  • 111. Data: 2004-02-07 00:59:14
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>

    napisał w wiadomości news:bvrgmt$r49$1@news.onet.pl...

    > Zobaczymy - nie wydaje mi sie, zeby w tej chwili uciekali zyskowni
    klienci.
    > Ucieka drobnica. A tej lepiej pozbyc sie, skuoiajac sie na produktach, z
    > ktorych chcac nie chcac i tak skorzystaja jak beda mieli kase :)

    masz małą wiedzę, choć może dużą o życiu - wiec posłuchaj. Klient z dużą
    kasą to zazwyczaj klient z lokatami (czytaj dobry klient), klient bez osadu
    na koncie to potencjalny kredytobiorca (czytaj najbardziej dochodowy
    klient). To jest powód dla którego Banki trzymają i jedych i drugich, bo ich
    główny zysk generuje się poprzez skojarzenie obu grup (lokaty <-> kredyty).
    Przy okazji jeszcze spadają jakieś pieniądze za płatności kartowe, ale one
    są na pokrycie tych usług za które Banki płacą....

  • 112. Data: 2004-02-07 07:43:33
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    GARDU
> [...]
    > skojarzenie obu grup (lokaty <-> kredyty). Przy okazji jeszcze
    > spadają jakieś pieniądze za płatności kartowe, ale one są na pokrycie

    Jestes pewien, ze tak jest w mBanku? Bo ja wiem w tym przypadku co pisze.
    W mBanku jest pelno grup, ktore przynosza tylko koszty. Maja maly udzial we
    wszystkich depozytach, ale ilosciowo przewazaja.
    Kase wyplacaja istotnie czesciej niz inni (koszty), rowniez dotyczy to
    przelewow itp.
    Bank wirtualny to bank wirtualny.
    Co do tych kredytow - to jednak studenci ich nie dostana bo nie maja
    dochodow. Gdyby chociaz KK brali. Jednak mBabnk mimo takiej bazy klientow z
    KK tak sobie idzie.
    Popatrz tez jaka akcje kredytowa ma mBank i ile z niej to te kredyty - moze
    sovie cos skojarzysz i zobaczysz ze twoja teoria dobrze sprawdzajaca sie w
    przypadku tradycyjnych bankow tutaj kuleje jak cholera.

  • 113. Data: 2004-02-07 08:18:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    GARDU
    się poprzez
    > skojarzenie obu grup (lokaty <-> kredyty). Przy okazji jeszcze
    > spadają jakieś pieniądze za płatności kartowe, ale one są na pokrycie
    > tych usług za które Banki płacą....

    BTW miedzy innymi po to, zeby rozszerzyc akcje kredytowa rozbudowuja pewnie
    mKioski i centra kredytowe. O ile te drugie sa w duzych miastach i dotycza
    kredytow hipotecznych - to rte pierwsze moga byc w miastach gdzie jest gro
    klientow. Mozna je wykorzystac chociazby do skladania/potwierdzania
    dokumentow kredytowych.
    Na samym zbieraniu depozytiow bank nie zarobi jesli nie ma rozwinietej akcji
    kredytowej. A kurier, brak rpwoziji, niskie oprocentowanie - to znacznie
    zmniejsza zyski i marze - po to (tak mysle) sa kioski.

  • 114. Data: 2004-02-07 11:54:51
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Trzeba koniecznie zmienić strategię działania, bo nie ma dobrych widoków na

    W porzadku, ale jaki jest sens zmieniania tej strategii na jeszcze gorsza?
    Poczytaj sobie pare postow z tego watku, w szczegolnosci ostatni Senbana:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=117
    303&t=117303

    >przyszłość. Nie można przy tym się obawiać stanowczych decyzji. Inteligo pozbyło
    >się 50tys. klientów za których płaciło 100zl od sztuki ! Policz ile stracili na

    No i nie mogli np. tak jak w inteligo zadac oplaty za prowadzenie konta gdy
    srednie saldo spadnie poniezj ilus tam zlotych?

  • 115. Data: 2004-02-07 13:18:57
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c024v1$j5$1@news.onet.pl...
    > dochodow. Gdyby chociaz KK brali. Jednak mBabnk mimo takiej bazy klientow
    > KK tak sobie idzie.

    Trudno się dziwić, że słabo idzie, skoro tak trudno ją dostać, wymagane
    początkowo papiery okazują się niewystarczające, a zdolność kredytowa często
    jest za mała.
    Rozumiem, że bank musi się chronić, ale wydaje mi się, że raczej mało
    możliwe jest sprzedawanie dużej ilości produktu kredytowego przy
    rygorystycznych procedurach dotyczących zdolności kredytowej.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 116. Data: 2004-02-07 13:34:10
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 7 Feb 2004 08:43:33 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >wszystkich depozytach, ale ilosciowo przewazaja.
    >Kase wyplacaja istotnie czesciej niz inni (koszty), rowniez dotyczy to

    Mihau! Czesto wyplacaja kase, robia duzo przelewow, a na koncie maja
    kilka zlotych? No prosze Cie.
    Poza tym przelew to dla banku koszt 15 gr a wyplata z bankomatu duzo,
    duzo wiecej. Wiec moze nalezalo pojsc w te strone?
    Oczywiscie - kazdy ma inne potrzeby. Dla mnie warunkiem podstawowym sa
    bezplatne przelewy, wiec _dla mnie_ mBank przestal byc atrakcyjny.

    PG

  • 117. Data: 2004-02-07 13:38:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Oczywiscie - kazdy ma inne potrzeby. Dla mnie warunkiem podstawowym sa
    > bezplatne przelewy, wiec _dla mnie_ mBank przestal byc atrakcyjny.

    No przeciez pisze - ze oni w ta strone mieli pojsc (i pewnie pojda za kilka
    miesiecy - ograniczacjac wyplaty a poszerzajac zasieg). Te przelewy to
    pelnie zaskoczenie (mysle, ze dla samych mbankowcow tez).
    ale... ;)
    Przekonamy sie za chwile po co to bylo. Ja tam boje sie, ze inne banki moga
    pojsc w tym kierunku... :(

  • 118. Data: 2004-02-07 13:55:15
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > No przeciez pisze - ze oni w ta strone mieli pojsc (i pewnie pojda za kilka
    > miesiecy - ograniczacjac wyplaty a poszerzajac zasieg).

    Przecież na forum P.Gawron napisał już:
    "(...) wypłatę z bankomatu mBank płaci, więc tak po prostu ___udostępnić
    większej liczby bankomatów bez jakiejkolwiek zmiany w modelu opłat nie da się
    zrealizować___".

    Wiec to pewnie tylko kwestia CZASU, aż ograniczą ilość bezprowizyjnych wypłat.
    Ja stawiam na 3 darmowe wypłaty na miesiąc ;)

    > Te przelewy to
    > pelnie zaskoczenie (mysle, ze dla samych mbankowcow tez).
    > ale... ;)

    Wydaje mi się że ta decyzja zapadła wysoko ;)

    > Przekonamy sie za chwile po co to bylo. Ja tam boje sie, ze inne banki moga
    > pojsc w tym kierunku... :(

    Ja jestem przekonany, że to będzie lawina, która spowoduje zmiany nie tylko w
    tym segmencie rynku (kont). Inne tanie/darmowe (np. lukas) konta będą miały
    płatne przelewy, a w marmurkach, to będzie pretekst do podwyżek (ale dalej
    pozostanie ryczałt).
    IMHO fuzje tylko przypieczętują takie zmiany.

    --
    Witek

  • 119. Data: 2004-02-07 14:08:21
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

> [...]
    > pozostanie ryczałt).
    > IMHO fuzje tylko przypieczętują takie zmiany.

    Zapomniałem jeszcze.
    Marmurki of kors musza zachecac do inetu, bo to obniza koszty, a i tak zarabiaja
    na czym innym: KK, hipoteczne, inne kredyty. Dlatego IMO podwyzsza opłaty za
    prowadzenie ale nadal pozostanie ryczałt. Coś jak w pekaosa -podwyższyli opłatę
    za konta ale pekao24 jest darmowe.
    Dopóki wirtualne nie wymyślą sposobu dystrybucji produktów dochodowych to ta
    tendencja będzie się utrzymywać...

    --
    Witek