  • 1. Data: 2004-10-26 12:00:09
    Temat: KB naliczył prowizję --> czy powinien?? (długie)
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Witam,

    Mam dośc nietypowe pytanie --> czy Kredyt Bank powinien w sytuacji opisanej
    niżej naliczyć prowizję??
    Zakładam poprzez KB24 lokatę z Konta Oszczędnościowego, założenie lokaty
    odbywa się poprzez podanie jedynie kwoty lokaty i okresu na jaki będzie
    ustanowiona. Po założeniu lokaty z konta oszczędnościowego zostaje pobrana
    prowizja 7PLN --> jak tłumaczą na infolinii prowizja została pobrana gdyz
    była to druga wypłata/przelew w danym miesiącu (taką mają TOiP). I tutaj
    według mmnie się mylą, gdyż:
    -nie dokonywałem wypłaty, ani przelewu a tylko takie czynności sa objęte
    prowizją
    -mimo, że lokata jest ustanowiona na innym koncie niż konto
    oszczędnościowe..to nie dokonywałem przelewu środków tylko nastąpiło
    przeksięgowanie środków.
    - zgodnie z Regulaminem Konta Oszczednościowego, aby zrobić przelew
    powinienem podać nazwe beneficjenta i jego nr rachunku --> w trakcie
    zakładania lokaty nic takiego nie podawałem.

    Czy KB postąpił słusznie pobierając prowizję ???

  • 2. Data: 2004-10-26 12:58:32
    Temat: Re: KB naliczył prowizję --> czy powinien?? (długie)
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Witaj,
    Wydaje mi sie, ze postapil slusznie. Wykonales przelew z konta
    oszczednosciowego (nalezacego do Ciebie) na konto lokaty (nalezace do KB).
    Danych nie podawales pewnie dlatego, ze wpisane zostaly automatycznie.

    Pablo

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-10-26 13:42:39
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Pablo <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > oszczednosciowego (nalezacego do Ciebie) na konto lokaty (nalezace do KB).
    > Danych nie podawales pewnie dlatego, ze wpisane zostaly automatycznie.

    Otóz na żadnym z etapów zakładania lokaty nie było informacji, iż jest to
    przelew na konto należące do KB, nie było też informacji o nr rachunku na
    którym znajduje się teraz lokata. W momencie autoryzacji dyspozycji jedynymi
    danymi jakie pojawiły sie na ekranie autoryzacji były dane o wysokości
    lokaty, oprocentowaniu, dacie otwarcia, dacie zamknięcia i zadysponowaniu
    środkami po upływie terminu lokaty ---> ani słowa o tym, że właśnie dokonuję
    przelewu albo przynajmniej jakiś nr rachunku na który te pieniądze
    przeksięgowują

  • 4. Data: 2004-10-26 14:16:04
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    dokonuję
    > przelewu albo przynajmniej jakiś nr rachunku na który te pieniądze

    Az sprawdzilem. Z regulaminu konta oszczednosciowego:

    Par.2 pkt.9
    Wypłata - kazda dyspozycja powodujaca obciazenie rachunku

    A kazda wyplata oprocz pierwszej jest platna.

    Zaakcpetowales regulamin?

    Pozdrawiam,
    Pablo

  • 5. Data: 2004-10-26 16:01:06
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Az sprawdzilem. Z regulaminu konta oszczednosciowego:
    >
    > Zaakcpetowales regulamin?

    pewnie akceptowal, ale az sie prosi na usta jakis kurwiszon dla takiego
    zlodziejskiego postepowania, aby od zalozenia lokaty pobierac az 3,50 zl
    prowizji, rozumiem, ze na koniec lokaty tez pobiora mu forse, no bo przeciez
    wykona przelew z lokaty na konto glowne
    hi hi
    ja bym tam dluzej niz minuty nie wytrzymal :-0

  • 6. Data: 2004-10-27 09:23:27
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Pablo <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Par.2 pkt.9
    > Wypłata - kazda dyspozycja powodujaca obciazenie rachunku
    >
    > A kazda wyplata oprocz pierwszej jest platna.

    Ten sam regulamin w par .22 pkt 1 stanowi, ze każda wypłata musi zawierać
    nazwę beneficjenta i nr rachunku beneficjenta,
    a par.25 pkt 2 stanowi, że KB zlecenia płatnicze są realizowane WYŁACZNIE w
    oparciu o PODANY nr rachunku beneficjenta ---> jak wspominałem wczesniej NIE
    PODAWAŁEM żadnego nr rachunku i nazwy beneficjenta

    Regulamin akceptowałem :-)

  • 7. Data: 2004-10-27 16:20:23
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > prowizji, rozumiem, ze na koniec lokaty tez pobiora mu forse, no bo
    > przeciez
    > wykona przelew z lokaty na konto glowne

    ale regulamin lokaty może być inny niż konta oszcz. -> wniosek błędny.