  • 1. Data: 2006-05-10 10:51:09
    Temat: gwarantowana niska rata - bph
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    prowizja 5%, oprocentowanie 19,9
    hmmmmm
    to gdzie ta okazja
    na kk mam 3% prowizji i 15%
    wiem wiem, nie kazdy ma kk
    ale z tego wynika ze gdybym chcial a raczej musial szybko to kk
    a moze sie myle ? :)

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 2. Data: 2006-05-10 20:12:00
    Temat: Re: gwarantowana niska rata - bph
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, Jurgen <J...@n...pl>
    napisał(a):

    > prowizja 5%, oprocentowanie 19,9
    > hmmmmm
    > to gdzie ta okazja
    > na kk mam 3% prowizji i 15%
    > wiem wiem, nie kazdy ma kk
    > ale z tego wynika ze gdybym chcial a raczej musial szybko to kk
    > a moze sie myle ? :)

    Dzisiaj też dostałem reklamówkę do wyciągu:
    rata 554 zł, w kredyt 100.000 zł w PLN, 30 lat.

    Licząc 554 x 12 (miesięcy) x 30 (lat) daje 198.720 zł czyli prawie 200%
    kwoty kredytu (*).

    Uwaga: "promocja" tylko do 31 maja :-))

    *) nie licząc prowizji, wycen, weksli, ubezpieczeń itp.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 3. Data: 2006-05-10 20:23:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dzisiaj też dostałem reklamówkę do wyciągu:
    > rata 554 zł, w kredyt 100.000 zł w PLN, 30 lat.
    >
    > Licząc 554 x 12 (miesięcy) x 30 (lat) daje 198.720 zł czyli prawie 200%
    > kwoty kredytu (*).

    Dlugi okres kredytowania to i wysoki koszt. Wroc uwage, ze pierwszej racie
    ok 440pln to odetki, czyli 154 pln to splata kapitalu. Wg moich szybkich
    wyliczen (nie zawierajacych kosztow dodatkowych) taki kredyt jest
    oprocentowany na ok 5,3% PA.

    MK

  • 4. Data: 2006-05-10 21:42:25
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "MK" <m...@i...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > racie ok 440pln to odetki, czyli 154 pln to splata kapitalu. Wg moich
    > szybkich wyliczen (nie zawierajacych kosztow dodatkowych) taki kredyt

    Dalej nie widzę tych "promocji" i "rewelacji" :-) Dla mnie BPH jak zwykle
    robi akcję pod hasłem "dużo szumu, mało treści".

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 5. Data: 2006-05-11 04:46:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Dalej nie widzę tych "promocji" i "rewelacji" :-) Dla mnie BPH jak zwykle
    > robi akcję pod hasłem "dużo szumu, mało treści".

    Nie twierdze, ze to rewelacja. Odnioslem sie tylko do czesci mowiacej o tym,
    ze oddajesz prawie 200% pozyczonej kwoty.

    MK

  • 6. Data: 2006-05-11 05:37:51
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Dalej nie widzę tych "promocji" i "rewelacji" :-) Dla mnie BPH jak zwykle
    > robi akcję pod hasłem "dużo szumu, mało treści".

    Wibor 6M dla PLN wynosi 4,21
    Gdybyś miał "promocję" 0pp marzy w okresie 30 lat zapłaciłbyś 76000zł
    odsetek od kredytu 100000zł
    To jest 76%. Dobra oferta czy nie? Jaka byłaby dobra oferta?

    Darek

  • 7. Data: 2006-05-11 06:29:36
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Wibor 6M dla PLN wynosi 4,21
    > Gdybyś miał "promocję" 0pp marzy w okresie 30 lat zapłaciłbyś 76000zł
    > odsetek od kredytu 100000zł
    > To jest 76%. Dobra oferta czy nie? Jaka byłaby dobra oferta?

    Kolega da spokój.

    Niektórym po prostu ciezko sobie wyobrazic jak to funckjonuje.

  • 8. Data: 2006-05-11 07:34:53
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku (news:042301c674c4$6dc24ca0$5a15030a@CZARNYMASTER)
    serialu p.t. pl.biznes.banki a...@t...pl (Bartek) napisał(a):

    > Kolega da spokój.
    >
    > Niektórym po prostu ciezko sobie wyobrazic jak to funckjonuje.

    Niektórym może tak. Sam mam kredyt, też na 30 lat, tyle że na wiekszą
    kwotę.

    Nie chodzi mi o to, że odsetki od kredytu całościowo wynoszą 80% czy 92% -
    takie są realia rynku. Całe clou to mentalność banków, w tym wypadku BPH.
    Zwyczajne warunki kredytu to - dajmy na to 5,5% i prowizja 1,1%. Ale
    marketingowo dadzą 5,4% z prowizją 1,05% i promują to medialnie tak, jakby
    było to nawiększe objawienie tysiąclecia. A jak znam życie i tak się
    pewnie odkują na "obniżce" podwyższając chociażby koszty wyceny
    nieruchomości, nadzoru inżynierskiego, ubezpieczeń itepe. Nie pamiętam w
    tej chwili szczegółów, ale gdy ok 10 miesięcy temu byłem w BPH, to samych
    tylko kosztów okołokredytowych chyba ze 4kzł mi naliczyli. Oczywiście w
    promocji, jako długoletniemu kientowi.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 9. Data: 2006-05-11 17:50:33
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > było to nawiększe objawienie tysiąclecia. A jak znam życie i tak się
    > pewnie odkują na "obniżce" podwyższając chociażby koszty wyceny
    > nieruchomości, nadzoru inżynierskiego, ubezpieczeń

    Za to wszystko nie płacisz bankowi, aczkolwiek Twoim kosztem jest. Bank na
    tym nie zarabia.

> [...]
    > tej chwili szczegółów, ale gdy ok 10 miesięcy temu byłem w BPH, to samych
    > tylko kosztów okołokredytowych chyba ze 4kzł mi naliczyli. Oczywiście w

    Bank jest be bo policzył ile kosztuje wpis hipoteki, podatki, opłaty
    notarialne itp.

    ps. szczegóły są ważne

    Darek

  • 10. Data: 2006-05-11 18:46:11
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "Darek"
    <0...@n...poczta.onet> napisał(a):

    > Za to wszystko nie płacisz bankowi, aczkolwiek Twoim kosztem jest.

    Nie rozumiem :-)

    > itepe. Nie pamiętam w
    >
    > Bank jest be bo policzył ile kosztuje wpis hipoteki, podatki, opłaty
    > notarialne itp.

    Serio? Bank opłaca dla mnie koszty notarialne i podatki?

    > ps. szczegóły są ważne

    O, nie przeczę. Zaryzykuję stwierdzenie, że dużo ważniejsze niż tzw. ogóły.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker: