  • 1. Data: 2011-08-15 19:25:57
    Temat: Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    Witam

    Dzis przedluzalem waznosc biletu na karcie miejskiej w W-wie (bilet 90-dniowy
    za 196 zl). I zdziwilo mnie troche, ze biletomat nie wymagal do tej transakcji
    PIN-u. Karta byla to KK mBanku:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Electron/
    a biletomat Mennicy Polskiej.
    Kiedys gdy przedluzalem waznosc biletu to zawsze biletomat wymagal PIN-u.
    Czy zaszly jakies zmiany, czy te biletomaty raz zadaja PIN-u a innym razem z
    jakiegos powodu nie?

    Darek

  • 2. Data: 2011-08-15 20:35:01
    Temat: Re: Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    W dniu 2011-08-15 21:25, Darek pisze:
> [...]
    > Czy zaszly jakies zmiany, czy te biletomaty raz zadaja PIN-u a innym razem z

    To samo mialem w biletomacie w Londynie.

  • 3. Data: 2011-08-15 20:53:37
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    to samo na bramkach autostradowych np. Chorwacja

  • 4. Data: 2011-08-15 22:39:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 2:25 PM, Darek wrote:
> [...]
    > Czy zaszly jakies zmiany, czy te biletomaty raz zadaja PIN-u a innym razem z

    raczej normalna sytuacja, ale nie w Polsce.
    W wielu miejscach przy dronych transakcjach anie nie uzywam pinu, a nie
    nie podpisuje wydruku.
    Ryzyko bierze na siebie sprzedawca, ale za to wygrywa w szybkosci
    obslugi i kosztach zatrudnienia np. nastepnych kasjerek w sklepie.
    Po prostu przekalkulowal i wyszlo mu ze sie opłaca.

  • 5. Data: 2011-08-15 22:47:17
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości

    > to samo na bramkach autostradowych np. Chorwacja

    i to juz od wielu lat jak pamietam ;)

  • 6. Data: 2011-08-16 06:54:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sie, 00:39, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Ryzyko bierze na siebie sprzedawca, ale za to wygrywa w szybkosci
    > obslugi i kosztach zatrudnienia np. nastepnych kasjerek w sklepie.
    > Po prostu przekalkulowal i wyszlo mu ze sie opłaca.

    A jak sie to ma do regulaminow polskich KK?
    Jak moze wygladac reklamacja takiej transakcji, podobnie jak
    reklamacji bezstykowej?

    Zwlaszcza w przypadku czasowego "podkradzenia" komus karty lub
    zorientowniu sie w jej braku po kilku czy wiecej dniach od transakcji?

  • 7. Data: 2011-08-16 07:58:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 23:54:48 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > A jak sie to ma do regulaminow polskich KK? Jak moze wygladac reklamacja
    > takiej transakcji, podobnie jak reklamacji bezstykowej?

    Taka transakcja nie powinna obciążać posiadacza karty, aczkolwiek jak
    znam życie skończy się na wykazaniu, że posiadacz jednak raczył użyć
    kartę w taki sposób (jeśli użył).

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2011-08-16 08:48:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sie, 09:58, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Taka transakcja nie powinna obciążać posiadacza karty, aczkolwiek jak
    > znam życie skończy się na wykazaniu, że posiadacz jednak raczył użyć
    > kartę w taki sposób (jeśli użył).

    Winny zawsze bedzie wlasciciel, gdyz nienalezycie zabezpieczyl karte.

    Po okresie tlumaczenia, jakim bezpieczniejszym w porownaniu do gotowki
    produktem sa karty, trwa obecnie wciskanie na sile produktow i
    rozwiazan pozbawionych jakichkolwiek zabezpieczen, trudnych do
    sprawdzenia stanu (czy ktos korzystal i ile pieniedzy zostalo) w
    porownaniu do portfela z gotowka.

  • 9. Data: 2011-08-16 09:09:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 15 Aug 2011 23:54:48 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Zwlaszcza w przypadku czasowego "podkradzenia" komus karty lub
    >zorientowniu sie w jej braku po kilku czy wiecej dniach od transakcji?

    Pamiętajcie, że bilety 30 i 90-dniowe kodowane są na imiennych
    kartach, więc reklamacja będzie dość prosta, bo wiadomo, kto
    skorzystał.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-08-16 09:14:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/16/2011 1:54 AM, krzysztofsf wrote:

> [...]
    >
    > Zwlaszcza w przypadku czasowego "podkradzenia" komus karty lub
    > zorientowniu sie w jej braku po kilku czy wiecej dniach od transakcji?

    Reklamacja jak kazda inna.
    Rozpatrywana niezwloczie po uplywie 200 dni. :)
    Karty nalezy pilnowac, zeby ci jej nikt czasowo nie podkradal.
    Z tym, ze bank jak nie ma nagrania z monitoringu, to raczej nie ma szans
    udowodnic, ze to ty, z tym, ze w polskich realiach pewnie oprze sie o sąd.