  • 11. Data: 2021-03-29 14:08:10
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:9t2kbktl8bb6.15k0j7ye4s1i1$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Fri, 26 Mar 2021 17:39:27 +0100, J.F. napisał(a):

    >Ale dziwiłem się, skąd wziąłeś owe ~1-2 miesiące w zeszłym roku,
    >zamiast 13
    >wyliczone przez GUS.

    Normalnie, czyli w 2019 umieralo nam ok 7-8 tys ludzi tygodniowo.
    Czyli ~1000 dziennie.

    I mimo szalejacego wirusa, to w 2020 bylo podobnie ... az do
    pazdziernika.

    W listopadzie siegnelismy 15 tys zgonow tygodniowo.
    Czyli jakies 2000 dziennie, czyli dwa razy wiecej niz normalnie.
    Z czego wirus zabijal ok 500 dziennie - przynajmniej takie oficjalne
    dane.

    Mielismy wiec 2 miesiace podwojnej smiertelnosci.
    Czy to moglo skrocic srednie zycie 13 miesiecy ?
    Jak widac moglo - gdyby wirus atakowal mlodych, to bym sie nie dziwil,
    ale wirus grzecznie dobija glownie emerytow.

    >"Tegorocznym" emerytom wypłaty się zwiększy, bo zmalała oczekiwana
    >długość
    >życia. Kiedy epidemia minie i zostanie lepszy materiał genetyczny,
    >przechodzący na emeryturę w następnych latach dostaną mniej.

    A tym, co przejda w tym roku?
    Jak szczepionki zadzialaja, to oni w przyszlosci wcale nie powinni byc
    bardziej narazeni niz wczesniej.

    No chyba, ze jakas mutacja kolejna okaze sie grozna.

    J.

  • 12. Data: 2021-03-29 14:31:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 14:08:10 +0200, J.F. napisał(a):

    > Mielismy wiec 2 miesiace podwojnej smiertelnosci.
    > Czy to moglo skrocic srednie zycie 13 miesiecy ?
    > Jak widac moglo - gdyby wirus atakowal mlodych, to bym sie nie dziwil,
    > ale wirus grzecznie dobija glownie emerytow.

    Super, ale średnia zależy od rozkładu wiekowego schodzących. Widocznie nie
    byli to tylko stojący (statystycznie) nad grobem. Bez danych GUS możemy se
    tylko w juznecie.
    Po co państwowy GUS miałby podkładać świnię państwowemu ZUS, przez co
    trzeba ustalać wyższe emerytury.

    > A tym, co przejda w tym roku?
    > Jak szczepionki zadzialaja, to oni w przyszlosci wcale nie powinni byc
    > bardziej narazeni niz wczesniej.

    Algorytm ma w dudzie, co będzie. Liczy się zebrany "kapitał" i oczekiwana
    długość życia w momencie przejścia na emeryturę.
    Przecież długość życia rośnie od 30 lat, a emerytom z lat 90. nie obniża
    się świadczeń z tego tytułu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-03-29 14:52:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Mon, 29 Mar 2021 11:12:35 +0200, J.F. napisał(a):

    >Dlaczego właściwie czekamy na kolanach na zagraniczne szczepionki i
    >jeszcze
    >ulotka do nich jest w obcych językach?

    Dobre pytanie, ale czy potrafimy i kiedy zrobimy polska?
    Za rok, za 10 lat ?

    >Taki Pfizer niby amerykański, ale założony przez Niemców, a BioNTech
    >nie
    >dość, że niemiecki, to wiodącą rolę odgrywa w nim małżeństwo
    >naukowców o
    >tureckich korzeniach: Ugur Şahin i Özlem Türeci.

    Widac oplaca sie ksztalcic imigrantow, a potem im placic tyle, aby nie
    wyjechali.

    Ale zauwaz - zadne europejskie panstwo juz nie "zrobilo szczepionki",
    tylko poczekali az im komercyjne firmy dostarcza.

    "My" robilismy to co umiemy - czyli surowice z ozdrowiencow.

