  • 1. Data: 2002-09-20 13:41:54
    Temat: Ustawa o kredycie konsumenckim a banki
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Czy widzieliście już może stronę jakiegoś banku dostosowaną do ustawy o
    kredycie konsumenckim która obowiązuje od wczoraj (info o całkowitym koszcie
    kredyt, RRSO, itp... ).

    Podobno za brak tych informacji grozi wysoka grzywna....

    Niektóre banki obliczają raty annuitetowe na podstawie współczynnika 360dni
    w roku/30 dni w miesiącu inne 365(66)/30,4 ... powstają więc rozbieżności...
    myślicie że dopuszczalna jest ta praktyka w myśl ustawy ? Czy ta ustawa
    będzie następnym bublem legislacyjnym bo algorytmy obliczania będą utajnione
    o interpretacja ustawy dowolna...

    --
    pozdrawiam
    Joogi

  • 2. Data: 2002-09-20 13:57:59
    Temat: Re: Ustawa o kredycie konsumenckim a banki
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    czekaja na pierwszego odwaznego w mysl zasady - ten bank da prawdziwe" a my
    zostawimy nasze ;)

  • 3. Data: 2002-09-20 13:58:43
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    > czekaja na pierwszego odwaznego w mysl zasady - ten bank da prawdziwe" a
    my
    > zostawimy nasze ;)

    No tak ;-)

    Ale prawo, prawem - ktoś powinien zacząć je egzekwować....
    Jak ja się spóźnię jeden dzień z zasileniem rachunku w swoim banku to przez
    następny rok nie podniosą mi limitu kredytowego...

    --
    Joogi

  • 4. Data: 2002-09-20 14:01:15
    Od: "Micha Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Joogi" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy widzieliście już może stronę jakiegoś banku dostosowaną do ustawy
    > kredycie konsumenckim która obowiązuje od wczoraj (info o całkowitym
    koszcie
    > kredyt, RRSO, itp... ).

    www.inteligo.pl wczoraj pojawiła się tabelka z efektywnym oprocentowaniem
    kredytu

    pozdr.
    Michał

  • 5. Data: 2002-09-20 14:19:31
    Od: "Joogi" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Micha Witkowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > www.inteligo.pl wczoraj pojawiła się tabelka z efektywnym oprocentowaniem
    > kredytu

    ...ale nie o tym mówi ustawa....

    Art. 16

    "W ogłoszeniach i reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego zawierających
    warunki udzielenia kredytu kredytodawca lub podmiot pośredniczący w zawarciu
    umowy obowiązani są podawać rzeczywistą roczną stopę oprocentowania,
    wyliczoną
    od całkowitego kosztu kredytu."

    --
    pozdrawiam
    Joogi

  • 6. Data: 2002-09-20 15:25:16
    Od: "Micha Witkowski" <m...@t...pl>

> [...]
    zawarciu
    > umowy obowiązani są podawać rzeczywistą roczną stopę oprocentowania,

    Jak zwał, tak zwał. Chodzilo mi o to samo. Napsiane jest "Stopa rzeczywista
    oprocentowania wyliczona zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim". Dla
    zainteresowanych link:
    http://www.inteligo.pl/oferta/kredyt_oferta.html

    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2002-09-20 16:49:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    rzeczywista
    > oprocentowania wyliczona zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim". Dla

    Inteligo jak zwykle cwaniakuje. Tabelka z oprocentowaniem efektywnym zostala
    umieszczona na kolejnej podstronie i niegdzie nie widac znaku "%". Mam
    nadzieje, ze Inteligo sie przeliczy i osoby podpisujace obecnie umowy
    skorzystaja z praw jakie daje ustawa. A gra jest warta swieczki, 0
    procentowy kredyt trudno dostac w banku ;).

    Maciej

  • 8. Data: 2002-09-20 20:07:29
    Od: "Janoush" <j...@s...pl>

> [...]
    > Czy widzieliście już może stronę jakiegoś banku dostosowaną do ustawy
    > kredycie konsumenckim która obowiązuje od wczoraj (info o całkowitym

    BZWBK - tabela oprocentowania kredytów

    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2002-09-20 20:15:29
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

> [...]
    > Czy widzieliście już może stronę jakiegoś banku dostosowaną do ustawy
    > kredycie konsumenckim która obowiązuje od wczoraj (info o całkowitym

    w oddziałach WBK wiszą wyliczone rzeczywiste koszty kredytu

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 10. Data: 2002-09-21 16:39:20
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 15:41:54 +0200, "Joogi" <N...@w...pl>
    wrote:

    > Czy widzieli?cie ju? mo?e stron? jakiego? banku dostosowan? do ustawy o
    >kredycie konsumenckim która obowi?zuje od wczoraj (info o ca?kowitym koszcie
    >kredyt, RRSO, itp... ).
    >
    >Podobno za brak tych informacji grozi wysoka grzywna....
    >
    >Niektóre banki obliczaj? raty annuitetowe na podstawie wspó?czynnika 360dni
    >w roku/30 dni w miesi?cu inne 365(66)/30,4 ... powstaj? wi?c rozbie?no?ci...
    >my?licie ?e dopuszczalna jest ta praktyka w my?l ustawy ? Czy ta ustawa
    >b?dzie nast?pnym bublem legislacyjnym bo algorytmy obliczania b?d? utajnione
    >o interpretacja ustawy dowolna...

    Algorytmy obliczania RRSP nie sa utajnione, lecz zamieszczone w
    zalaczniku do ustawy. Sama ustawe kazdy (internauta :-)) moze sobie
    sciagnac w formacie pdf z serwisu prawnego sejmu:
    http://www.sejm.gov.pl/
    Dalej: Prawo -> Internetowy System Informacji Prawnej

    Jesli chodzi o obliczenie tego w Excelu (byly tez takie posty), to
    robi sie to bardzo prosto:
    w kolejnych komorkach w kolumnie (albo wierszu, jak komu wygodnie)
    wpisujemy sume, ktora zmienia wlasciciela, np. w momencie 0 dostajemy
    kredyt i jednoczesnie bank potraca prowizje; nalezy pamietac, ze to co
    dostajemy od banku powinno miec inny znak niz to co placimy bankowi;
    w kolejnych momentach (czyli na koniec kolejnych miesiecy) wpisujemy
    splacane raty az do konca kredytu.
    Nastenie w jakiejs wolnej komorce wstawiamy funkcjie IRR podajac jako
    argument caly obszar w arkuszu z wpisananymi strumieniami pienieznymi.
    Funkcja IRR zwroci nam oprocentowanie na jeden okres, czyli w
    przypadku splat miesiecznych bedzie to oprocentowanie miesieczne.
    Nalezy jeszcze sprowadzic to oprocentowanie do okresu rocznego dodajac
    1, podoszac do odpowiedniej potegi (w przypadku splat co miesiac: 12;
    splaty co tydzien (Provident ;-)) 52 itp) oraz odejmujac 1.
    Korzystajac z wymienionej przeze mnie funckji mozna obliczyc RRSP dla
    dowolnego kredytu, linii kredytowej (trzeba wtedy przyjac jakies
    zalozenia co do wykorzystanie linii), itp.

    Mam nadzieje, ze moje wyjasnienia nie byly zbyt metne. :-)

    Pozdrawiam
    BartekB