  • 1. Data: 2006-05-10 09:42:01
    Temat: MultiCash - open source?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Niektóre banki dostarczają oprogramowanie MultiCash do elektronicznej
    wymiany informacji z bankiem. Jest aplikacja windowsowa (napisana OIDP przez
    firmę omikron), która komunikuje się z bankiem, ściąga wyciągi, wysyła
    przelewy, itp.

    Czy protokół komunikacji między tą aplikacją a bankiem jest zgodny
    z jakimś ogólnodostępnym standardem?

    Potrzebuję linuxowej aplikacji, która automatycznie codziennie ściągałaby
    wyciągi. Rozwiązaniem "łatanym" jest komputer pod Windows z chodzącym non
    stop MultiCashem, z włączoną opcją ściągania wyciągów np. co godzinę i
    udostępniony katalog ze ściągniętymi wyciągami, który byłby montowany przez
    Linuxa, na którym odpowiednia aplikacja ściągałaby dane do dalszego
    przetwarzania. No ale to jest bardzo partyzanckie rozwiązanie, wolałbym coś
    stabilniejszego, tj. bezpośrednio komunikującego się z bankiem.

    P.

  • 2. Data: 2006-05-10 09:50:02
    Temat: Re: MultiCash - open source?
    Od: Artur Zarzycki <ajafo@_wytnij_ajafo.eu.org>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    > wymiany informacji z bankiem. Jest aplikacja windowsowa (napisana OIDP przez

    a sprawdzałeś czy może ten program da sie pod wine odpalic?

    -
    Pozdrawiam ajafo

  • 3. Data: 2006-05-10 10:04:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Artur Zarzycki <ajafo@_wytnij_ajafo.eu.org> wrote:

    > a sprawdzałeś czy może ten program da sie pod wine odpalic?

    Jeszcze go nie mam, tzn. jeszcze nie wybrałem banku, w którym założę konto.

    Warunkiem założenia konta jest możliwość tworzenia 'wirtualnych' numerów
    kont dla każdego naszego klienta (tak aby automatycznie identyfikować
    wpłaty), dlatego wybór banków mam mocno ograniczony (raczej do tych
    'marmurowych' i trochę nieruchawych).

    Nie wiem, czy wine załatwi sprawę - ale jeśli dałoby się tego MultiCasha pod
    wine odpalić automatycznie (na jakichś wirtualnych Xach, np. Xvnc),
    automatycznie ściągnąłby wyciągi (tj. nie pytał np. o PIN) i potem druga
    aplikacja by je sobie odczytała, to już byłby krok do przodu. Nadal
    partyzantka, ale nieco mniejsza :)

    P.