  • 1. Data: 2017-07-31 19:48:39
    Temat: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Słyszysz niepokojące informacje o swoim banku, chcesz wypłacić
    pieniądze, ale nie możesz tego zrobić, bo zostały zablokowane - o takim
    rozwiązaniu rozmawiają unijni politycy. Miałoby ratować upadające banki,
    ale eksperci wskazują na negatywne skutki nowego prawa.

    O pomyśle europejskich polityków informuje agencja Reutera. Chodzi w nim
    o umożliwienie czasowego zamrożenia kont klientów banków. Nie mogliby
    oni wycofać swoich oszczędności, co miałoby pomóc uratować upadający bank.

    Podobne moratorium na swoim terytorium stosują już niektóre państwa Unii
    Europejskiej, jak np. Niemcy, którzy popierają pomysł. Tłumaczą, że
    dzięki temu bank będący w krytycznej sytuacji, nie byłby dodatkowo
    "popychany na skraj przepaści".

    Zgodnie z omawianym planem, państwa Unii Europejskiej mogłyby "w
    wyjątkowych okolicznościach" zawieszać wypłaty na 5 dni roboczych. Co
    istotne, dotyczyć ma to również sum poniżej 100 tys. euro.

    Krytycy nowego prawa, na których powołuje się Reuters, twierdzą, że może
    ono doprowadzić do utraty zaufania do banków. Sugerują także, że może
    przyspieszyć wycofywanie pieniędzy, gdy pojawią się jakiekolwiek plotki
    o kondycji danego banku. Agencja donosi również, że jeśli prawo zostanie
    wprowadzone, będzie sprzeczne z wnioskami złożonymi przez Komisję
    Europejską w listopadzie ubiegłego roku.

    Unia Europejska przeprowadziła już jeden "eksperyment" z zamrażaniem
    kont. W 2013 r. namawiała cypryjski rząd, aby w celu uniknięcia
    bankructwa zamroził kapitał w bankach. Kłopoty miał przez to m.in.
    Zygmunt Solorz-Żak.

    źródło informacji:
    https://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiad
    omosci/artykul/ue-bank-rachunek-bankowy,208,0,235028
    8.html

  • 2. Data: 2017-07-31 19:55:11
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Czuję, że Niemcy przymierzają się do ratowania Deutsche Banku.

    Kto ma tam rachunek?

  • 3. Data: 2017-07-31 20:36:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 19:48, Alzem ??????????? pisze:
> [...]
    > rozwiązaniu rozmawiają unijni politycy. Miałoby ratować upadające banki,
    > ale eksperci wskazują na negatywne skutki nowego prawa.

    I to jest cała esencja polityki UE.
    Liczy się dobro korporacji a zwłaszcza banków.
    Obywatel może zdychać pod mostem ważne że spłaci kredyt.
    A to wszystko przy wycieraniu sobie gęby lewicowymi sloganami o opiece
    nad słabszymi, odmieńcami, mniej zaradnymi czy poprostu konsumentami i
    dla odmiany liberalnymi dogmatami o zbawczej ręce wolnego rynku która
    leczy wszystkie bolączki kapitalizmu.
    Żenada.

    Jak żyć w UE? Jak żyć? :-)

  • 4. Data: 2017-07-31 21:29:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 20:36:11 +0200, z napisał(a):

    > I to jest cała esencja polityki UE.
    > Liczy się dobro korporacji a zwłaszcza banków.

    No wiesz, jak bank upada, to nikomu nie jest do smiechu.
    No moze tym, co zdazyli sprzedac jego akcje.

    > Obywatel może zdychać pod mostem ważne że spłaci kredyt.

    Ale wiesz, rozwiazaniem problemow nadmiernych praw bankow jest nie
    miec pieniedzy. Tylko dlugi :-)

> [...]
    > nad słabszymi, odmieńcami, mniej zaradnymi czy poprostu konsumentami i
    > dla odmiany liberalnymi dogmatami o zbawczej ręce wolnego rynku która

    Ale co proponujesz - konto w kazdym banku, czy nie miec pieniedzy ?

    te 5 dni moze by i bylo dobre, gdyby uchronilo bank przed jakas
    kumulacja wyplat. Ale przeciez nie uchroni - po takim numerze klienci
    zaraz wyprowadza fundusze i to wszystkie.

    A jak pokazuja nasze ostatnie przyklady - bank ponoc jest w stanie
    sprzeniewierzyc 50% funduszy i dalej funkcjonowac.

    J.

  • 5. Data: 2017-07-31 22:20:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:29, J.F. pisze:
    > No wiesz, jak bank upada, to nikomu nie jest do smiechu.
    > No moze tym, co zdazyli sprzedac jego akcje.

    Jak upada fabryka zatrudniająca 1000 osób chyba też.

    > Ale co proponujesz - konto w kazdym banku, czy nie miec pieniedzy ?

    Bank jest tylko miejscem w którym przechowuje się pieniądze
    "bezpieczniej" niż w skarpecie. Tymczasowo aby posłużyły zainwestowaniu
    ich w coś materialnego, służącemu społeczeństwu.

    Dlatego powinien być traktowany jak każda działalność gospodarcza
    nastawiona na zysk i tak samo obarczona ryzykiem tej działalności.
    Skoro bankowcy nie dają żadnych powodów żeby uważać ich za coś lepszego,
    z wyższego poziomu służącemu obywatelom to ich działalność powinna móc
    kończyć się tak jak wszystkie inne nietrafione.