    >Narodowy koncern paliwowo-parówkowo-prasowy powinien produkować
    >rodzime
    >szczepionki z husarskimi skrzydłami i zadziwić nimi cały świat.

    No widzisz, z tym jest taki klopot, ze jesli transformacja
    transportowa sie uda - to Orlen musi zmienic profil lub zakonczy
    dzialalnosc.
    Wiec powinien w cos nowego inwestowac.
    Stacje ładowania i wiatraki? Czy np tory i pociagi ?
    A ja sie nie tranformacja nie uda, to ropa i tak sie skonczy, niewiele
    pozniej.

    Z tym sie laczy temat samochodu - mamy liczyc na innych, czy oprocz
    Izery projektowac Huzara ? :-)

    Wiec biznes szczepionkowy ... ogolnie - czemu nie.
    Tylko mamy na to szanse ?
    Jak prezes zacznie zatrudniac rodzine i znajomych, to na pewno nie,
    ale nawet jak fachowo podejdzie ... wielkie inwestycje to sa.
    I zobacz jakie nowoczesne te szczepionki - mRNA, ciekawe, czy ktos w
    kraju opanowal te metode.

    A tu jeszcze dodaj zastrzezenia biskupow amerykanskich do jednej
    szczepionki, bo w produkcji sa uzywane ludzkie komorki z płodów.
    Jak to sobie u nas wyobrazasz ?
    Najpierw nam musi wirus wykosic emerytow i PiS musi przegrac wybory

    I tak jestem pozytywnie doswiadczony, ze u nas jakos sie daje zrobic
    50 czy 100 tys testow genetycznych PCR dziennie.

    J.

  • 14. Data: 2021-03-29 15:41:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 14:52:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dobre pytanie, ale czy potrafimy i kiedy zrobimy polska?

    Dlaczego nie potrafimy? Przecież mamy milion samochodów elektrycznych, sto
    obwodnic, posadzonych 500 mln drzew, mieszkania plus i na dokładkę prom,
    którego stępkę osobiście przybijał pan premier.
    Szczepionka to przecież małe miki przy rozmachu powyższych osiągnięć.

    > Ale zauwaz - zadne europejskie panstwo juz nie "zrobilo szczepionki",
    > tylko poczekali az im komercyjne firmy dostarcza.

    U nas też są firmy komercyjne.
    Zakład Produkcyjny ORLEN OIL w Jedliczu od początku pandemii wytwarza płyn
    do dezynfekcji rąk. Czemu nie dostarczy szczepionki? Jedno i drugie jest
    płynem.
    Może Wędzonka z Myślenic przestawi taśmy produkcyjne i zamiast parówek dla
    Orlenu zrzuci rynek szczepionkami.

    > I tak jestem pozytywnie doswiadczony, ze u nas jakos sie daje zrobic
    > 50 czy 100 tys testow genetycznych PCR dziennie.

    I w przeliczeniu na milion mieszkańców wyprzedzamy nieco Bułgarię. W UE
    plus UK Zajmujemy zaszczytne drugie miejsce, ale od końca.

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-koronawirus-i
    le-za-test-w-polsce-a-ile-w-innych-krajach-euro,nId,
    4782667

  • 15. Data: 2021-03-29 16:27:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >którego stępkę osobiście przybijał pan premier.
    >Szczepionka to przecież małe miki przy rozmachu powyższych osiągnięć.

    No to sam widzisz.

    >U nas też są firmy komercyjne.

    Widac zajmuja sie czyms innym.

> [...]
    >płyn
    >do dezynfekcji rąk. Czemu nie dostarczy szczepionki? Jedno i drugie

    Nabijasz sie, nabijasz - ale co - powinien dostarczac ?
    Orlen ma alkohol, ma linie do butelkowania, plyn moze robic.

    A przeciez bedziemy mieli dwie fabryki szczepionek !
    https://300gospodarka.pl/analizy/kontrakt-mabionu-to
    -nie-wszystko-bedzie-druga-fabryka-szczepionki-przec
    iw-covid-19-w-polsce

> [...]

    >https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-koronawirus-
    ile-za-test-w-polsce-a-ile-w-innych-krajach-euro,nId

    Ciekawe te liczby. Kazdego Dunczyka juz 4x przetestowano?

