  • 1. Data: 2008-03-23 17:20:18
    Temat: Sygma bank a szybsze splacanie rat
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    moja ciotka (rencistka) wziela w praktikerze kabine prysznicowa
    i dala sie namowic na raty w urzedujacym tam przedstawicielstwie sygma
    banku;

    rate za marzec zaplacila 26 lutego a w polowie marca z banku przyszla kara
    ....za brak splaty raty za marzec (?!);

    zadzwonila do nich, zeby wyjasnic sprawe -
    - okazalo sie, ze wplacona kwote uznali jako splacenie raty za pazdziernik
    2008 (?!),
    bo "system uznaje rate za dany miesiac, kiedy zostanie ona wplacona
    miedzy 4 a 20 dniem danego miesiaca";
    powiedzieli jej, ze w dalszym ciagu musi zaplacic rate za marzec
    oraz kare w wysokosci 70zl + odsetki karne;
    (45zl + 2*10zl za monit listowny (dotarl tylko jeden list) + 5zl za monit
    telefoniczny (a w ogole nie dzwonili))

    ciotka po swietach idzie zalatwiac sprawe osobiscie do ich oddzialu w
    gdansku,
    ale obawiam sie, ze zostanie tam potraktowana podobnie (proba wyludzenia?
    oszukanie?)
    i stad moje pytanie:

    gdzie udac sie po pomoc?
    czy sygmabank dziala na zasadzie wyludzen i oszustw?

  • 2. Data: 2008-03-23 17:31:57
    Temat: Re: Sygma bank a szybsze splacanie rat
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > i stad moje pytanie:
    >
    > gdzie udac sie po pomoc?
    > czy sygmabank dziala na zasadzie wyludzen i oszustw?

    To typowe dla duzych firm w naszym kraju - Prawo Systemu stojace ponad
    prawem telekomunikacyjnym/bankowym/cywilnym/etc. Jesli ciotka wplacila na
    blankiecie i jest w tytule przelewu wyraznie oznaczone, ze to wplata za
    marzec to sprawa wygrana, tylko moze trzeba bedzie wysylac pisma i tym
    podobne. Po prostu pracownicy ida po najmniejszej linii oporu, z ich punktu
    widzenia latwiej jest kazac klientowi (bo przeciez to tylko klient) sie
    bujac niz podjac wysilek skorygowania sprawy (co moze oznaczac dluga
    procedure uzyskiwania kolejnych zgod, etc). Tak wiec trzeba im pokazac, ze
    jednak nieuwzglednienie reklamacji bedzie jeszcze dluzsza procedura.

    Czyli nie isc klocic sie/zalatwiac sprawe osobiscie, tylko isc z odpowiednio
    przygotowanym pismem wraz z kopia dowodu wplaty jako "zalacznik 1" oraz
    pismem, ktore przyslali jako "zalacznik 2" wreczyc im pismo, zarzadac
    sporzadzenia kopii dla siebie wraz z podpisem i pieczatka "wplynelo dn...
    Sygma bank". Tak sie zalatwia sprawy.

    pozdr

  • 3. Data: 2008-03-23 17:34:26
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    > pismem, ktore przyslali jako "zalacznik 2" wreczyc im pismo, zarzadac
    hmm... "zazadac" wygladaloby lepiej ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-03-23 20:02:08
    Od: s...@g...com

    On 23 Mar, 18:34, "Z" <a...@o...pl> wrote:
    > ...> pismem, ktore przyslali jako "zalacznik 2" wreczyc im pismo, zarzadac

    > hmm... "zazadac" wygladaloby lepiej ;)
    >
    > pozdr

    A co o splatach ma napisane w umowie (BTW - nawet, jesli ma napisane,
    ze SygmaBank uznaje tylko wplaty nadchodzace miedzy 13 a 14.07 kazdego
    osmego poniedzialku miesiaca, to nie znaczy, ze taki zapis jest
    uczciwy i ze tak musi byc). Chyba zabiore sie prywatnie za ten bank.
    Pozwole sobie skierowac na niego uwage kilku urzedow :-) W koncu na
    cos ida nasze podatki.

    Pzdr
    MS

  • 5. Data: 2008-03-23 20:43:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2008 13:02:08 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Pozwole sobie skierowac na niego uwage kilku urzedow :-) W koncu na
    > cos ida nasze podatki.

    Taka sama sytuacje mialem kiedys z GE przy ich karcie z kredytem
    odnawialnym (nie wiem czy ten produkt jeszcze jest w ofercie, to bylo ze 4
    lata temu). Po wymianie wielu, wielu pism w koncu umorzyli dodatkowe
    odsetki + oplaty za rzekome wysylanie ponaglen (bo przyszlo tylko jedno, a
    w miesiacu potrafili naliczyc 5, i tak przez kilka miesiecy rzekomo cos nam
    wysylali). Przy racie miesięcznej rzędu 300 zł, dodatkowe 200 za
    "ponaglenia" i inne pierdoły robi sporą różnicę. Potem czytałem w GP, że
    w/w bank został ukarany za takie praktyki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl