  • 1. Data: 2006-03-23 10:31:34
    Temat: Uwazajcie na swoje karty
    Od: "itor" <i...@g...com>

    Nie myslalem ze i mnie to spotka, ale widac zawsze jest ten pierwszy raz...
    Ukradziono mi wlasnie pieniadze z karty Visa Electron. Dobrze ze mam
    zwyczaj codziennie przegladac historie konta, od razu wpadla mi w oczy
    dziwna transakcja. Kwota 49 USD, w opisie widac tylko "PAYPAL"
    potem chyba nazwa usera, jakies cyferki, na koncu "GB".

    W zyciu nie korzystalem z PayPala, posrednio czy bezposrednio. Transakcje
    ta karta w internecie robilem nie wiecej niz 10 razy w zyciu i to raczej z duzymi
    firmami typu Google. Zadnej transakcji internetowej przez ostatnie pol roku.

    Od razu zastrzeglem karte i zlozylem reklamacje. Mam nadzieje ze ja uwzglednia.
    Chetnie dowiedzialbym sie jak i w ktorym momencie dane mojej karty wyciekly
    do zlodzieja.

    Komu jeszcze kto zwinal kase z karty przez konto w PayPalu?

    pzdr

  • 2. Data: 2006-03-23 12:51:55
    Temat: Re: Uwazajcie na swoje karty
    Od: "l.b" <p...@p...com>

> [...]
    > uwzglednia.
    > Chetnie dowiedzialbym sie jak i w ktorym momencie dane mojej karty

    Wcale nie musialo sie to odbyc poprzez net, bo raczej nie jest proste
    przechwycenie takich danych jesli sie choc troche uwaza (sprawdzanie linkow,
    certyfikatow bezpieczenstwa). Moim zdaniem, sprawdz ostatnie transakcjie
    gdzie podawales komus fizycznie karte, bo wystarczy, ze dana osoba zapamieta
    3 cyfry z tylu karty a na wydruku potwierdzenia platnosci beda numery i data
    waznosci karty... a trzy cyfry zapamietac nie problem! Zwlaszcza, ze jest
    doskonale alibi sprawdzenie podpisu karty....
    pozdr.

  • 3. Data: 2006-03-23 13:33:18
    Od: "itor" <i...@g...com>

    > Wcale nie musialo sie to odbyc poprzez net, bo raczej nie jest proste
    [...]

    Masz racje, wlasciwie kazdy kto trzyma karte choc przez sekunde w reku
    - kelner w pizzerii, kasjerka w sklepie, sprzedawca na stacji benzynowej -
    moze jej potem uzyc w internecie. A wystarczyloby, zeby przy platnosciach
    internetowych byl wymog podawania jakiegos dodatkowego numeru, znanego
    tylko wlascicielowi karty...

  • 4. Data: 2006-03-23 13:36:35
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:44229fa9$0$1467$f69f905@mamut2.aster.pl, *itor* wrote:

> [...]
    > przy platnosciach internetowych byl wymog podawania jakiegos
    > dodatkowego numeru, znanego tylko wlascicielowi karty...

    I ja tak mam - wydrapalem z Mastercarda CVV i teraz niech sobie potwierdzaja
    podpis, a CVV nie widza. :) Zreszta w transakcjach z fizycznym uzyciem karty
    nie jest do niczego potrzebny, a ja sobie go zapisalem do domu i w
    transakcjach internetowych tylko podaje.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-03-23 13:37:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    itor napisał(a):

> [...]
    > moze jej potem uzyc w internecie. A wystarczyloby, zeby przy platnosciach
    > internetowych byl wymog podawania jakiegos dodatkowego numeru, znanego

    Czasem te trzy ostatnie cyfry nie sa wymagane przy platnosci przez internet.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2006-03-23 13:47:02
    Od: "itor" <i...@g...com>

> [...]
    > nie jest do niczego potrzebny, a ja sobie go zapisalem do domu i w
    > transakcjach internetowych tylko podaje.

    Extra pomysl, zastosuje go z nastepna karta.

  • 7. Data: 2006-03-23 13:55:57
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Extra pomysl, zastosuje go z nastepna karta.

    Byłby extra gdyby wszędzie prawidłowy CVV był wymgany,
    a bywa że nie jest potrzebny w ogóle, bądź można wpisać cokolwiek ...

  • 8. Data: 2006-03-23 15:01:43
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:51e4.00000137.4422a8ed@newsgate.onet.pl, *S.T.* wrote:

    > Byłby extra gdyby wszędzie prawidłowy CVV był wymgany,
    > a bywa że nie jest potrzebny w ogóle, bądź można wpisać cokolwiek ...

    Ale zakladajac ze jest potrzebny tylko w 5% sklepow internetowych to ja tym
    samym obnizylem sobie mozliwosc oszustwa o 5% sklepow - chyba lepiej to miec
    niz nic.
    A taki ruch nic nie kosztuje i niczemu nie przeszkadza.

    --
    darnok

  • 9. Data: 2006-03-23 15:11:30
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl>

    S.T. napisał(a):
    > Byłby extra gdyby wszędzie prawidłowy CVV był wymgany,
    > a bywa że nie jest potrzebny w ogóle, bądź można wpisać cokolwiek ...

    Ale wtedy odpowiedzialność przechodzi na stronę, która nie stosuje
    autoryzacji CVV2/CVC2. Pieniądze są wtedy do odzyskania.

    --
    Dawid

  • 10. Data: 2006-03-23 15:15:15
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ale zakladajac ze jest potrzebny tylko w 5% sklepow internetowych to ja tym
    > samym obnizylem sobie mozliwosc oszustwa o 5% sklepow - chyba lepiej to miec
    > niz nic.

    o 5% pod warunkiem, że trafisz na 'niedouczonego' złodzieja ;-)
    cała reszta będzie wiedzieć gdzie tej karty da się użyć

    > A taki ruch nic nie kosztuje i niczemu nie przeszkadza.

    pod warunkiem, że będziesz ten CVV pamiętał jak sam trafisz
    na jeden z tych 5% sklepów w których jest wymagany :)