  • 1. Data: 2007-01-06 13:24:38
    Temat: Sytuacja rodzinna i podwyższenie kredytu hipotecznego
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    rozwodzimy się z żoną, raczej ona ze mną. Mamy mieszkanie z kredytem
    hipotecznym. Żona się wyprowadziła. Chciałbym ją "spłacic". Mieszkam we
    Wroclawiu, gdzie mieszkania poszły w gore 250% od ceny zakupu. Cena
    mieszkania teraz to około 350 000 (kupione za 130 000). Aktualnie mamy kredyt
    w wysokości 90 000 PLN. Czy jest jakiś bank, który podwyższy mi kredyt
    hipoteczny do 220 000, a żonie przeleje 130 000 za połowę mieszkania (350 000
    cena mieszkania - 90 000 kredyt = 260 000, 260 000/2 = 130 000).
    Po prostu nie chciałbym sprzedawac tego mieszkania. Stac mnie na splate
    kredytu 220 000 PLN, ale nie mam gotówki 130 000 PLN dla żony.

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-01-06 13:38:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "wk" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Po prostu nie chciałbym sprzedawac tego mieszkania. Stac mnie na splate
    > kredytu 220 000 PLN, ale nie mam gotówki 130 000 PLN dla żony.

    Masz dobre serce. Z tego co piszesz wynika, ze splaciliscie ok 30% wartosci
    mieszkania. Czyli po 15% kazde z Was. Jesli wartosc nieruchomosci poszla do
    gory 2,5 raza to oznaczaloby, ze nalezy sie kazdemu z Was po 37,5% wartosci
    poczatkowej tj. 48 750 PLN. Ty chcesz dac ponad 2 razy wiecej.

    MK

  • 3. Data: 2007-01-06 13:55:54
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > w wysokości 90 000 PLN. Czy jest jakiś bank, który podwyższy mi kredyt
    > hipoteczny do 220 000, a żonie przeleje 130 000 za połowę mieszkania.

    Czyli de facto musisz spłacic kredyt w wysokosci 90kzl, a nastepnie
    zaciągnąć nowy pod zastaw posiadanego mieszkania i wypłacić małżonce
    (już byłej) 130kzl (175 - 45).

    Większość banków udzieli Ci kredytu w wysokości 130kzl pod hipoteke
    mieszkania za 350kzl. Ale najpierw mieszkanie musi być czyste
    (nieobciążona hipoteka) i w 100% Twoje.

    Zacznij od banku, w którym aktualnie spłacasz kredyt. Jeżeli masz dobrą
    historię oraz oczywiście zdolnosc kredytową to powinno dać się to załatwić.

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-06 14:05:31
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ty chcesz dac ponad 2 razy wiecej.
    >
    > MK

    Bo prawidłowo policzył, że trzeba się "podzielić" stanem faktycznym
    (mieszkanie o wartości 350kzl), a nie z dnia zakupu (130kzl)...

  • 5. Data: 2007-01-06 14:09:31
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    RobertS wrote:

    > Bo prawidłowo policzył, że trzeba się "podzielić" stanem faktycznym
    > (mieszkanie o wartości 350kzl), a nie z dnia zakupu (130kzl)...

    Ale kredyt wzieli wspolnie, wiec zona wyprowadzajac sie nie ma prawa do
    wziecia gotowki za polowe mieszkania bez partycypacji w splacie kredytu.

    Jarek

  • 6. Data: 2007-01-06 16:15:15
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    > historię oraz oczywiście zdolnosc kredytową to powinno dać się to załatwić.

    Mam w PKO BP. Historia czysta jak łza. Hmmm trochę nie rozumiem... bo
    piszesz, że muszę spłacic 90 000, ale jak pisałem wyżej nie mam nawet takiej
    gotówki, więc chodzi Ci o spłacenie biorąc kredyt w innym banku?. Czy
    wszystko załatwiac w aktualnym banku? Czyli kiedy będzie po rozwodzie
    przedstawiam sytuację, proszę o nowy kredyt 220 000, spłacając stary 90 000.
    A 130 000 przeleją na dowolne konto?

  • 7. Data: 2007-01-06 18:50:48
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Możesz w tym samym banku pytać o pożyczkę hipoteczną pod mieszkanie.Możesz
    ją wydać na dowolny cel. Musi to być jednak ten bank w którym masz kredyt.
    Problem w tym, że większość banków daje pożyczki do 60 % wartości
    nieruchomości. Rozwiązniem jest znalezienie banku do którego przeniesiesz
    obecny kredyt i do tego bank da ci pożyczke hipoteczną. Takie rozwiązanie
    powinien dać ci np. Dombank.

    Trzeba się jednak liczyć z tym że pozyczka hipoteczna jest więcej
    oprocentowana niż kredyt (o 2-3 %). Idz do Expandera albo Opena tam Ci ktoś
    pomoże.

    Pozdrawiam - Olo

  • 8. Data: 2007-01-06 22:30:53
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Dogadaj się ze swoją żoną i rozwiążesz dwa problemy.

  • 9. Data: 2007-01-07 14:07:10
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Mario <k...@p...fm> napisał(a):

    > RG9nYWRhaiBzaeogemUgc3dvarEgv29usSBpIHJvendpsb9lc3og
    ZHdhIHByb2JsZW15Lgo=

    Próbuję ponad rok, ona mnie nie chce.

  • 10. Data: 2007-01-07 20:54:16
    Od: "Mario" <k...@p...fm>