  • 1. Data: 2002-06-11 21:14:50
    Temat: TFI bez podatku...
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

    Czy ktoś się zagłębiał w temat???

    W Millennium mówią o 9-10% w skali roku bez belki,
    ale dręczy mnie pytanie jak będzie wyglądała sytuacja
    jeśli zostanę zmuszony wycofać środki przed upływem
    18 m-cy???

    Oczywiście zostałem poinformowany o tym, że będę
    mógł sobie sprzedać swoje CI na giełdzie w "własnym
    zakresie" ale :
    - po jakiej cenie (ile stracę)
    - jak długo może trwać taka transakcja, od momentu
    podjęcia decyzji, że "potrzebuję kasy"?
    etc.

    Jak ktoś już przerabiał powyższe pytania, to proszę
    o opinie.

    Pzdr
    jazzoo

  • 2. Data: 2002-06-12 12:27:53
    Temat: Re: TFI bez podatku...
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "..::jazzoo::.." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W Millennium mówią o 9-10% w skali roku bez belki,
    > ale dręczy mnie pytanie jak będzie wyglądała sytuacja
    > jeśli zostanę zmuszony wycofać środki przed upływem
    > 18 m-cy???

    He he - witaj w klubie- mnie tez to trapi ....

    > Oczywiście zostałem poinformowany o tym, że będę
    > mógł sobie sprzedać swoje CI na giełdzie w "własnym
    > zakresie" ale :
    > - po jakiej cenie (ile stracę)

    To zależy właśnie od notowań giełdowych - przecież TFI też Ci nie
    zagwarantuje zysku na każdej pojedynczej transakcji .... Zatem jest ryzyko -
    jest zabawa jak to mówią ...

    > - jak długo może trwać taka transakcja, od momentu
    > podjęcia decyzji, że "potrzebuję kasy"?

    To zależy od płynności danej transakcji arbitrażowej ... Jeśli masz może
    prospekt emisyjny to spójż na pkt 7.6 Rozdziału IV. Tam jest napisane, że: "
    W przypadku braku mozliwości przeprowadzenia transakcji arbitrażowych
    portfel będzie charakteryzował się bardzo wysoką płynnością. W wyniku
    transakcji arbitrażowych płynność portfela moze byc niska. " Itd ... Zatem
    to wszystko zależy od warunków arbitrażu i w jakie transakcje Cię ( nas)
    wpakują ... Kiedy i na jakich warunkach mozna się będzie z tego wycofać -
    nikt nie przewidzi, chyba że na podst. wróżenia z fusów. Ale zawsze jest
    jakieś ryzyko małej płynności na różnych papierach .... Myślę że po prostu
    nie należy angażować w to kasy, którą możesz nagle potrzebowac - trzeba się
    będzie bowiem uzbroić w cierpliwość i poczekać na spieniężenie CI ...

  • 3. Data: 2002-06-12 19:53:11
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

    > To zależy od płynności danej transakcji arbitrażowej
    Hmmm... raczej nie wierzę, że ten arbitraż będzie czymś więcej
    niż "ładną" nazwą - na naszej wgpw raczej nie poszaleją z arbitrażem,
    więc pewnie skończy się na tym, że będzie to w miarę tradycyjny
    fundusz Obligacyjny bez podatku... z tą różnicą, że nie będę mógł
    się wycofać z dnia na dzień po z góry określonej cenie ;-(

    "
> [...]
    > to wszystko zależy od warunków arbitrażu i w jakie transakcje Cię ( nas)
    Nawet jeśli zaangażują się po uszy w obligacjach, a trafi im się okazja
    arbitrażu,
    to jest zapis który mówi iż mogą sposiłkować się kredytem - co w przypadku
    transakci arbitrażowych nie jest żadnym ryzykiem...

