  • 1. Data: 2006-05-19 18:40:21
    Temat: Wycena domu pod kredyt
    Od: m...@g...com

    Witam wszystkich bankowców :-)
    Mam pytanie związane z wykonywaniem wyceny domu. Czy koniecznym jest
    wykonywanie zdjęć w środku domu? Właśnie dzisiaj rzeczoznawca się
    wypiął i powiedział, że jak go nie wpuszczę do domu i nie pozwolę
    zrobić zdjęć to nie będzie w stanie wycenić domu - pewnie teraz
    będę mieć problem z kredytem (kredyt refinansowy) bo nie jestem
    przyzwyczajony do tego, aby ktoś obcy kręcił się po moim domu i
    zaglądał w każdy kąt i robił fotografie.
    Zapewne wiele osób z tej grupy miało robione wyceny i może mogłyby
    się podzielić informacjami jak wyglądała wycena w ich przypadku?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Andrzej.

  • 2. Data: 2006-05-19 19:44:23
    Temat: Re: Wycena domu pod kredyt
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Zapewne wiele osób z tej grupy miało robione wyceny i może mogłyby
    > się podzielić informacjami jak wyglądała wycena w ich przypadku?

    Ale w tym ze rzeczoznawca robi zdjecia takze w srodku domu nie ma nic
    dziwnego. Te zdjecia to element dokumentacji, ktora bedzie czescią wyceny. A
    robi je po to, by zweryfikowac stan faktyczny: czy zacieków nie ma, czy
    sciany grzybem nie obrastają, czy na srodku domu nie ma paleniska z mebli, a
    w piwnicy mieszka rodzina Czukczów.
    Wiadomo, ze wszystkie te elementy wplywają na wartosc nieruchomosci. Porobi
    równiez zdjecia sąsiedztwa, czy nie masz jakis uciązliwosci, paleniska opon,
    góry smieci itp. itd.

    Jesli nie chcesz, to z wyceny mozesz zrezygnwac i poszukac refinansowania na
    podstawie historii kredytowej.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-19 22:22:47
    Od: "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie związane z wykonywaniem wyceny domu.
    >... nie jestem
    > przyzwyczajony do tego, aby ktoś obcy kręcił się po moim domu i
    > zaglądał w każdy kąt i robił fotografie...

    Czy ty udajesz głupiego? Jak rzeczoznawca ma wycenić, czyli określić cenę
    hipotetycznej sprzedazy domu, nie oglądając go. Wycena to poważna sprawa, to
    postępowanie jest obwarowane dość precyzyjnymi przepisami, nawet rangi ustawy.
    Na rzeczoznawcy ciąży OBOWIĄZEK "zaglądania w każdy kąt".

  • 4. Data: 2006-05-20 20:26:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > hipotetycznej sprzedazy domu, nie oglądając go. Wycena to poważna sprawa,
    > postępowanie jest obwarowane dość precyzyjnymi przepisami, nawet rangi

    Nie nawet rangi, tylko konkretnie ustaw i rozporządzeń do nich. Jesli
    rzeczoznawca nie może dokonac oględzin nieruchomości to automatycznie nie
    może dokonać jej wyceny.

  • 5. Data: 2006-05-25 10:42:31
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Boombastic napisał(a):

    > Nie nawet rangi, tylko konkretnie ustaw i rozporządzeń do nich. Jesli
    > rzeczoznawca nie może dokonac oględzin nieruchomości to automatycznie nie
    > może dokonać jej wyceny.

    Abstrahując nawet od ustawy - trudno wycenić coś wirtualnie - wewnątrz
    mogą być marmury - lub nieotynkowane ściany - wykończenie
    domu/mieszkania to znacząca część wydatków, jeżeli jest nieznana, to
    jaką ma mieć cenę?

    Pzdr: Witek