  • 1. Data: 2007-12-11 13:54:47
    Temat: Wschodni Bank Cukrownicta - radze uwazac
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Witam

    Wlasnie dostalam zawiadomienie o koniecznosci splaty blisko 400 zl.
    Dzwonie - kredyt tysiac z kawalkiem, wziety prawie 10 lat temu (bez 2-ch
    miesiecy), prawdopodobnie jakis zakup w sklepie.

    Splacony, a jakze.
    Kwota to odsetki od opoznien w terminach splacania rat.
    Brany zdaje sie na pol roku, wiec naprawde - niezle podliczone.

    Czekaja blisko 10 lat, zeby poinformowac o odsetkach, ktore sobie
    narosly pewnie z akiejs - nie wiem, kilku -, czy kilkunastozlotowej
    kwoty.

    Pytam, czemu teraz? "Nie maja obowiazku zawiadamiania o zadluzniu"

    Da sie cos z tym zrobic, czy tez mam teraz zaczac sie zastanawiac, czy
    w ciagu ostatnich 10 lat nie spoznilam sie kiedys z jakas wplata i nie zadzwoni
    do mnie w zwiazku z tym jakis burak, przerywajacy wpol kazdego zdania,
    zadajac zwrotu kilku stow z odsetek??

    Zalamalam sie.

  • 2. Data: 2007-12-11 13:57:30
    Temat: Re: Wschodni Bank Cukrownicta - radze uwazac
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Joanna Sokalska napisał(a):
> [...]
    > do mnie w zwiazku z tym jakis burak, przerywajacy wpol kazdego zdania,

    7 lat temu przedawniło się. Odesłać ich na drzewo.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 3. Data: 2007-12-11 14:02:38
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 11.12.2007 Marcin Lubojański <k...@o...pl> napisał/a:

    > 7 lat temu przedawniło się. Odesłać ich na drzewo.

    Typ mowil, ze maja 10 lat, " o ile bank nie podjal w tym czasie
    proby egzekucji"

    Nie maja obowiazku powiadamiania + nawet jezeli nie odebralam listu
    poleconego, traktuje sie go, jako dostarczony.

    Poczulam sie jak w jakims alternatywnym swiecie.
    Gdzie gnojkow zglosic?? Jakies przepisy na taka okolicznosc??

  • 4. Data: 2007-12-11 14:23:24
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Typ mowil, ze maja 10 lat, " o ile bank nie podjal w tym czasie
    > proby egzekucji"

    chyba odwrotnie, jeśli nie poczynili żadnych kroków - to się przedawniło,
    jednak "prosić" o zwrot zaległej kwoty o ile taka faktycznie istnieje mogą
    nadal.. tyle, że instrumenty prawne im w tym nie pomogą;)

> [...]
    >
    > Poczulam sie jak w jakims alternatywnym swiecie.
    > Gdzie gnojkow zglosic?? Jakies przepisy na taka okolicznosc??

    Przede wszystkim jestem bardzo zaskoczony, bo byłem przekonany że WBC jest
    wchłonięte i jest już integralną częścią GETINa, w takim razie to mógł jakiś
    dziwny windykator dzwonić typu kruk/presco/icentrum itp.. Czy może jednak
    jakieś oddziały WBC się zachowały?

    Pzdr,
    dkzzzzzzz.

  • 5. Data: 2007-12-11 15:14:09
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 11.12.2007 dekazzze <d...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jednak "prosić" o zwrot zaległej kwoty o ile taka faktycznie istnieje mogą
    > nadal.. tyle, że instrumenty prawne im w tym nie pomogą;)

    Hmm.. Nie wiem, jeszcze raz do bandytow zadzwonie.

> [...]
    > dziwny windykator dzwonić typu kruk/presco/icentrum itp.. Czy może jednak

    Pieczatka Noble Bank S.A. i napisik: Noble Bank S.A. (poprzednio
    Wschodni Bank Cukrownictwa)

    No bardzo ladnie. Bank, ktory suie kreuje na ekskluzywny, a "Departament
    Windykacji i Restrukturyzacji" na poziomie, ze plakac sie chce...
    Nie wiem, co mam zrobic - zaplacic a potem ich zaskarzyc, czy co...

