  • 1. Data: 2003-03-10 18:30:25
    Temat: Szybki kredyt w agencji/firmie
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam grupę i mam nadzieję, że to właściwa grupa.

    Chciałbym poznac opinie na temat róznorakich agencji/firm udzielających
    szybkich kredytów, także hipotecznych.

    Mam taką sytuację... mam klienta na mieszkanie, który chce je kupic za dobrą
    cenę, ale nie ma praktycznie gotówki. Zdecydował sie na wspomniana agencję,
    która funkcjonuje chyba tylko w moim małym miescie (wniosek na podstawie
    reklamy w lokalnej prasie).

    Jak wiadomo, banki udzielają kredytu hipotecznego zwykle wtedy, gdy klient
    dysponuje kapitałem własnym, zwykle ok 20%.
    Doradzono mojemu kupcowi, aby spisał ze mna umowe na kwotę na tyle wyższa,
    aby sprawiało to wrażenie, że wymagane 20% wkładu własnego już przekazał
    mnie w formie zadatku.

    Czy podjąć taki interes? Mam nastepujące watpliwości:
    - firma obiecuje przyznanie kredytu tylko na podstawie umowy przedwstępnej
    spisanej BEZ notariusza. Czy nie okaże się w trakcie, że forma notarialna, a
    więc akt notarialny sprzedaży bedzie jednak wymagany przed przyznaniem
    kredytu;
    - czy nie okaże się, że bank zainteresuje się nieprzywoicie wysoką ceną
    mieszkania i nie przyśle rzeczoznawcy, który wyceni ja realnie i kredyt
    mojemu kontrahentowi nie zostanie przyznany;
    - inne niebezpieczeństwa/pułapki?

    Co myslicie o takiej sytuacji? Decydowac się, czy odpuścić?
    Dodam, że czas mnie goni, bo sam mam już zadatkowaną obietnice zakupu
    innego, większego mieszkania, więc musze miec w okreslonym terminie kase na
    jego sfinansowanie.

    Fires