  • 1. Data: 2003-03-10 18:23:38
    Temat: Jaka jest roznica pomiędzy Kredytem a Pozyczka ?
    Od: : TwojeStudio : <n...@s...com>

    witam,
    czy wogole jest jakas ?

    Jakie sa konsekwencje podpisywania umowy o Kredyt , a jakie o Pozyczke
    wedle obowiazujacego prawa.

    pozdrawiam,
    Radoslaw

    --
    : "TWORZAC REALIZUJEMY CELE" ( TwojeStudio RW. - AD`2002 )
    : ****************************************************

  • 2. Data: 2003-03-10 18:28:10
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    z tego co mi wiadomo
    pozyczka jest brana od
    innych podmiotow niz banki
    i instytucje parabankowe

    kredyt musi byc wydatkowany
    zgodnie z przeznaczeniem
    a pozyczka niekoniecznie

    tyle mi sie przypomnialo
    tak na pierwszy rzut oka

    pozdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-03-10 19:05:02
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > z tego co mi wiadomo
    > pozyczka jest brana od
    > innych podmiotow niz banki
    > i instytucje parabankowe
    >
    > kredyt musi byc wydatkowany
    > zgodnie z przeznaczeniem
    > a pozyczka niekoniecznie
    >

    > tyle mi sie przypomnialo
    > tak na pierwszy rzut oka

    Banki tez moga udzielac pozyczek.

    Karol

  • 4. Data: 2003-03-10 19:09:38
    Od: : TwojeStudio : <n...@s...com>

    Użytkownik : TwojeStudio : napisał:

    [...]

    fajnie, dziekuje Wam

  • 5. Data: 2003-03-10 19:34:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    In pl.biznes.banki : TwojeStudio : <n...@s...com> wrote:
    > witam,
    > czy wogole jest jakas ?

    Tak. Kredyt to pieniądze pochodzace z lokat innych ludzi, pożyczki
    udziela bank ze środków własnych.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2003-03-10 19:52:17
    Od: : TwojeStudio : <n...@s...com>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    [...]

    ok. EOT

    Radoslaw

  • 7. Data: 2003-03-10 19:53:44
    Od: t...@p...onet.pl

    > Tak. Kredyt to pieniądze pochodzace z lokat innych ludzi, pożyczki
    > udziela bank ze środków własnych.
    Czy ty to wiesz na pewno. Bo jeżeli tak, to jest to pierwsza, z którą się
    spotkałem, bardzo konkretna definicja rozróżniająca te dwa byty. Inne są BARDZO
    NIE OSTRE. Np. niektórzy mówią: kredyt jest udzielany na określony cel a
    pożyczka nie. Są jednak kredyty bezcelowe!!. Przyjmując Twoją definicje,
    różnica wystepuje tylko po stronie banku a nie klienta; i to by odpowiadało
    praktyce. Tensor1

  • 8. Data: 2003-03-10 20:41:41
    Od: "Jolanta Puławska" <p...@g...pl>

    Wg http://wiem.onet.pl

    Pożyczka, umowa, przez którą dający pożyczkę zobowiązuje się przenieść na
    własność biorącego określoną ilość pieniędzy albo rzeczy oznaczonych tylko
    co do gatunku, a biorący zobowiązuje się zwrócić tę samą ilość pieniędzy
    albo tę samą ilość rzeczy tego samego gatunku i tej samej jakości.
    Pożyczka może mieć charakter umowy odpłatnej lub nieodpłatnej, jednak w
    przypadku braku w umowie zastrzeżenia o wynagrodzeniu, uważa się, że
    pożyczka została udzielona nieodpłatnie.

    Kredyt (z łaciny creditum - pożyczka), odstąpienie określonej wartości w
    pieniądzu lub towarach pod warunkiem zwrotu równowartości w ustalonym
    terminie. W umowie kredytowej określony jest czas jej trwania, warunki
    zwrotu kwoty wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz kwota ewentualnej
    prowizji dla którejś ze stron umowy lub osoby trzeciej. Stroną pożyczającą
    pieniądze jest najczęściej bank komercyjny, który udziela kredytu firmom i
    osobom prywatnym.
    Bank, chcąc uniknąć ryzyka niespłacenia przez kredytobiorcę kwoty umowy może
    zażądać zabezpieczenia kredytu hipoteką ustanowioną na nieruchomości
    stanowiącej własność podmiotu biorącego kredyt (kredyt hipoteczny) lub
    zastawem przedmiotów wartościowych, papierów wartościowych lub towarów
    (kredyt lombardowy). W przeciwieństwie do pożyczki bank ma prawo znać
    przeznaczenie danego kredytu. Bank państwowy udziela kredyt jedynie państwu
    na pokrycie np. deficytu budżetowego lub deficytu bilansu handlowego.
    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Encyklopedycznego Edukacja
    Obywatelska" Wydawnictwa Europa. Autorzy: Roman Smolski, Marek Smolski,
    Elżbieta Helena Stadtmüller. ISBN 83-85336-31-1. Rok wydania 1999.

  • 9. Data: 2003-03-10 22:11:22
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    >

    > Kredyt (z łaciny creditum - pożyczka), odstąpienie określonej wartości w
    > pieniądzu lub towarach pod warunkiem zwrotu równowartości w ustalonym

    Szczególnie fajnie komponuje się to z postem, gdzie pożyczką nazwano
    "pożyczkę" udzielaną przez bank ze środków własnych. Tak na marginesie:
    może jestem debilny, ale nie wydaje mi się, by bank poza wyliczeniem
    relacji pomiędzy wkładami a kredytami dokonywał podziału na środki
    własne i cudze przy udzielaniu kredytów - bank zawsze może pożyczać
    więcej niż ma i nie przejmuje się tym, że teraz pożycza "nieswoje".

    Skojarzenie pożyczki, która to czynność ma zazwyczaj charakter
    przysługi rodzinnej - z bankiem, to tak, jakby przypisywać zakonnicy
    konieczność prowadzenia burdelu, by ulżyć doli uciemiężonych męskich
    duszyczek.
    Wybacz, że pod Twoim postem tak niewybredny komentarz, ale nie mogłem
    oprzeć się pokusie znalezienia się w inteligentnym towarzystwie.

    Pzdr:
    Dogbert

  • 10. Data: 2003-03-11 01:09:42
    Od: : TwojeStudio : <n...@s...com>