  • 1. Data: 2007-10-10 14:46:45
    Temat: Karta w strefie euro
    Od: "LewyG" <l...@g...pl>

    Witam,

    niedługo będę za granicą i zastanawiam sie jak będzie korzystniej korzystać
    z pieniędzy.

    Planowałem wziąść nieco gotówki na drobne wydatki (ok 100?) a za reszte
    (hotel i inne wieksze wydatki) płacic kartą. mam konta w inteligo i mbanku,
    karty do tego to, obydwie, visa electron. płatność kartą to zawsze większa
    wygoda ale czy nie jest okupiona większą ceną? ponoc visa przelicza euro do
    dolarów i potem dopiero bank na złotówki, dodaje swoją marże i wybiera
    najkorzystniejszy (dla siebie) kurs z 7 dni. co po zsumowaniu wydaje mis ie
    dość kosztowną operacją...

    Czy ktoś moze to potwierdzić albo obalic? amoże jakies dobre rady w temacie
    płatności za granicą?

  • 2. Data: 2007-10-10 14:57:57
    Temat: Re: Karta w strefie euro
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "LewyG" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dolarów i potem dopiero bank na złotówki, dodaje swoją marże i wybiera
    > najkorzystniejszy (dla siebie) kurs z 7 dni. co po zsumowaniu wydaje mis

    kurs z karty najczęściej jest korzystniejszy niż zakup waluty w kantorze
    VE mBanku jest rozliczana w Euro bez pośrednictwa dolarów, jeśli mnie pamięć
    nie myli
    i trzeba pamiętać, ze nie wszędzie są akceptowane Visy i nie wszędzie
    elektrony

  • 3. Data: 2007-10-10 15:04:18
    Od: "LewyG" <l...@g...pl>

    "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    pamięć
    > nie myli
    > i trzeba pamiętać, ze nie wszędzie są akceptowane Visy i nie wszędzie

    no własnie cos takiego sugerowały kobiety na (dez)infolinii mbanku i
    inteligo.
    mbank twierdzi, ze przeliczają od razu na euro, ale po kursie innym niz ten
    który jest w dniu transkacji i nie wszędzie karta będzie honorowana, nawet
    jeśli będzie logo visy electron.

    inteligo natomiast: honorowane wszędzie gdzie tylko jest logo visa electron,
    przeliczanie:
    euro->dolar->pln

    informacje co do honorowania karty są nieco sprzeczne, choc w tym akurat
    punkcie powinny być zbieżne. a no i dodam, że ponoć w EU sa teraz elektrony
    wypukłe - prawda to czy fałsz?

  • 4. Data: 2007-10-10 15:27:07
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

> [...]
    > ie
    > dość kosztowną operacją...
    >
    > Czy ktoś moze to potwierdzić albo obalic? amoże jakies dobre rady w

    otwórz sobie konto w euro np. w BWZBK i do tego dostaniesz kartę. Wszystkie
    operacje będziesz miał rozliczane w euro bez przeliczania.

  • 5. Data: 2007-10-11 05:42:56
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ten
    > który jest w dniu transkacji i nie wszędzie karta będzie honorowana, nawet

    to tak samo jak w inteligo - teoretycznie wszędzie, ale może się zdarzyć ze
    coś nie zadziała

    > inteligo natomiast: honorowane wszędzie gdzie tylko jest logo visa
    > electron,
    > przeliczanie:
    > euro->dolar->pln

    i to jest minus tej karty

    > informacje co do honorowania karty są nieco sprzeczne, choc w tym akurat
    > punkcie powinny być zbieżne. a no i dodam, że ponoć w EU sa teraz
    > elektrony
    > wypukłe - prawda to czy fałsz?

    nie ma znaczenia
    znaczenie ma konkretny terminal, gdzie dana karta może być zaakceptowana
    labo nie
    w Europie oprócz Visy warto mieć Maestro albo Master Card
    choć mi do tej pory zawsze udawało się skutecznie płacić wypukłą Visą z
    mBanku i wypłacać kasę z VE
    ale koledzy jeżdżący do Austrii meldują, ze tam często Visa nie działa

    wywiedz się jakie karty są najczęściej akceptowane tam gdzie jedziesz

  • 6. Data: 2007-10-12 11:10:38
    Od: "LewyG" <l...@g...pl>

> [...]
    > ale koledzy jeżdżący do Austrii meldują, ze tam często Visa nie działa
    >
    > wywiedz się jakie karty są najczęściej akceptowane tam gdzie jedziesz

    ok, dzięki za porady.

    podczas ostatniego pobytu za granica zrobiłem mały test - skorzystałem z
    usługi 2 razy, za kazdym razem użyłem do płatności innej karty, raz mbank i
    raz inteligo, i po rozliczeniu

    transkacji sie okazało:
    cena za usługe w EUR: 3,80
    rozliczenie mbank ca. 14,50 pln