. Data: 2010-09-23 20:37:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/loka
    ty/lokata_walutowa_dzienna
    > przy obecnym poziomie eurlibor nie wyglada najgorzej.

    Do kompletu mogliby dolozyc 12-miesiecy oraz rozszerzyc o GBP.

  • 10. Data: 2010-09-23 20:59:50
    Od: g...@o...pl

    > Do kompletu mogliby dolozyc 12-miesiecy oraz rozszerzyc o GBP.

    i CHF. Z wahaniami kursu nie ma chyba problemu, przecież można by zakładac takie
    lokaty odpowiadające wartością polskim 10 tys., nie ryzykując.