    Jestes pewien, ze to nie obejmuje tanich i szybkich testow
    papierkowych ?

    Testuja tam kazdego przy byle przeziebieniu ?

    J.

  • 16. Data: 2021-03-29 16:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >Widocznie nie
    >byli to tylko stojący (statystycznie) nad grobem. Bez danych GUS

    Mamy troche danych z innych panstw.
    Zastanawiam sie tylko czy jedno do drugiego pasuje ...

    >Po co państwowy GUS miałby podkładać świnię państwowemu ZUS, przez co
    >trzeba ustalać wyższe emerytury.

    Kto ich tam wie, ale licza pewnie po staremu.
    Tylko czy to dobry sposob na liczenie w obecnej sytuacji.

    >Algorytm ma w dudzie, co będzie. Liczy się zebrany "kapitał" i
    >oczekiwana
    >długość życia w momencie przejścia na emeryturę.

    Ale czy to sprawiedliwe bedzie. Szczegolnie, jak za rok nastapi
    wydluzenie ... tez chwilowe.

    >Przecież długość życia rośnie od 30 lat, a emerytom z lat 90. nie
    >obniża
    >się świadczeń z tego tytułu.

    A czy ta przewidywana dlugosc zycia nie uwzglednia trendu ?

    No i ci z lat 90-tych to chyba na innych zasadach.

    A w ogole to mamy inne ciekawe przypadki.
    Np rekordowa emerytura to 23 tys zl
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-wynosi-najwyzsz
    a-emerytura-w-Polsce-7959672.html

    A jak pozyje 100 lat ?

    Moze ZUS powinien wyjac weza z kieszeni, i przymusowo mu wyplacac
    emeryture od 70 lat - ale wtedy sredniej wysokosci :-)

    No chyba ze ... na takich to Zus glownie zarabia, bo placili skladki,
    placili, a potem zmarli przed wyplata :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-03-30 10:14:34
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 11:29, Olin pisze:
    > Liczę na to, że moja emerytura zostanie sfinansowana z pieniędzy zabranych
    > mafiom watowskim

    Ale masz świadomość, że mafia watowska to także ten przysłowiowy
    mechanik samochodowy, który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

    --
    Alf/red/

  • 18. Data: 2021-03-30 10:20:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > dane.
    >
    > Mielismy wiec 2 miesiace podwojnej smiertelnosci.

    Tylko na co oni tak naprawdę umierali? (Na nieleczone choroby inne)
    Śmiertelność wzrosła o 100%. Obłożenie szpitali... spadło. 0 40%. W
    październiku i listopadzie. W porównaniu z tym samym okresem sprzed
    roku.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 19. Data: 2021-03-30 12:07:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. napisał(a) :

    >Tylko na co oni tak naprawdę umierali? (Na nieleczone choroby inne)

    No jak widac. 500 - na koronawirusa. 1000 - normalnie, ze starosci czy
    na inne choroby,
    500 ... jakies inne przyczyny - moze koronawirus niewykryty, moze
    nieleczone choroby, moze karetka nie dojechala na czas.

    >Śmiertelność wzrosła o 100%. Obłożenie szpitali... spadło. 0 40%. W
    >październiku i listopadzie. W porównaniu z tym samym okresem sprzed
    >roku.

    No wlasnie ... i to nam dalo taki skok w dlugosci zycia ?

    Moze i dalo, jesli "mlodsi staruszkowie" umierali, czy calkiem mlodzi.

    J.

  • 20. Data: 2021-03-30 12:42:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 10:14:34 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Ale masz świadomość, że mafia watowska to także ten przysłowiowy
    > mechanik samochodowy, który Ci naprawia auto bez rachunku/paragonu?

    Nie znam żadnego przysłowia o mechaniku samochodowym, ale jedna mafia
    watowska została wykryta w Ministerstwie Finansów za czasów kryształowego
    Mariana Banasia - proces, utajniony na wniosek ziobrotury, się toczy - a
    nie chodzi o jakieś grosze, tylko 5 baniek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl