  • 1. Data: 2008-04-10 12:24:24
    Temat: W jakim banku można założyć konto dla dziecka?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    W jakim banku można założyć nowo narodzonemu dziecku konto oszczędnościowe,
    tak aby systematycznie wpłacać mu co miesiąc określoną kwotę?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2008-04-10 12:55:55
    Temat: Re: W jakim banku można założyć konto dla dziecka?
    Od: "Tomasz Pająk" <t...@e...gliwice.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > W jakim banku można założyć nowo narodzonemu dziecku konto
    > oszczędnościowe, tak aby systematycznie wpłacać mu co miesiąc określoną
    > kwotę?

    Jeśli chodzi Ci dosłownie o konto oszczędnościowe to w każdym banku który
    takie produkt oferuje. Na razie na Twoje nazwisko a jak dziecko dorośnie i
    nadal będziesz chciał je uposażyć, przeniesiesz prawa do konta na niego. Nie
    wie m jak to w prawie stoi, chyba od 13 roku życia człowiek może mieć konto
    na siebie, ale głowy nie daję.
    NATOMIAST banki/fundusze inwestycyjne/towarzystwa ubezpieczeniowe mają w
    swoich ofertach produkty dedykowane, typu polisy posagowe z lub bez funduszu
    inwestycyjnego / programy systematycznego oszczędzania itp. gdzie generalnie
    mozesz skorzystać z przywileju związania się z daną instytucją na długie
    lata. Ale nie będę rozwijał, trzeba indywidualnie po stronkach pochodzić,
    poczytać. Np BZWBK wiem że ma taki program, w swoim czasie zastanawiałem się
    czy nie wejść w niego.
    Tymczasem ja odkładam dziecku normalnie w funduszach inwestycyjnych przez
    m-bank. Nikomu nie płacę prowizji i mam pełna swobodę działan.

    pozdrawiam
    tpajak

  • 3. Data: 2008-04-10 12:59:17
    Temat: Re: W jakim banku mo?na za^(3)o?y? konto dla dziecka?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Bartek wrote:
    > Witam
    > W jakim banku mo?na za^(3)o?y? nowo narodzonemu dziecku konto oszcze^dno?ciowe,
    > tak aby systematycznie wp^(3)aca? mu co miesi?c okre?lon? kwote^?
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    W kazdym? wystarczy ze ty bedziesz wlascicielem ;) a wiec tam gdzie
    maja najwyzsze oprocentowanie lokat/depozytow (polbank/eurobank/mbank -
    to chyba narazie najlepsze oferty)

    Narazie nie warto sobie glowy zawracac kontem specjalnie dla dziecka , a
    za kilka lat zalozyc konto uczniowskie (o ile beda)

  • 4. Data: 2008-04-10 13:08:14
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Tomasz Pająk pisze:

    > Tymczasem ja odkładam dziecku normalnie w funduszach inwestycyjnych przez
    > m-bank. Nikomu nie płacę prowizji i mam pełna swobodę działan.

    a w jakie fundusze inwestujesz i jaka kwote? jaka obrales strategie? ja
    dopiero co zaczalem odkladac co miesiac na przyszly dodatek do emerytury
    (za 30-40 lat) ale nie wiem w co inwestowac. akcyjne?

  • 5. Data: 2008-04-10 14:10:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W SKOK-u mozna na nazwisko i rzecz dziecka.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-04-10 14:13:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    I jak Tatus niespodziewanie umrze, to dziecko dostanie w spadku jedynie część
    srodków.
    A w miedzyczasie jakiś poborca lub komornik może Tatusiowi zabrać.
    Podobnie gdy Tatus bedzie musiał składac oswiadczenie o stanie majatku, np. przed
    jakimś sądem.
    Dobrze, jesli nie bedzie to sprawa rozwodowa.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-04-10 14:51:03
    Od: "Patryk" <p...@w...pl>

    > W jakim banku można założyć nowo narodzonemu dziecku konto
    > oszczędnościowe, tak aby systematycznie wpłacać mu co miesiąc określoną
> [...]

    Konto w banku może mieć osoba, która ukończyła 13 rok życia i to nie w
    każdym banku, można np. w mBanku (http://patbank.pl/mbank/izzy.html) i w
    Inteligo (http://patbank.pl/inteligo/126/).

    Moim zdaniem zbieranie pieniędzy na koncie nie ma sensu. Obecnie banki dają
    niewiele ponad 5%, i coś koło tego będzie inflacja. Czyli zysku nie ma, a
    gdy inflacja spadnie do 3%, oprocentowanie kont spadnie do np. 3,5%.

    Na twoim miejscu wrzucałbym pieniądze na jakieś fundusze akcji
    (http://patbank.pl/funduszeinwestycyjne/), a gdy dzieciak podrośnie
    wypłaciłbym pieniądze i mu dał.

    Niektóre z firm doradcych oferują specajlne plany oszczędnościowe dla
    dziecka - http://patbank.pl/goldfinance/404/3/

    --
    Patryk

  • 8. Data: 2008-04-10 16:04:19
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kiedyś Pioneer oferował, mozna sprawdzic.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-04-10 20:38:06
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Patryk pisze:

> [...]
    > wypłaciłbym pieniądze i mu dał.
    >
    > Niektóre z firm doradcych oferują specajlne plany oszczędnościowe dla

    Panie Patryku, żeby się reklamować trzeba mieć produkt
    przynajmniej świeży. Wiadomości na stronach, które
    Pan reklamuje (Pańskich ??) są bardzo nieświeże -
    chyba czas zaktualizować.

  • 10. Data: 2008-04-11 04:52:49
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Sarpedon pisze:

    > a w jakie fundusze inwestujesz i jaka kwote? jaka obrales strategie? ja
    > dopiero co zaczalem odkladac co miesiac na przyszly dodatek do emerytury
    > (za 30-40 lat) ale nie wiem w co inwestowac. akcyjne?

    Plan inwestycyjny Posag - case study
    Czyli jak sobie zaplanowac realny kapital dla dziecka

    http://inwestowanie.org.pl/wp/?p=36

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/