  • 1. Data: 2009-06-19 18:12:23
    Temat: Zmiany w KK Polbank
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Widze, ze dodali opcje zwrotu za zakupy i powiadomienia sms (platne) do
    wszystkich kart, oraz ubezpieczenia
    % zwrotu zalezy od typu karty - od 0,5% przy praktycznej do 1% przy goldzie.

    Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej
    beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

    Dodatkowo widze za 0,15% biezacego zadluzenia na praktycznej i 0,12% ,
    0,10% w pozostalych, koszt dotychczas bezplatnego ubezpieczenia na
    wypadek smierci. W regulaminie nie widze nic na temat rezygnacji

    Pytanie jak jest naliczane biezace zadluzenie?
    Jesli od calosci zadluzenia lacznie z pelna kwota rozlozona na raty, to
    te 0,5% zwrotu za zakupy moze nie pokryc (w przypadku sporadycznego
    korzystania z karty) oplaty za pelna kwote rozlozona na raty. Jesli
    bedize naliczane od raty na biezacy miesiac, to groszowa sprawa, i
    zakupy robione pod ilosciowy limit transakcyjny bez problemu to pokryja.

  • 2. Data: 2009-06-19 18:18:59
    Temat: Re: Zmiany w KK Polbank
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Jun 2009 20:12:23 +0200, w <h1gke9$6t0$1@news.wp.pl>, krzysztofsf
    <k...@w...pl> napisał(-a):

    > Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej
    > beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

    Ci co mają KK Polbanku też muszą dzwonić i rezygnować?

  • 3. Data: 2009-06-19 18:35:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Ci co mają KK Polbanku też muszą dzwonić i rezygnować?

    Zadzwonilem
    TOiP dla nowowydanych kart - i oplaty i cashaback od transakcji

    Zapewne dotychczasowi posiadacze otrzymaja nowa TOiP i dopiero wtedy
    beda musieli rezygnowac.

    Ubezpieczenie (dotychczas bezplatne) od smierci itd, nie podlega
    rezygnacji i jest naliczane od calosci zadluzenia - czyli od pelnej
    kwoty rozlozonej na raty. Zeby zniwelowac to cashbackiem, trzeba wtedy
    robic comiesiac spore zakupy, przykladowo mamy calosc zadluzenia 1000 zl
    , na karcie praktycznaj naliczy nam 1,50zl oplaty i pokrywamy to robiac
    zakupy na 300 zl (czyli na kredycie 700 i 300 zakupy zeby zniwelowac
    oplaty dostajac 1,50 zl cashback)

    Przestaje mi sie to podobac, chociaz dalej jest "tanio"

  • 4. Data: 2009-06-19 18:50:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    > r...@k...pl pisze:
    >
    > Zapewne dotychczasowi posiadacze otrzymaja nowa TOiP i dopiero wtedy beda
    > musieli rezygnowac.

    Z tego co widze dla Ery nie ma zmian... ubezpiecznie bezplatne a limit
    transakcji najwiekszy, dla innych tylko 30 lub 50 pln/m-c, na Erze pozostalo
    750 rocznie :). Czyli Era ciagle najlepsza :).

    MK

  • 5. Data: 2009-06-20 06:45:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 20:50:29 +0200, MK napisał(a):

    > Z tego co widze dla Ery nie ma zmian... ubezpiecznie bezplatne a limit
    > transakcji najwiekszy, dla innych tylko 30 lub 50 pln/m-c, na Erze pozostalo
    > 750 rocznie :). Czyli Era ciagle najlepsza :).

    Jakoś dziwnie. Saldo mi się nie zgadza. Jest mniej niż 1% zwrotu ale więcej
    niż 50zł. Nawet jak odejmę 0,10% za ubezpieczenie to dalej się nie zgadza.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2009-06-20 10:10:12
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    > 0,10% w pozostalych, koszt dotychczas bezplatnego ubezpieczenia na
    > wypadek smierci. W regulaminie nie widze nic na temat rezygnacji

    Ale chyba nie ma też nic o tym, że to ubezpieczenie jest obowiązkowe.
    Ciekawe jak będą interpretować. :-)

    Jeśli jest obowiązkowe, to można na to spojrzeć tak: Jeśli spłacamy
    wszystko w gp, to w przypadku Golda jest 1% zwrotu, a 0,1% biorą za
    ubezpieczenie, czyli de facto jest 0,9% zwrotu. Całkiem nieźle.
    Haczyk tkwi w tym, że można dostać max 50 zł zwrotu, a ubezpieczenie
    0,1% płaci się zawsze bez limitu - ergo: jeśli wydamy w miesiącu mniej
    niż 5000, to i tak jesteśmy do przodu. Realnie zapłacimy za
    ubezpieczenie 0,1% od kwoty ponad 5000 zł.

