  • 1. Data: 2004-01-27 15:45:12
    Temat: Zmiany w mBanku - podsumowanie
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:
    > Czyżby reakcja grupy, forum i infolinii była zaskakująco jednoznaczna?

    A jak myślisz ? ;-))

    Mnie to tam obojętnie, czy w mBanku są opłaty, czy nie. Ja od początku jednak
    byłem sceptycznie nastawiony do tego całego emocjonowania się mBankiem. Jak dla
    mnie od początku w mBanku za dużo było naiwnych ideii - że
    bez opłat, że tanio etc. Wprowadzenie opłat przeczuwałem już jak "para" poszła w
    rozbudowę produktowa i technologiczną... tylko nie było wiadomo kiedy ten moment
    nastąpi ;) Przeciez to bylo do przewidzenia, że kurek zostanie zakręcony przez
    BRE. mBank rozszerzając zakres działalnosci zaczął przyciągać klientów ktorzy
    nie przynosili depozytów (odp. wysokich). Model zaczął się sypać. Wzrastala
    liczba klientów, liczba operacji przez nich dokonywana i ....... mBank stał się
    FABRYKĄ kosztów dla BRE.
    Teraz oczywiście nastał ten moment przełomowy i trzeba albo szybko 'naprawić'
    mBank, albo .... go sprzedać.

    Zauważcie, że Multi stanowi 4/5 wydatków BRE na detal, ma 1/5 liczby klientów (w
    stosunku do mB), dobrze się rozwija. W TYM roku ponoć osiągnie rentowność.

    Model działania mBanku nie sprawdził się - i nie ma co lamentować na wprowadzone
    opłaty, bo one są konsekwencją tego. Obecnie planują osiągniecie BEP na koniec
    roku. Czyli kolejny rok do tyłu (miało być na przełomie 2003/4). Myśle, że nie
    mozna dalej brnąć utrzymując za wszelką cenę pierwotne założenia. To jest biznes
    i ma przynosic zyski.
    BTW w info prasowym SL powiedział: "Wyzwaniem najbliższej przyszłości będzie
    nadanie sensu ekonomicznego inwestycjom w bankowość elektroniczną. Jestem
    przekonany, że mBank spełni pokładane w nim nadzieje - dodaje Sławomir
    Lachowski.".

    Oni się przecież liczą z tym, że część klientów może odejść. Nie należy jednak
    przesadzać, że wprowadzone opłaty są jakieś skandalicznie wysokie. Przypuszczam,
    że NORMALNY klient (a nie ten z pbb) będzie płacił miesięcznie (za przelewy)
    2-3zl. To nie jest jakas atronomiczna kwota, zeby z tego powodu wczynac
    awantury/zmieniać konto etc. Nadal pozostaje to _dość_ tanie konto.

    Nie ma się tez co emocjonować tym że NA RAZIE VW jest darmowy. Przykład mBanku
    pokazał, że ten biznes jest trudny i nie da się zarobic przy tak małych
    depozytach. AMRA ostatnio wrzcił przykład ING Direct - oni wchodza na rynki,
    gdzie moga liczyc na srednia depozytow >+ 10 tys euro.
    Te dwa przykłady pokazują, że darmowa wirualna skarbonka nie ma racji bytu w
    Polsce (jeszcze przez pewien czas ?). Podobnie jak nie sprawdzila sie we
    Włoszech, Francji i UK.

    --
    Witek

  • 2. Data: 2004-01-27 16:42:38
    Temat: Re: Zmiany w mBanku - podsumowanie
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "~~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > A jak myślisz ? ;-))

    Myślę, że była jednoznaczna, ale dziwi mnie, że zaskakująco. Nie spodziewali
    się tego?

    Z pozostałym się zgadzam i od początku daleki jestem od idealizowania. Tym
    bardziej, że prawdziwe oszczędności nie zależą od idei i groszowych opłat za
    przelewy, a od zliczenia wszystkich opłat łącznie. Wysokość prowizji za
    kredyt, opłaty za kartę i prowadzenie rachunku - to są wg mnie
    najistotniejsze czynniki, od których zależy opłacalność używania rachunku.
    Opłata za przelew jest istotna znacznie mniej, szczególnie, że większość
    (tak sądzę) z nas nie robi ich jakoś specjalnie wiele. Gdybym miał
    podstawowe konto w mBanku, to musiałbym ich robić ze trzy-cztery
    miesięcznie, więc pewnie przelewałbym do Lukasa albo Multi:)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-01-27 16:47:36
    Od: " Karolew" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Polsce (jeszcze przez pewien czas ?). Podobnie jak nie sprawdzila sie we

    Mozesz dac linka potwierdzajacego Twoja opinie ze ING Direct sie nie
    sprawdzil w UK? Tutaj http://uk.mcgi.yahoo.com/brand/s=bestbuy$easyaccess
    widac ze tam dzialaja. No chyba ze sie wycofuja?

