  • 11. Data: 2003-03-14 08:42:58
    Temat: Re: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 13, 2003 at 10:56:33PM +0100, No Name wrote:

    >Ogólna reguła jest taka, że konta firmowe są droższe w utrzymaniu od
    >roropodobnych. Jeżeli nie są to będą. Dlatego propozycja poprzednika,

    Przepraszam, a co jest drozszego z definicji w kontach firmowych od
    tych roropodobnych? Poza takimi drobiazgami ze konto firmowe gdzies
    miec _trzeba_?

    --

    --w

  • 12. Data: 2003-03-14 10:00:38
    Temat: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Przepraszam, a co jest drozszego z definicji w kontach firmowych od
    > tych roropodobnych? Poza takimi drobiazgami ze konto firmowe gdzies
    > miec _trzeba_?

    Opłata zaprowadzenie w marmurze ror to zwykle kilka - kilkanaście zł lub
    wręcz darmo, firmowego to 20 - 30 do kilkuset, zwykle dostęp przez sieć
    kosztuje kilkadziesiąt zł, bo wymaga innego oprogramowania chyba, że
    decydujesz się na autoryzację każdej transakcji osobno; wydanie karty
    zwykle kosztuje więcej; niewiele jest kont (nie znam odpowiedniego dla
    spółki z o.o. np.) które operacje gotówkowe w którąkolwiek stronę
    miałyby darmo.
    Taki B.Lider (Pekao SA) za prezelew do ZUS brał swojego czasu 5 zł:
    3xZUS +VAT +Dochodowy to daje 25 zł + min 25 zł za prowadzenie to daje
    50 zł. Koto dla spółki w BRE to z tego co pamiętam 140 zł/mies.
    O oprocentowaniu kont firmowych nie wspomnę.
    Mam konto w DB 24 - 20 zł/ mies. opłata licencyjna za oprogramowanie do
    obsługi przez sieć to 600 zł + kilkadziesiąt miesięcznie.
    Konta w mB czy Intelligo dla DG to raczej roropodobne wyjątki, a i tak
    są nieco droższe niż "czysty" ror, vide opłata za wypłaty z bankomatu.

    Pzdr: Dogbert

  • 13. Data: 2003-03-14 10:03:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, a co jest drozszego z definicji w kontach firmowych od
    > tych roropodobnych? Poza takimi drobiazgami ze konto firmowe gdzies
    > miec _trzeba_?

    No wlasnie to jest drozsze.
    Ze trzeba.
    Jesli ci nie bedzie odpowiadala oferta ROR w zadnym banku to go nie zlozysz.
    Do DG zalozysz, chocby ci sie nie podobala...
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2003-03-14 10:08:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > która, jak mniemam sprowadza się do tego by operacje karciano-gotówkowe
    > obsługiwać kontem osobistym jest jak najbardziej na miejscu.

    Oczywiscie.
    Po co komu kolejna karta do firmowego?
    Klaser zapelniac?

    Tak przy okazji wyszlo ciekawie z oferta PKO BP dla rachunkow "firmowych":
    - w Inteligo tanie prowadzenie, ale kazda operacja platna
    - Biznes Partner w marmurze 20zl/mc, przelewy po 3,60zl/szt, ale karta
    Maestro BP tansza i wyplaty darmowe...
    Jest wybor...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2003-03-14 10:21:40
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał:

    > Koto dla spółki w BRE to z tego co pamiętam 140 zł/mies.

    Obecnie najtansze konto w BRE kosztuje 90zl/mc.

  • 16. Data: 2003-03-14 10:22:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 14, 2003 at 11:00:38AM +0100, No Name wrote:

> [...]
    >zwykle kosztuje więcej; niewiele jest kont (nie znam odpowiedniego dla
    >spółki z o.o. np.) które operacje gotówkowe w którąkolwiek stronę

    Nie zrozumiales mnie - ja sie pytam _dlaczego_ firmowe maja byc
    drozsze. Ze sa, to ja wiem.

    --

    --w

  • 17. Data: 2003-03-14 10:24:53
    Temat: Re: Re: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 14, 2003 at 11:03:24AM +0100, Slawek Kos wrote:

> [...]
    >Jesli ci nie bedzie odpowiadala oferta ROR w zadnym banku to go nie zlozysz.
    >Do DG zalozysz, chocby ci sie nie podobala...

    E, ale to nijak ma sie do stwierdzenia ze konta firmowe sa drozsze w
    utrzymaniu od rorowych.

    A jaka jest praktyka to ja wiem ;-)

    --

    --w

  • 18. Data: 2003-03-14 10:38:29
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Nie zrozumiales mnie - ja sie pytam _dlaczego_ firmowe maja byc
    > drozsze. Ze sa, to ja wiem.

    Jest kilka odpowiedzi, począwszy od ludowej: "kto się buduje, tego się
    nie żałuje" - podobnie tego, co prowadzi jakiś interes. Zapoznaj się z
    wysokością opłat w KRS - dowiesz się jaki stosunek do właścicieli firm
    mają rządzący - banki przy nich to kaszka z mlekiem.

    Drugą odpowiedzią może być ilość pracy - wspomniany B. Lider w
    wymienionej cenie wysyła potwierdzenie każdej operacji w formie
    papierowej - jeżeli w firmie jest 1000 operacji mieisęcznie to trochę
    tego jest.
    W ror raczej rzadko masz do czynienia z setkami czy tysiącami operacji
    miesięcznie, na koncie firmowym - to normalne.
    Osoby fizyczne ostatnio jakby mniej krzystają z czeków - firmy i owszem.

    Jest pewnie wiele innych przyczyn - np. "prawdziwe konto firmowe" ma
    więcej możliwości - to coś takiego jak porównanie ciężarówki i samochodu
    osobowego - do DG nie trzeba zwykle TIR'a - ale jeżeli trzeba, to
    kosztuje tyle samo, niezależnie kto go kupuje.

    Pzdr: Dogbert

  • 19. Data: 2003-03-14 10:46:10
    Od: "olo" <n...@d...pl>

    > a Email-Money ?

    Email Money nie działa na kontach firmowych

  • 20. Data: 2003-03-14 10:52:53
    Od: "olo" <n...@d...pl>

    > Nie zrozumiales mnie - ja sie pytam _dlaczego_ firmowe maja byc
    > drozsze. Ze sa, to ja wiem.

    obawiam sie że przyczyna jest banalna
    prowadzący działalność gospodarczą są obligatoryjnie zobowiązani do
    posiadania firmowego konta bankowego.
    Skoro wiec muszą "firmowe" konto posiadać to dlaczego nie podnieść im
    opłat - wiadomo że i tak gdzieś to konto muszą założyć

    takie konto jak w mBanku czy w inteligo to i tak jedne z tańszych ofert na
    rynku - w marmurkach oferty kont firmowych zaczynają się przeważnie od 20 -
    30 zł miesięcznie

    natomiast Inteligo zaczyna sie niebezpiecznie do tej granicy zbliżać
    po zapłaceniu za prowadzenie konta, kartę, kilka przelewów do ZUS, US, +
    kilka operacji pobrania pieniędzy z bankomatu wyjdzie że ich konto firmowe
    jest ofertą taką sobie