    To jest kierunek w którym powinny zmierzać regulacje prawne dbające o
    dobro przyszłych pokoleń. Inaczej kończy się wypaczeniami i olbrzymim
    zagrożeniem dla tego rynku któremu miały służyć.
    Wiem że nie gwałtownie ale w tym kierunku.

    To co proponują biurwy brukselskie jest dokładnie przeciwne i tylko
    odracza zdrową eliminację z rynku tych gorszych graczy.

    Pudrowanie i leczenie objawów nie leczy przyczyny choroby.
    A przecież nikt nie zaprzeczy że choroba jest i to poważna.

    > te 5 dni moze by i bylo dobre, gdyby uchronilo bank przed jakas
    > kumulacja wyplat. Ale przeciez nie uchroni - po takim numerze klienci
    > zaraz wyprowadza fundusze i to wszystkie.

    Tym bardziej jest to głupi pomysł. Trzeba ludzi stopniowo edukować że
    upadłość banku to nic złego, że przyjdzie następny lepszy a pieniądze
    powinny _TYLKO_ leżeć na kontach bo to też jest ryzykowne.

  • 6. Data: 2017-07-31 22:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 22:20:46 +0200, z napisał(a):

    > Jak upada fabryka zatrudniająca 1000 osób chyba też.

    A bank bedzie mial 10 tys klientow, albo wiecej, i pare fabryk, ktorym
    nie bedzie do smiechu ani ich pracownikom, jak pensji nie dostana, bo
    pieniadze byly przygotowana na koncie ..

    Poza tym fabryka podobny mechanizm ma zapewniony.

> [...]
    > z wyższego poziomu służącemu obywatelom to ich działalność powinna móc
    > kończyć się tak jak wszystkie inne nietrafione.

    I co miesiac Amber Gold ?
    To zaraz obywatele wymysla, zeby banki objac nadzorem panstwowym :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-07-31 23:03:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 22:45, J.F. pisze:

    > I co miesiac Amber Gold ?
    > To zaraz obywatele wymysla, zeby banki objac nadzorem panstwowym :-)

    To tylko jeden ze scenariuszy. Innym może być bitcoin.
    Przecież mamy XXI wiek a posługujemy tak staroświeckimi przestarzałymi
    instytucjami pośredniczącymi które nas _okradają_.
    No dobra _na nas zarabiają_ :-)

  • 8. Data: 2017-08-01 03:14:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 597f78aa$0$15203$6...@n...neostrada.pl

    > Liczy się dobro korporacji

    Biblijna zasada -- bogaci wspierają bogatych,
    natomiast biednemu dokopie nawet/także rodzina.

  • 9. Data: 2017-08-02 12:44:51
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 21:29:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale wiesz, rozwiazaniem problemow nadmiernych praw bankow jest nie
    > miec pieniedzy. Tylko dlugi :-)

    Rolnicy z lat 90-tych nie bardzo podzielają takie podejscie.
    Jelsi tylko bank będzie mógł podnieść oprocentowanie albo będzie mógł zrobic to ten
    kto Twój dług przejmie to też sie cieszyć nie ma co...

    Ale mnie tu zawsze zastanawia jedna sprawa:
    Lokata lokatą - stracona jak bank padnie.
    Ale ROR? Przecadź to powinna byc osobna kupka pieniedzy w banku. Taka wiesz, nie do
    zainwestowania w grecje czy nie do dyspozycji jakiegos naćpanego dealera giełdowego.

    > Ale co proponujesz - konto w kazdym banku, czy nie miec pieniedzy ?

    Np. aby banki były tylko od trzymania pieniedzy. Jak nie chce procentu to chcialbym
    trzymac kase gdzieś gdzie będzie wygodnie. Moge placic bankowi 10pln miesiecznie od
    moich 3kpln które u nich trzymam i robie przelewy...
    Ale bank ma tej kasy nie zyczac komukolwiek...

    I dla mnie ROR powinien byc takim wlasnie miejscem.

    Rozwiązanie proste, ale mam wrażenie że komus nie na reke. Bo gdyby bylo potrzebne to
    zrobili by dawno i jeszcze tak jak z umowami na stala cene pradu by zrobili - sam bys
    polecial placic drożej za taki pewny jak w banku ROR :)

  • 10. Data: 2017-08-02 14:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >Ale mnie tu zawsze zastanawia jedna sprawa:
    >Lokata lokatą - stracona jak bank padnie.

    posiadacze lokat zapewne by oponowali.

    >Ale ROR? Przecadź to powinna byc osobna kupka pieniedzy w banku. Taka
    >wiesz, nie do zainwestowania w grecje czy nie do dyspozycji jakiegos
    >naćpanego dealera giełdowego.

    Cos w tym jest, ale podejrzewam, ze bank ma sporo pieniedzy w RORach
    ... i jak tego nie zainwestowac :-)

> [...]
    > trzymam i robie przelewy...
    >Ale bank ma tej kasy nie zyczac komukolwiek...
    >I dla mnie ROR powinien byc takim wlasnie miejscem.

    Zaproponuj. Moze i banki beda za ... szczegolnie im sie te 10 zl
    spodoba.

    Ale ... jest drobny niuans - tych pieniedzy byc moze nie ma, bo banki
    je wykreowaly.
    Ograniczyc kreacje tylko do srodkow, ktore klienci swiadomie
    przeznaczyli na akcje kredytowe, z ryzykiem straty ?
    A to moze zabic gospodarke.

    To moze jednak obywatele wola wyplacalne banki i nadzor bankowy.

    J.