  • Data: 2003-11-14 06:03:52
    Temat: VW - przeglad zlecen
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wczoraj spotkala mnie dziwna przygoda: podczas zakladania nowego
    zlecenia z data przyszla przejrzalem zlecenia "aktywne" i ku memu
    zdumieniu zamiast sporej listy zostaly tylko dwa... Napisalem
    wewnetrznego maila (z konta), i jako ze sie nie doczekalem odpowiedzi,
    a jutro mam termin platnosci zlecenia, ktore 'zniklo', zadzwonilem do
    infetki bankowej. Panienka poinformowala, ze najprawdopodobniej
    blednie wybieram, gdyz sa dwa przyciski o tresci 'wszystkie', jeden
    dotyczy rodzaju zlecen, drugi daty.

    Rzeczywiscie, po wybraniu w dacie (na co przyznaje, nie zwracalem
    uwagi) opcji 'wszystkie' ukazaly sie te, ktore mi uprzednio znikly.

    I przyznaje, ze czegos tu kurna nie rozumiem. Data moze sie przydac,
    gdy chce robic przeglad historii moich i bankowych dokonan. Ale gdy
    wciskam guzik 'aktywne' to dlaczego ma mnie interesowac opcja 'z
    ostatnich 30. dni'??? Przeciez ja chce widziec AKTYWNE zlecenia, a
    nie tylko zlecone powiedzmy w ostatnich 30. dniach. Mnie po prostu (na
    moja logike...) NIE interesuje, na mysl mi nie przychodzi W OGOLE, ze
    gdy przegladam AKTYWNE to sa jeszcze inne aktywne, zakladane np. przed
    31 dniami, i ja ich nie zobacze jako aktywne. Uwazam to za blad. No bo
    zlecenie sprzed 32 dni mimo, ze j e s t aktywne, to mi sie NIE ukaze
    jako aktywne? Cos tu kurna nie gra. Zmusza uzytkownika do wybierania
    dwoch opcji zamiast jednej do zorientowania sie w sprawie. Zupelnie
    niepotrzebnie, gdyz dla mnie opcja AKTYWNE ma szersze znaczenie niz
    aktywne z ostatnich dni. Ja domyslnie uwazam, ze aktywne to te, ktore
    czekaja na zrealizowanie, a nie tylko te, ktore byly zakladane w ciagu
    ostatnich 30. dni. Zmusza to do zbednego klikania, zastanawiania sie
    nad czynnosciami zbednymi w tym wypadku.

    Przyznaje, moze to i swoja logike ma, ale dla autora takiego pomyslu,
    i oczywiscie dla komputera, ktory nie mysli abstrakcyjnie jak
    czlowiek. Nie podoba mi sie to. W tym jednym przypadku oczywiscie, bo
    w ogole uwazam system zlecen w VW za bardzo dobry, szczegolnie te
    mozliwosci powtarzania z dowolnym interwalem czasowym, czego na
    przyklad nie ma w mBanku.

    A co Panstwo sadzicie o tym zagadnieniu, czy ktos mial podobne
    (przejsciowe...) :-) klopoty ze zleceniami powtarzajacymi sie w VW?

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}