  • 1. Data: 2009-09-30 10:37:11
    Temat: Skiming kart w Hiszpani w sierpniu 2009
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Właśnie się dowiedziałem, że Polbank dzwoni i blokuje karty, które były
    używane w Hiszpanii w sierpniu - powód jak w temacie - podobno były
    gdzieś sczytywane. Gdzie, co i jak nie wiadomo. Jak ktoś ma w innym banku
    a nie miał telefonu to może warto się zainteresować i jak coś to
    profilaktycznie zastrzec.

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-09-30 23:06:56
    Temat: Re: Skiming kart w Hiszpani w sierpniu 2009
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    xbartx wrote:
> [...]
    > gdzieś sczytywane. Gdzie, co i jak nie wiadomo. Jak ktoś ma w innym banku
    > a nie miał telefonu to może warto się zainteresować i jak coś to

    Chyba nie tylko w sierpniu, bo mi zablokowal Polbank karte ktorej
    uzywalem przez 3 dni pod koniec czerwca w Hiszpanii.
    Troche mnie zalatwili, bo jestem za granica a dobrej przelicznikowo
    karty mnie tym samym pozbawili i teraz nie wiadomo ile bede czekal na
    kolejna. A o tym ze cos jest nie tak z karta, dowiedzialem sie sam na
    infolinii - po tym jak w dwoch sklepach mi odrzucilo nia transakcje.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-10-01 06:15:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 02:06:56 +0300, darnok napisał(a):

> [...]
    > ze cos jest nie tak z karta, dowiedzialem sie sam na infolinii - po tym
    > jak w dwoch sklepach mi odrzucilo nia transakcje.

    No to rzeczywiście masz niezły niefart :/

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-10-01 17:44:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    darnok <d...@a...spam.ch> writes:

    > Chyba nie tylko w sierpniu, bo mi zablokowal Polbank karte ktorej
    > uzywalem przez 3 dni pod koniec czerwca w Hiszpanii.

    A nie moga odblokowac?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2009-10-01 19:01:09
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A nie moga odblokowac?

    nie = od razu chcieli zastrzec.
    zreszta, skoro jest jakies podejrzenie o skimming (choc do tej chwili go
    nie bylo) to moze i dla mnie bezpieczniej zeby zostala zastrzezona i
    nowa wydana.
    Poza tym ja tej karty za duzo uzywam (przez niecaly rok kilkaset
    transakcji) i sie karta bardzo zuzyla - jest strasznie powycierana od
    terminali - wiec w sumie nowa sie przyda.

  • 6. Data: 2009-10-02 12:39:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    darnok <d...@a...spam.ch> writes:

    > zreszta, skoro jest jakies podejrzenie o skimming (choc do tej chwili
    > go nie bylo) to moze i dla mnie bezpieczniej zeby zostala zastrzezona
    > i nowa wydana.

    Pewnie tak. Myslalem ze to bylo raczej podejrzenie skimmingu
    ("podejrzane" transakcje).

    > Poza tym ja tej karty za duzo uzywam (przez niecaly rok kilkaset
    > transakcji) i sie karta bardzo zuzyla - jest strasznie powycierana od
    > terminali - wiec w sumie nowa sie przyda.

    Jesli nie jest to krytyczny problem (w rodzaju "odblokujcie to sobie
    bilet i cos do zjedzenia kupie"), to jasne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-10-03 08:15:55
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > Właśnie się dowiedziałem, że Polbank dzwoni i blokuje karty, które
    były
    > używane w Hiszpanii w sierpniu - powód jak w temacie - podobno były
    > gdzieś sczytywane. Gdzie, co i jak nie wiadomo.

    a wspominałem gdzies tydzien temu o jakims wycieku na poludniowym zachodzie
    europy ;) to nie skimming, za duzo tego poszlo, to byl data breach, zakres
    od conajmniej początku tego roku

  • 8. Data: 2009-10-03 14:19:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...pl> writes:

    > a wspominałem gdzies tydzien temu o jakims wycieku na poludniowym zachodzie
    > europy ;) to nie skimming, za duzo tego poszlo, to byl data breach, zakres
    > od conajmniej początku tego roku

    No ale w takim ukladzie to tylko numery kart i daty waznosci, nie da sie
    sklonowac karty. Chyba ze ktos bardzo chcial miec klopoty - jakies
    konkrety?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2009-10-03 18:42:39