    Pozdrawiam
    Karolew

  • 4. Data: 2004-01-27 16:54:21
    Od: j...@o...pl

    ~~ <j...@c...barg.sv> wrote:
> [...]
    > 2-3zl. To nie jest jakas atronomiczna kwota, zeby z tego powodu wczynac
    > awantury/zmieniać konto etc. Nadal pozostaje to _dość_ tanie konto.

    Entuzjasci mbanku uwazali ze jest to takie cudo dobre dla wszystkich
    - dla userow dobre i darmowe, dla banku kasa i renoma pozyskana
    relatywnie malym kosztem. Ta "cudownosc" mbanku wlasnie sie skonczyla.

    Akurat zmieniam konto - od lat bylem _zadowolonym_ klientem BPHu
    ale wkurzylem sie. Nawet nie przez ten niechlujnie wykonany upgrade
    systemu internetowego, ale tym ze zrobili mnie w wala, cichutko
    podbierajac mi glupie 2 zl miesiecznie ekstra.
    Place 10 zl miesiecznie - moglbym i 12, tym bardziej ze kiedys
    placilem 14, ale wkurzylo mnie traktowanie klienta jako obiektu
    do skubania - tu cichutko 2 zl, gdzie indziej znowu troszke i po
    przemnozeniu przez liczbe klientow wyjdzie, ze Zarzadowi starczy
    na maselko do chlebka.

    Mialem pojsc do mbanku - nie dlatego ze darmowy, ale dlatego ze taki
    wyjatkowy. Ale skoro nie jest wyjatkowy to poszukam gdzie indziej.
    A akurat do mnie bank doplacac nie bedzie :-)

    --
    Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

  • 5. Data: 2004-01-27 17:52:49
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik " Karolew" <k...@N...gazeta.pl> napisał:
    > Mozesz dac linka potwierdzajacego Twoja opinie ze ING Direct sie nie
    > sprawdzil w UK? Tutaj http://uk.mcgi.yahoo.com/brand/s=bestbuy$easyaccess
    > widac ze tam dzialaja. No chyba ze sie wycofuja?

    Działać działają. Podobnie jak mBank działa, tylko że .... przynosi straty. Na
    tych trzech rynkach ING nie jest dochodowe. W UK działaja najkrócej, ale Francja
    i Włochy już dość długo i bez sukcesów. I tyle.

    Ps. AMRA - podał nawet dane:

    ING Direct na świecie
    Data uruchomienia | Liczba klientów - kwiecień 2002 | Liczba
    klientów - kwiecień 2003
    ING Direct Canada Maj 1997 446 000 765 000
    DiBa Germany Czerwiec 1998 850 000 2 555 000
    ING Direct Spain Maj 1999 336 000 681 000
    ING Direct Australia Sierpień 99 244 000 581 000
    ING Direct France Marzec 2000 166 000 286 000
    ING Direct US Wrzesień 2000 425 000 1 039 000
    ING Direct Italy Kwiecień 01 102 000 325 000
    ING Direct UK Maj 2003 --- 139 000**
    Suma 2 569 000 6 232 000

  • 6. Data: 2004-01-27 19:37:11
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@...SUNTOwp.pl>

> [...]
    > 2-3zl. To nie jest jakas atronomiczna kwota, zeby z tego powodu wczynac
    > awantury/zmieniać konto etc. Nadal pozostaje to _dość_ tanie konto.

    ten normalny klient, ktory ma w mbanku konto jako glowne czyli normalnie go
    uzytkujac nie bedzie placic 2-3pln.. czyli 6 przelewow... bo normalnie
    uzytkujac robi sie ich 3 razy wiecej
    co daje 9pln

    pozdro
    SirmarK

  • 7. Data: 2004-01-27 19:41:31
    Od: devnull <d...@n...net>

    "mBank bankiem przyjaznym dla klienta."
    "mBank jest inny niz inne banki."