    Można też nie płacić ubezpieczenia w ogóle - trzeba tylko spłacić całe
    zadłużenie przed dniem generowania wyciągu - tak aby w tym dniu
    całkowite zadłużenie wynosiło 0. Zaletą jest to, że możemy jeszcze
    dodatkowo zgarnąć 50zł zwrotu. Wadą jest realne skrócenie sobie grace
    period.

    Ale i tak w Aliorze lepiej... 1% zawsze bez kombinacji... :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-06-20 11:09:58
    Od: Raff <r...@g...com>

    On 20 Cze, 12:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > niż 5000, to i tak jesteśmy do przodu. Realnie zapłacimy za
    > ubezpieczenie 0,1% od kwoty ponad 5000 zł.

    A jak będą interpretowane operacje rozłożone na raty. Obecnie każda
    kolejna rata obciąża bieżące saldo do spłaty. Czyli to oznacza, że
    zanim wprowadzono nowy regulamin i przy założeniu, że z ubezpieczenia
    nie można zrezygnować to bank zarobi podwójnie. Pierwszy raz, gdy
    pobrano prowizję 5% za rozłożenie kwoty zakupu kartą na raty, a teraz
    0,12% za każdą ratę od momentu wprowadzenia nowego regulaminu i TOiP.
    Domyślam się, że cashback-u na ratach nie będzie, pomimo, iż każda
    rata obciąży bieżące saldo zadłużenia, bo rata nie jest to transakcją
    wykonaną kartą, tylko "operacją na rachunku karty" (a przynajmniej
    raty są osobną pozycją na wyciągach z KK Polbanku).
    Jeśli tak, to do końca spłaty rat na karcie, będę dodatkowo opłacać
    ubezpieczenie, które było wliczone w cenę karty w momencie, gdy
    decydowałem się na rozłożenie płatności na raty. Czy jest jakiś
    przepis, który może mnie ochronić przed de facto podwyżką ceny kredytu
    w trakcie trwania umowy?
    RF

  • 8. Data: 2009-06-20 12:53:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Widze, ze dodali opcje zwrotu za zakupy i powiadomienia sms (platne) do
    > wszystkich kart, oraz ubezpieczenia
    > % zwrotu zalezy od typu karty - od 0,5% przy praktycznej do 1% przy
    > goldzie.

    A to ciekawe.

    Pytanie do Polbankowców i Aliorowców : wybieram się niebawem poza
    granice kraju. Czego lepiej używać ? KK Allior czy KK Polbank ?

    Nie mam żadnej z nich, a skoro Polbank teraz na każdej karcie ma 1%
    zwrotu (na każdej jaką mogę nabyć) to mogę wyrobić dowolną.

    Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora -
    dobry to jest pomysł ?

    Niestety nie wiem ile dokładnie pieniędzy mam zabrać, bo nie wiem ile
    wydam, a :
    1) nie chcę wozić za dużo gotówki,
    2) zakup tej gotówki w kantorze + późniejsza sprzedaż tego co nie
    wydałem mogą wyjść mało opłacalnie.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-06-20 12:57:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > Z ubezpieczen Assistance i powiadomien sms trzeba rezygnowac - inaczej
    > beda naliczane po odpowiednio 1 i 3 miesiacach od wprowadzenia.

    Dla Golda darmowe z tego co widzę.

    Polbank wydaje jeszcze karty bez chipów ?

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-06-20 13:13:38
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 20 Cze, 14:53, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Nie mam żadnej z nich, a skoro Polbank teraz na każdej karcie ma 1%
    > zwrotu (na każdej jaką mogę nabyć) to mogę wyrobić dowolną.
    nie na każdej, tylko na tej najdroższej jest 1%, na innych mniej albo
    w ogóle (Polbank dzieciom nie ma zwrotu, ani opłaty za ubezpieczenie)

    co do kursów to wiadomo, że najlepsze; na szczescie to w regulaminie
    się nie zmieniło
    (waluta rozliczeniowa - PLN)

    > Będę pewnie także wypłacał gotówkę i do tego mam debetówkę Aliora -
    > dobry to jest pomysł ?
    Jeśli będziesz wypłacał niewielkie kwoty ale często (np. tak, żeby
    zawsze mieć przy sobie 20 eur w gotówce, ale nie dużo więcej) to
    dobry.

    KK Polbank są nadal bez chipów. (chyba, że właśnie teraz zmienili?)