  • 1. Data: 2006-05-10 10:45:39
    Temat: Czy teraz jest dobry moment do inwestycji w Fundusze Inwestycyjne?
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Witam,

    Jeśli chodzi o funduszę jestem niemal laikiem, mam pojęcie na temat
    podstawowych terminów.
    Dysponuje środkami (40 tys zł) które chciałbym zainwestować na okres około 8
    miesięcy (jednak z możliwością dalszych inwestycji).
    Patrzę na notowania funduszy i widzę stały wzrost wartości jednostek, mam
    pytanie czy aby rozsądne jest inwestowanie teraz czy lepiej poczekać do
    trendu spadkowego?
    Analizując wykresy widzę że ten trend jest dość długofalowy (blisko pół
    roku), do tej pory trochę zajmowałem się GPW i nie wiem czy mogę w pełni
    przełożyć zasady tam obowiązujące.

    Chciałbym zdywersyfikować portfel funduszy na stabilny (hybrydowy) i
    agresywny (akcji) mniej więcej po połowie. Zależy mi jedynie na uzyskaniu
    rentowności portfela na poziomie 2-3 razy wyższym od lokaty co nie
    przekreśla tego że nie lubię ryzyka, nie mam po prostu pomysłu na ten rok na
    jakiś biznes a od 1 stycznia prawdopodobnie wyjadę na kontrakt zagraniczny.

    Co do wyboru funduszy to już sobie raczej poradzę, nie chcę wpakować
    oszczędności przed spadkiem notowań ;)

    Na giełdę i akcję nie mam czasu i nerwów, kiedyś za studenckich czasów to i
    owszem ale teraz wolę ciepłe kapcie zamiast zimnego piwa ;)

    Pozdrawiam,
    yale

  • 2. Data: 2006-05-10 11:19:10
    Od: <k...@p...ffpe.pl>

    > Jeśli chodzi o funduszę jestem niemal laikiem, mam pojęcie na temat
    > podstawowych terminów.

    Najlepszy moment jest.
    Coś co rośnie będzierosło

    Kasia

  • 3. Data: 2006-05-10 11:34:26
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    > Najlepszy moment jest.
    > Coś co rośnie będzierosło

    można nawet zaryzykować twierdzenie
    że będzie rosło aż nie zacznie spadać

  • 4. Data: 2006-05-10 14:09:36
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Dnia 2006-05-10, <k...@p...ffpe.pl> napisał/a/o:

    >Najlepszy moment jest.
    >Coś co rośnie będzierosło
    >
    >Kasia

    Do czasu aż zacznie spadać :-P

    --
    Pete

  • 5. Data: 2006-05-11 11:06:15
    Od: "t" <...@y...com>

    Użytkownik "yale" <b...@s...net.pl> napisał w wiadomości
    > Patrzę na notowania funduszy i widzę stały wzrost wartości jednostek, mam
    > pytanie czy aby rozsądne jest inwestowanie teraz czy lepiej poczekać do
    > trendu spadkowego?

    Możesz się nie doczekać
    Od 3 lat wieszczą znawcy bessę, a ona nie ma zamiaru przyjść.
    TFI spodziewają się dopływu przynajmniej 100 mld w tym roku
    Im później się zdecydujesz, tym mniej zarobisz