  • 6. Data: 2007-12-11 15:27:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Joanna Sokalska wrote:

    > Typ mowil, ze maja 10 lat, " o ile bank nie podjal w tym czasie
    > proby egzekucji"
    >
    > Nie maja obowiazku powiadamiania + nawet jezeli nie odebralam listu
    > poleconego, traktuje sie go, jako dostarczony.

    To akurat jest prawda.

    Jeżeli więc były/mogły być polecone których nie odebrałeś (bo. np. zostały
    wysłane na adres pod którym nie mieszkasz a nie chciało ci się
    przemeldować), to niewykluczone że i informowali cię i jakieś postępowanie
    egzekucyjne było też prowadzone.

    Jeżeli jednak jesteś pewien że nie było żadnych poleconych które
    zignorowałeś i wśród tych poleconych które odebrałeś nie było nic na temat
    egzekucji, nie interesował się tobą komornik, to *IMHO* jest to dawno
    przedawnione i dział windykacji/firma windykacyjna liczy na to że się
    przestraszysz i zapłacisz.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-12-11 15:29:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Joanna Sokalska wrote:

    > Typ mowil, ze maja 10 lat, " o ile bank nie podjal w tym czasie
    > proby egzekucji"

    Bzdura. 3 lata i koniec.

    > Nie maja obowiazku powiadamiania

    Nie mają. Każdy ma pilnować swojego własnego interesu.

    > nawet jezeli nie odebralam listu
    > poleconego, traktuje sie go, jako dostarczony.

    Po części prawda. Nastepnym razem odbieraj, będziesz wiedziała co w środku.

    > Poczulam sie jak w jakims alternatywnym swiecie.
    > Gdzie gnojkow zglosic?? Jakies przepisy na taka okolicznosc??

    Siebie zgłoś.
    Udało ci się tylko tyle, ża za późno sobie przypomnieli.

  • 8. Data: 2007-12-11 22:18:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No bardzo ladnie. Bank, ktory suie kreuje na ekskluzywny, a "Departament
    > Windykacji i Restrukturyzacji" na poziomie, ze plakac sie chce...
    > Nie wiem, co mam zrobic - zaplacic a potem ich zaskarzyc, czy co...

    Jak zapłacisz, to przerwiesz bieg przedawnienia i roszczenie stanie się
    wymagalne, więc przegrasz w sądzie. Podstawowa zasada, to nie rozmawiać.
    Przy następnym telefonie poprosić o wysłanie pisma. Na pismo raz, ale
    poleconym odpisać, że roszczenie jest przedawnione, a Ty nie masz jak
    sprawdzić, czy faktycznie mają racje, bo wywaliłaś dokumenty. Więcej nie
    odpowiadać na żadne telefony ani pisma, chyba, ze przyjdzie coś z sądu.

  • 9. Data: 2007-12-12 03:25:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zapłacisz, to przerwiesz bieg przedawnienia i roszczenie stanie się
    > wymagalne, więc przegrasz w sądzie.

    IMHO nie może przerwać biegu przedawnienia, bo przedawnienie już nie
    biegnie - "wybiegło" i się przedawniło 7 lat temu (modulo wszczęta
    egzekucja przed terminem przedawnienia, bo coś było o nieodbieranych
    poleconych i kto wie co w nich było ....)

    p. m.

  • 10. Data: 2007-12-12 06:52:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Gru, 04:25, mvoicem <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > egzekucja przed terminem przedawnienia, bo coś było o nieodbieranych
    > poleconych i kto wie co w nich było ....)

    Swoja droga, banki sobie zrobily niezle zrodlo dochodu z takich
    rzeczy, jak odsetki od nieterminowych splat, egzekwowane po latach.

    W zamierzchlej prehistorii gdy splacalo sie ostatnia rate kredytu
    (osobiscie) , pracownik naliczal od reki wszelkie doplaty z tytulu
    opoznien w poprzednich ratach.
    klika lat temu splacalem tak mamie kredyt w Lukasie (starsza pani
    chciala, zebym splacal osobiscie ze "sztemplem" na kwitku, to przy
    ostatniej racie pracownik sprawdzal historie splat, czy nie ma jakis
    naroslych zobowiazan dodatkowych.