> [...]
    się
    > będzie bowiem uzbroić w cierpliwość i poczekać na spieniężenie CI ...
    No właśnie tak się zastanawiam, bo nie do końca jestem przekonany czy nie
    warto
    jednak zaryzykować! ;-))
    Teoretycznie mógłbym sam sobie kupić obligacje i próbować je sprzedać w
    XII.03
    bez podatku, ale domyślam się że cena będzie marna... a tu wiem, że całą
    emisię
    odkupi wtedy bank, więc pytanie czy w międzyczasie takie Certyfikaty będą
    atrakcyjne dla osób które chciałyby je nabyć na rynku wtórnym... tym samym
    dając mi możliwość wycofania się w trakcie na w miarę atrakcyjnych warunkach
    ...i tu jestem w kropce ;-))

    pzdr

  • 4. Data: 2002-06-13 09:45:19
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > fundusz Obligacyjny bez podatku... z tą różnicą, że nie będę mógł
    > się wycofać z dnia na dzień po z góry określonej cenie ;-(

    Na naszej nie - ale przecież arbitraż opiera sie na operacjach papierami
    notowanymi na kilku giełdach światowych - zatem będą inwestować na różnych
    giełdach - inaczej ta zabawa mijałaby się z celem raczej ...

> [...]

    > to jest zapis który mówi iż mogą sposiłkować się kredytem - co w przypadku
    > transakci arbitrażowych nie jest żadnym ryzykiem...

    Nie wiem jak to ma wygladac przy wykorzystaniu kredytu - możesz opisać jak
    przebiega taka transakcja ?

    > No właśnie tak się zastanawiam, bo nie do końca jestem przekonany czy nie
    > warto
    > jednak zaryzykować! ;-))

    Ja się skuszę - to jednak jest jakas nowa oferta na rynku - a że mam
    wrodzone zamiłowanie do ryzyka i nowości - chocby dlatego spróbuję :-))

> [...]
    > atrakcyjne dla osób które chciałyby je nabyć na rynku wtórnym... tym samym
    > dając mi możliwość wycofania się w trakcie na w miarę atrakcyjnych

    Mnie jakoś ten problem nie gnebi - będę tam trzymac pieniądze do końca - a
    jeśli chodzi o ryzyko płynności - to należałoby sprawdzić jak są ustalone
    dla obligacji, które będa w portfelu okresy odsetkowe - zawsze tuz przed
    ustaleniem prawa do odsetek obligacje są nieźle notowane - i wtedy opłaca
    się je sprzedać ... bo jest na nie popyt ...

  • 5. Data: 2002-06-13 10:30:31
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik ..::jazzoo::.. <j...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae9ks5$766$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > fundusz Obligacyjny bez podatku... z tą różnicą, że nie będę mógł
    > się wycofać z dnia na dzień po z góry określonej cenie ;-(

    Oj bywaja dni, gdy wycena kontrakto terminowych na WIG20 jest irracjonalna.
    Co jakis czas mozna wiec zarobic ladne pieniadze stosujac arbitraz pomiedzy
    WIG20 a futures na WIG20

    Malin

    --

    =========
    "Szczegolnie nie oszczedzam pieniedzy w bankach z kapitalem zagranicznym..."

  • 6. Data: 2002-06-13 18:57:11
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ja się skuszę - to jednak jest jakas nowa oferta na rynku - a że mam
    > wrodzone zamiłowanie do ryzyka i nowości - chocby dlatego spróbuję :-))

    Tak, wlasnie zamowilem pizze z pizzyhut przez Internet :)
    a jutro ide odblokowac karte w DMBIGBG to sie dowiem o to..
    a lodowka pracuje peeeelna para :)))

  • 7. Data: 2002-06-14 07:03:44
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > Tak, wlasnie zamowilem pizze z pizzyhut przez Internet :)
    > a jutro ide odblokowac karte w DMBIGBG to sie dowiem o to..
    > a lodowka pracuje peeeelna para :)))

    Ja też mam pod nosem DMBBG - zatem wybiorę się tam dziś zapewne. A co - tą
    pizzę trzymasz w lodówce ??? Barbarzyństwo ... A może tą wódzię do badania
    reakcji ciał na % alkoholu tam chłodzisz ?? To juz wolę ta drugą wersję
    :-)))

  • 8. Data: 2002-06-14 09:13:16
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

> [...]
    irracjonalna.
    > Co jakis czas mozna wiec zarobic ladne pieniadze stosujac arbitraz
    Oj nie wiem czy fundusz z serii "bezpiecznych" będzie wykorzystywał
    kontrakty
    terminowe - nawet w samym arbitrażu? W dodatku, że z "ich" (TFI) założenia
    mają to być transakcjie jednoczesne, a na fut`ach nie zawsze tak się da ;-(
    Chociaż ściągnieli sobie jakiegoś dobrego speca od arbitrażu z ABN Ambro
    (Andrzej Kosiński).
    Zobaczmy - chyba też skrzystam ;-)
    Pzdr
    Marcin