  • 1. Data: 2007-10-10 18:49:32
    Temat: Sposób na pułapkę
    Od: "staszek" <s...@o...pl>

    Witam forumowiczów.

    Mam problem. Moja kilkuletnia córka, otrzymała spadek po dziadku, mieszkanie
    własnościowe. Wkrótce za zgodą sądu rodzinnego mieszkanie zostanie sprzedane.
    Pieniądze chciałbym wpłacić do banku i nie byłoby z tym problemu gdyby nie to,
    że mam na pieńku z UKS i spodziewam się egzekucji komorniczej.
    Pytanie brzmi, czy jakikolwiek bank umożliwia założenie rachunku bankowego
    małoletniemu ?

  • 2. Data: 2007-10-10 19:28:37
    Temat: Re: Sposób na pułapkę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    staszek wrote:
> [...]
    > że mam na pieńku z UKS i spodziewam się egzekucji komorniczej.
    > Pytanie brzmi, czy jakikolwiek bank umożliwia założenie rachunku bankowego

    Po co do banku?
    Kup jakieś długoletnie obligacje na jej nazwisko.

    Konto zdaje się dopiero jak będzie miała 13 lat. Ale mogę bzdury opowiadać

  • 3. Data: 2007-10-10 19:31:59
    Od: s...@o...pl

    > Po co do banku?
    > Kup jakieś długoletnie obligacje na jej nazwisko.
    >
    > Konto zdaje się dopiero jak będzie miała 13 lat. Ale mogę bzdury opowiadać
    Nie ufam obligacjom :) Wolę bank.

  • 4. Data: 2007-10-10 19:55:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 21:31, s...@o...pl wrote:

    > Nie ufam obligacjom :) Wolę bank.

    Moze jakas polisa posagowa od razu z pelnym wkladem?

    Przy wszystkich kontach bankowych bedziesz ty lub zona podczepieni
    jako opiekun prawny i komornik moze potraktowac te pieniadze jako
    twoje..Pomijajac, ze chyba tylko w niektorych bankach spoldzielczych
    mozna zalozyc konto dziecku mlodszemu niz 13 lat a watpie, zeby
    kilkulatkowi.

  • 5. Data: 2007-10-10 20:09:22
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "staszek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że mam na pieńku z UKS i spodziewam się egzekucji komorniczej.
    > Pytanie brzmi, czy jakikolwiek bank umożliwia założenie rachunku bankowego

    A moze cos takiego, jesli chcecie bezpiecznie to mozna zainwestowac w
    fundusz lokacyjny:
    http://www.lukasbank.pl/oferta_fundusz_sodd.asp

    Ja wlasnie dlatego tego nie wybralam, ze przed osiagnieciem pelnoletnosci
    przez beneficjenta mozna cokolwiek wyplacic tylko za zgoda sadu.
    A w Waszym wypadku nie wydaje mi sie, zeby sad pokrzywdzil maloletniego
    tylko dlatego, ze rodzice maja dlugi ;-)

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 6. Data: 2007-10-10 20:22:27
    Temat: Re: Sposób na pułapk
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    A nie lepiej mieszkanie wynająć ?
    Będą dochody z wynajmu jak i kapitał pewniejszy niz w niejednym banku.:)
    I córka w przyszłości bedzie miała lokum lub kasę ze sprzedaży tegoż lokum,
    jeżeli będzie miała inne plany mieszkaniowe.

    pozdr. Piotr W.

  • 7. Data: 2007-10-10 20:39:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 22:22, "Piotr W." <p...@p...com> wrote:
> [...]
    > I córka w przyszłości bedzie miała lokum lub kasę ze sprzedaży tegoż lokum,
    > jeżeli będzie miała inne plany mieszkaniowe.

    I latwiejsze do udowodnienia, ze jest to wlasny niezalezny spadek
    corki - co w przypadku pieniedzy jest trudniejsze.

  • 8. Data: 2007-10-10 20:42:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@o...pl wrote:

    > Nie ufam obligacjom :) Wolę bank.

    A bankom ufasz? ;->

    Inna propozycja: złoto lokacyjne. NBP przykładowo sprzedaje
    "zafoliowane" złote monety z certyfikatami.

  • 9. Data: 2007-10-10 20:59:58
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Przy wszystkich kontach bankowych bedziesz ty lub zona podczepieni
    > jako opiekun prawny i komornik moze potraktowac te pieniadze jako
    > twoje.

    AFAIK to jest majątek małoletniego i jego opiekun sprawuje tylko "zwykły
    zarząd".
    A to znaczy że sam się do niego nie dobierze. Komornik też.

  • 10. Data: 2007-10-10 21:19:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Paź, 22:59, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:

    > AFAIK to jest majątek małoletniego i jego opiekun sprawuje tylko "zwykły
    > zarząd".
    > A to znaczy że sam się do niego nie dobierze. Komornik też.

    Orientujesz sie moze w temacie?
    Jakies linki?
    Zagadnienie powraca w wersjach - Gdzie pieniedze dla maloletniego
    ponizej 13 lat.
    Jak przekazac-wplacic pieniadze dla maloletniego z pominieciem jego
    rodzicow, tak aby oni nie mogli nimi dysponowac, a maloletni mogl po
    osiagnieciu jakiegos wieku.