    Nagle to co rzekomo mialo byc filozofia i strategia dzialania okazalo sie tylko
    promocja.
    LOL

    To niech teraz zrobia mBank-bis - zgodnie z tymi pierwotnymi dogmatami i
    zalozeniami, czyli z oferta taka jaka mial mBank na starcie, a jak ktos bedzie
    narzekal, ze mu brakuje tego czy owego to sie go odesle do pierwszego mBanku.
    Teraz juz takie przedsiewziecie by duzych kosztow nie pociagnelo - wszystko juz
    bylo przerabiane - doswiadczenie i technologia odpowiednia juz jest.

    dn

  • 8. Data: 2004-01-27 19:54:33
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Zauważcie, że Multi stanowi 4/5 wydatków BRE na detal, ma 1/5 liczby klientów (w
    >stosunku do mB), dobrze się rozwija. W TYM roku ponoć osiągnie rentowność.

    Podobno mBank tez mial w tym roku osiagnac rentownosc i szacowano to bez tych
    oplat, ktore teraz wprowadzono.

> [...]
    >mozna dalej brnąć utrzymując za wszelką cenę pierwotne założenia. To jest biznes

    Tylko ze mozna to bylo zrobic o wiele madrzej - przyklady jak byly tu na grupie
    podawane, o oni poszli po najmniejszej linii oporu - w tym sensie, ze nie widac
    w tej nowej TPiO oraz zmianie filozofii dzialania zadnego glebszego wysilku
    intelektualnego.

> [...]
    >nadanie sensu ekonomicznego inwestycjom w bankowość elektroniczną. Jestem
    >przekonany, że mBank spełni pokładane w nim nadzieje - dodaje Sławomir

    I zwiekszenie rentownosci o rok szybciej bylo warte zniszczenia zaufania
    klientow i zrywania ze starymi dogmatami?

    >Oni się przecież liczą z tym, że część klientów może odejść. Nie należy jednak

    Dopoki nie wprowadza oplat za prowadzenie rachunkow nie ma powodu, aby
    ktokolwiek odchodzil - jedynie ilosc martwych rachunkow znacznie sie zwiekszy.

    > Nie ma się tez co emocjonować tym że NA RAZIE VW jest darmowy. Przykład mBanku
    >pokazał, że ten biznes jest trudny i nie da się zarobic przy tak małych
    >depozytach.

    Dlaczego? Czy roczne opoznienie w osiagnieciu rentownosci upowaznia do takiego
    stwierdzenia? Przyniosl by te zyski i bez wprowadzania tych oplat za przelewy i
    zmieniania filozofii o 180 stopni, tyle ze troche pozniej.
    "mBank inny niz inne banki" - teraz to brzmi jak kpina.

    >Włoszech, Francji i UK.

    W UK jest darmowe prowadzenie kont i przelewy we wszystkich niemal marmurach,
    nie wspominajac o internetowych.

    dn

  • 9. Data: 2004-01-27 21:31:51
    Od: jinx <S...@p...onet.pl>

    Od dłuższego czasu zastanawiałem się kiedy to nastąpi. Był czas siewu:
    ~600 000 klientów, nadszedł czas żniw: lekko licząc 3 PLN od klienta
    miesięcznie - co daje z mety około 2 MPLN miesięcznie.

    Oprócz konta w mBanku utrzymuję konto w PKOBP, z powodu
    "przyzwyczajenia" i dostępności bankomatów. Dodatkowe bankomaty WBK, to
    dla mnie żadna zaleta - jeszcze daleko do PKOBP. Poza oczywistymi
    zaletami konta internetowego, plusem mBanku były darmowe przelewy, ale w
    końcu 50gr na tle ofert innych bankw jest jeszcze (z lekkim bólem i
    niesmakiem) do zaakceptowana, w końcu mBank coś tam płaci KIRowi za
    przelewy. A może zmienią się godziny zamknięcia sesji i przelewy będą
    żwawsze?

    Podsumowując:
    - forma wprowadzenia podwyżek trochę trąci PRLem
    - dobrze to sobie mbankowcy wykombinowali: zwabić, przyzwyczaić,
    wycisnąć
    - zrezygnują ci o bardziej wrażliwym ego
    - ja nie mam złudzeń więc narazie zostaję w mBanku
    - pytanie-quiz do grupowiczów: kiedy VW-bank wprowadzi dodatkowe opłaty
    za używanie konto e-direkt?