  • 11. Data: 2006-05-12 09:19:39
    Temat: Re: Wpis hipoteki
    Od: "Paul" <p...@g...pl>

    > Gorzej - jak się dowiedziec, czy takie mieszkanie (bez wpisu) ma
    > załozoną hipotekę? Chodzi o sytuację w ktorym nowy właściciel sprzedaje
    > mieszkanie trzeciej osobie. Bo właśnie tego rodzaju mieszkanie mam
    > zamiar kupić...
    To też jest ciekawe bo skoro wpis do II księgi jest dokonany więc można to
    mieszkanie sprzedać, a skoro IV jest czysta to kupujący nic nie wie o
    hipotece, czyli kupuje za okazyjną cenę, a potem ma do spłacenia 2x tyle nie
    wiedząc nawet o tym.

  • 12. Data: 2006-05-12 09:54:49
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Paul napisał(a):
> [...]
    > hipotece, czyli kupuje za okazyjną cenę, a potem ma do spłacenia 2x tyle nie

    Niestety nadal nie mogę się nigdzie dowiedzieć jak się przed taką
    sytuacją zabezpieczyć.

  • 13. Data: 2006-05-12 10:19:15
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst wrote:

    > na założenie księgi czekałem dwa tygodnie (luty 2006), na zmianę wpisu o
    > właścicielu miesiąc (kwiecień 2006), na zmianę wpisu o hipotece dwa
    > tygodnie (maj 2006).. (plus za każdym razem tydzień na dostarczenie
    > zawiadomienia z sądu)

    Może mieszkasz w jakieś lepszej okolicy gdzie sądy są szybsze albo mniej
    zawalone. W Gdańsku tyle to trwa niestety. Może jakieś znaczenie ma to
    że księga była papierowa i musieli ją przerobić na elektroniczną.

    Karol

  • 14. Data: 2006-05-12 10:53:41
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Karol S <k...@z...pl> wrote:

    > Może mieszkasz w jakieś lepszej okolicy gdzie sądy są szybsze albo mniej
    > zawalone. W Gdańsku tyle to trwa niestety. Może jakieś znaczenie ma to
    > że księga była papierowa i musieli ją przerobić na elektroniczną.

    Mieszkam w Poznaniu - wszystkie operacje były już na księgach elektronicznych

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 15. Data: 2006-05-12 11:18:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Gorzej - jak się dowiedziec, czy takie mieszkanie (bez wpisu) ma załozoną
    > hipotekę?

    Co to znaczy mieć założona hipotekę?

    Chodzi o sytuację w ktorym nowy właściciel sprzedaje
    > mieszkanie trzeciej osobie. Bo właśnie tego rodzaju mieszkanie mam zamiar
    > kupić...

    Jeśli jest urządzona księga wieczysta i cokolwiek się z nią dzieje to są
    również rejestrowane złozone wnioski dotyczące poszczególnych działów. Łatwo
    to sprawdzić.

  • 16. Data: 2006-05-12 12:23:35
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Boombastic napisał(a):
> [...]
    > również rejestrowane złozone wnioski dotyczące poszczególnych działów. Łatwo

    To weź mi jeszce tak na zdrowy rozum, jak programiście, który rozumie
    komputery, wyjaśnij - co to jest ten "wpis do księgi wieczystej"?
    Dlaczego można się dowiedzieć o "wniosku o wpis do księgi wieczystej"
    ale na sam wpis się czeka? Czy oni to wpisują odręcznie jakimś drogim
    atramentem? :)

  • 17. Data: 2006-05-12 12:39:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jacek Popławski napisał(a):
    > To weź mi jeszce tak na zdrowy rozum, jak programiście, który rozumie
    > komputery, wyjaśnij - co to jest ten "wpis do księgi wieczystej"?

    wpis do księgi wieczystej to orzeczenie sądu
    wymaga więc zbadania zasadności, wydać je może sędzia lub referendarz
    natomiast wzmianka o wniosku, to informacja, że wniosek wpłynął - bez
    badania czy jest zasadny
    a umieszcza się ją od razu po jego złożeniu

    > Dlaczego można się dowiedzieć o "wniosku o wpis do księgi wieczystej"
    > ale na sam wpis się czeka?

    jw

    > Czy oni to wpisują odręcznie jakimś drogim atramentem? :)

    długopisem :)
    chyba że księga już w formie elektronicznej

    KG

  • 18. Data: 2006-06-29 12:52:56
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Karol S wrote:

    > W akcie notarialnym jest że notariusz złoży wniosek o zmiany w dziale II
    > (dane osobowe własciciela). W umowie kredytowej jest że bank złoży za
    > mnie wniosek o wpis do działu IV (hipoteki). W odpisie z KW w dziale IV
    > jest wpisana jakaś wzmianka ale jest tylko jej numer który nic mi nie
    > mówi, być może ona dotyczy właśnie wniosku złożonego przez bank.
    >
    > No to chyba poczekam. Mam tylko nadzieję że sądowi zajmie to mniej niż
    > kolejne pół roku... Dam znać jak się sprawa zakończy, żeby było w
    > archiwach googla dla potomności :)

    Dobrze myślałem :) więc piszę dla potomności :)

    Najpierw notariusz złożył wniosek do KW o zmianę właściciela
    nieruchomości, a potem bank o wpis hipoteki. I najpierw przyszło pismo
    z sądu że zmienił się właściciel, a miesiąc później że dokonano wpisu
    hipoteki.

    Przypuszczam że szybciej by było gdyby notariusz złożył jeden wspólny
    wniosek. Ale to z kolei większe ryzyko że coś pokręci i wpis hipoteki
    będzie nieprawidłowy.

    Karol