  • 1. Data: 2004-10-26 11:54:26
    Temat: Ulokowanie pieniędzy
    Od: "tomek(int)" <i...@-...pl>

    Witam!
    Gdzie najlepiej (najbezpieczniej) ulokować ok 50 tyś PLN? Czego obawiam
    się przede wszystkim to dewaluacja złotówki. Myślę o obligacjach
    skarbowych. Czy macie jakies sugestie?

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2004-10-26 12:13:21
    Temat: Re: Ulokowanie pieniędzy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    tomek(int) wrote:

    > Gdzie najlepiej (najbezpieczniej) ulokować ok 50 tyś PLN? Czego
    > obawiam się przede wszystkim to dewaluacja złotówki. Myślę o
    > obligacjach skarbowych. Czy macie jakies sugestie?

    Mamy zwykłe pytania:
    1. Na jaki termin
    2. Jaki dopuszczalny poziom ryzyka

  • 3. Data: 2004-10-26 12:34:43
    Od: "tomek(int)" <i...@-...pl>

    On 10/26/2004 2:13 PM, jureq wrote:

    > Mamy zwykłe pytania:
    > 1. Na jaki termin
    > 2. Jaki dopuszczalny poziom ryzyka

    ad 1. termin ok 2 lata
    ad 2. w jakich jednostkach ten poziom? :) najniższy z możliwych. wolę
    mniejszy zysk przy mniejszym poziomie ryzyka.

    pozdrawiam
    tomek

  • 4. Data: 2004-10-26 12:55:49
    Od: "mogila" <m...@o...pl>

    > ad 1. termin ok 2 lata
    > ad 2. w jakich jednostkach ten poziom? :) najniższy z możliwych. wolę
    > mniejszy zysk przy mniejszym poziomie ryzyka.

    Kolejno

    0. Lokata bankowa
    1. Fundusze Inwestycyjne obligacji
    2. FI pieniezny
    3. FI Hybrydowy
    4. FI akcji

  • 5. Data: 2004-10-26 13:20:54
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek(int)" <i...@-...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Gdzie najlepiej (najbezpieczniej) ulokować ok 50 tyś PLN? Czego obawiam
    > się przede wszystkim to dewaluacja złotówki. Myślę o obligacjach
    > skarbowych. Czy macie jakies sugestie?

    z bezpiecznych, to najlepiej obligacje, np. dwulatki do kupienia on-line
    https://www.zakup.obligacjeskarbowe.pl/logon.jsp
    a jeśli chcesz się trochę pobawić, to jakiś fundusz inwestycyjny - w mBanku
    masz bez prowizji od zakupu http://www.fundusze.mbank.com.pl/

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2004-10-26 13:24:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    mogila wrote:

    > Kolejno
    >
    > 0. Lokata bankowa
    > 1. Fundusze Inwestycyjne obligacji
    > 2. FI pieniezny
    > 3. FI Hybrydowy
    > 4. FI akcji

    Cóż to na obligacje skarbowe kupowane na rynku pierwotnym to trochę
    krótko.
    3-letnie: dojdą ci prowizje za sprzedaż na giełdzie po 2 latach.
    4-letnie: opłata za sprzedaż przed terminem powoduje że stopa
    procentowa znacząco maleje
    2-letnie: tylko wtedy gdy to jest nie około 2 lata, ale co najmniej 2
    lata i dodatkowo jesteś przekonany, że obecna sytuacja polityczna i
    prognozowane wyniki wyborów parlamentarnych nie spowodują znaczącego
    wzrostu inflacji. Uwaga bardziej opłacalne mogą być obligacje hurtowe a
    nie detaliczne

    Ewentualnie to jest nie bardzo mała kwota więc możesz rozważyć zakup
    obligacji 3-letnich detalicznych lub hurtowych o terminie wykupu za dwa
    lata na giełdzie. Tylko musisz dobrze przeliczyć maksymalną cenę za
    jaką zakup się opłaca

  • 7. Data: 2004-10-26 17:49:33
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    tomek(int) wrote:
> [...]
    > Gdzie najlepiej (najbezpieczniej) ulokować ok 50 tyś PLN? Czego obawiam
    > się przede wszystkim to dewaluacja złotówki. Myślę o obligacjach

    Jesli obawiasz sie dewaluacji to moze najlepiej jednak kupic walute?

  • 8. Data: 2004-10-26 19:21:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gdzie najlepiej (najbezpieczniej) ulokować ok 50 tyś PLN? Czego obawiam
    > się przede wszystkim to dewaluacja złotówki. Myślę o obligacjach
    jezeli obawiasz sie dewaluacji złotego( i słusznie) to czesc tej kwoty
    zainwestuj w waluty. Obligacje skarbowe nie chronia przed dewaluacja, no
    moze czasami sa bardziej rentowne niz lokaty bankowe, ale niosa ze soba
    ryzyko stopy procentowej, szczegolnie te o stalej stopie procentowej.