  • 1. Data: 2007-02-08 19:45:19
    Temat: Zaginiony przelew
    Od: zanies <n...@z...pl>

    Witam,
    Sprawa wyglada nastepujaco.. kupilem przedmiot na allegro za kwote 150
    PLN. Tego samego dnia wieczorem zlecilem przelew w PKO Inteligo.
    Nastepnego dnia tj. 2007-02-06 przelew zostal zaksiegowany na moim
    rachunku i pojawil sie w zakladce 'Historia rachunku'. Dzis
    skontaktowalem sie ze sprzedawca, ktory twierdzi, iz przelewu nie otrzymal.
    Sprzedawca ten posiada rowniez konto w PKO BP (Inteligo). Nie mam
    podstaw by mu w tej kwestii nie wierzyc, gdyz jest on juz na allegro od
    dluzszego czasu i jak dotad nie posiada negatywnych komentarzy.
    Sprzedawca po zakonczonej aukcji podal mi dane do przelewu - imie,
    nazwisko i numer konta. Ja wypelniajac formularz podalem rowniez jego
    adres zamieszkania.. Rozmawialem z nim i twierdzi, ze to jest przyczyna
    problemu i dlatego przelew nie doszedl - mimo, iz numer konta odbiorcy
    jest poprawny. Wydaje mi sie to dziwne, wiele razy dokonywalem platnosci
    podajac rozne dane (nie zawsze prawdziwe) w rubrykach dotyczacych
    personalii odbiorcy - opierajac sie jedynie na numerze konta. Nigdy tez
    przelew nie zaginal tak jak ma to miejsce w tym przypadku.

    Prosze poradzic co robic, dzwonilem na infolinie bankowa jednak maja
    chyba dzisiaj jakies przesilenie, gdyz po 20 minutach sluchania
    'nastrojowej' muzyczki zaden konsultant sie nie zglosil.

    Dziekuje za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

    --
    zanies MD5: a1c08fcf1397789a4b088b5b0eed18d6
    _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/

  • 2. Data: 2007-02-08 20:14:31
    Temat: Re: Zaginiony przelew
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > adres zamieszkania.. Rozmawialem z nim i twierdzi, ze to jest przyczyna
    > problemu i dlatego przelew nie doszedl - mimo, iz numer konta odbiorcy

    najwazniejszy jest numer konta, jezeli podales wlasciwy to kasa musiala
    trafic na jego konto, jezeli przelew przypadkiem zostalby odrzucony to
    kasa wrocilaby na Twoje konto

    wedlug mnie sprzedajacy cos kreci, ale skontaktuj sie z bankiem i
    zapytaj czy przypadkiem nie bylo jakiegos zwrotu

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    mialem kiedys podobna sytuacje na allegro, kolo wyslal kase i nawet
    dostalem od niego potwierdzenie faksem, ale byla to wielka sciema, gdyz
    kasy nigdy nie dostalem, a potwierdzenie bylo umiejetnie podrobione

  • 3. Data: 2007-02-08 20:24:47
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > Witam,
    [...]

    > Prosze poradzic co robic, dzwonilem na infolinie bankowa jednak maja
    > chyba dzisiaj jakies przesilenie, gdyz po 20 minutach sluchania
    > 'nastrojowej' muzyczki zaden konsultant sie nie zglosil.

    Ja bym napisał do człowieka, żeby dokładnie sprawdził i przysłał Ci
    oświadczenie, że do dnia xxx nie dostał na konto YYY przelewu na kwotę ZZZ,
    gdyż będziesz chciał wszcząć kroki prawne przeciwko bankowi za nieprawidłowe
    wykonanie zlecenia przelewu.
    Ideałem byłoby, żeby Ci przysłał coś takiego papierowo, ale może się tłumaczyć
    że nie chce tracić kasy na pocztę.
    Zwykle wtedy kasa się cudownie "znajduje"

    KJ

  • 4. Data: 2007-02-08 20:34:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Feb 2007 20:45:19 +0100, zanies <n...@z...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >podstaw by mu w tej kwestii nie wierzyc, gdyz jest on juz na allegro od
    >dluzszego czasu i jak dotad nie posiada negatywnych komentarzy.

    Na 95% ściemnia, bo np. wystawił towar, którego akurat nie ma i gra na czas. Jak
    będzie miał towar, to przelew cudownie się odnajdzie.

    Be-ze-dura. Ściemnia jak nic.

  • 5. Data: 2007-02-08 20:45:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 08 Feb 2007 20:45:19 +0100, zanies napisał(a):

> [...]
    > rachunku i pojawil sie w zakladce 'Historia rachunku'. Dzis
    > skontaktowalem sie ze sprzedawca, ktory twierdzi, iz przelewu nie otrzymal.

    Typowa sprawa.
    Sprzedawca pewnie nie ma towaru i gra na zwłokę zwalając winę na bank.
    Niech Ci przyśle pisemne oświadczenie, że przelew na jego konto nie
    wpłynął, a wtedy na jego podstawie złóż reklamację w swoim banku, że
    zaginął przelew.
    Załatwienie reklamacji trwa 30 dni, ale wtedy cwaniaczka bedziesz miał
    na widelcu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2007-02-08 21:05:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Feb 2007 21:45:56 +0100, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zaginął przelew.
    >Załatwienie reklamacji trwa 30 dni, ale wtedy cwaniaczka bedziesz miał

    I negatywa mu, negatywa! ;)

  • 7. Data: 2007-02-09 08:23:01
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > I negatywa mu, negatywa! ;)
    a on w zamian to samo...;-((

  • 8. Data: 2007-02-09 10:25:03
    Od: "JarekG" <j...@w...pl>

    95% odbiorca kręci
    5% problemy wewnętrzne banku (znam sytuacje, że przelew lądował na koncie
    przejściowym, chociaż nie powinno to mieć miejsca)
    oczywiście zakładam, że wpisałeś poprawny numer.
    Od kiedy w bankch księgowania są automatyczne, ważny jest numer konta,
    błędny adres nie powinien wpłynąć na księgowanie.
    JarekG

  • 9. Data: 2007-02-09 10:35:56
    Od: "ls" <wytnij_sochalu_wytnij123@um_wytnij.krakow.pl>

    Uzytkownik Kamil Jońca napisal(a):
> [...]
    > ZZZ, gdyż będziesz chciał wszcząć kroki prawne przeciwko bankowi za
    > nieprawidłowe wykonanie zlecenia przelewu.

    Racja - mialem taki przypadek w ksiegarni internetowej.
    Dlugo nie przysylali ksiazki twierdzac, ze przelew nie doszedl.
    Dopiero jak zaczalem mowic o interwencji w banku, przyznali sie, ze mieli
    "chwilowy brak ksiazki". Szkoda, ze nie powiedzieli od razu, mniej mialbym
    stresu.
    --
    pozdr.
    ls

  • 10. Data: 2007-02-09 15:57:58
    Temat: Re: Zaginiony przelew - eot
    Od: zanies <n...@z...pl>

    zanies napisał(a):

    Dziekuje wszystkim za rady, zrobilem tak jak mi wskazaliscie -
    zadzwonilem i poprosilem o napisanie oswiadczenia, ze nie otrzymal
    przelewu.. Po jakiejs godzinie otrzymalem email od sprzedawcy, ktory
    zaczynal sie tak:
    "Witam przelew sie odnalazl.." - cudownym magicznym sposobem, komentowac
    sie nie chce.

    Z mojej strony EOT i jeszcze raz bardzo serdecznie dziekuje za wszystkie
    odpowiedzi i pomoc.

    Pozdrawiam.

    --