  • 1. Data: 2010-08-02 03:14:57
    Temat: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
    Od: "Jannkol" <u...@s...pl>

    Witam.
    Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
    Jeśli korzystacie z usług bankowych nie tylko w oddziale, ale i zdalnie, to pewnie
    nieraz
    zastanawialiście się nad tym, czy dane i informacje przekazywane przez internet i
    telefon są
    bezpieczne.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
    y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html

  • 2. Data: 2010-08-02 07:15:47
    Temat: Re: Skąd mamy mieć pewność, że dzwonią do nas z banku ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jannkol pisze:

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
    y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html

    Pitu pitu, bla bla bla, ale odpowiedzi nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-02 08:26:51
    Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com>

    "Jannkol" <u...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > bezpieczne.
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
    y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html

    Większe instytucje wynajmują zwykle niezależne CallCenter, które otrzymują
    od zleceniodawcy (banku, instytucji ubezpieczeniowych) numery telefoniczne
    do wydzwonienia. Baza danych wraca do zleceniodawcy ze statusami rozmowy
    (klient zdecydowany, dzwonić innym razem itd). I wbrew pozorom CallCenter
    nie jest związane z bankiem, dziś agent sprzedaje usługi bankowe, jutro
    wycieczki do Egiptu.

    przykład:
    http://www.ipt.com.pl/tresc/3/call_center_ipt_odpowi
    adamy_za_ciebie

    http://www.ccp.com.pl/CallCenterPoland/pl/Oferta/

    Agent z CallCenter odbierający rozmowę ma Wasze dane ponieważ CallCenter za
    pośrednictwem WebService łączy się baza danych banku i pobiera Imię,
    Nazwisko, Adres i inne.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-08-02 19:17:30
    Od: Dariusz Młyński <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jannkol" <u...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezpieczne.
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8202756,Skad_mam
    y_miec_pewnosc__ze_dzwonia_do_nas_z_banku.html

    Ostatnio to samo powiedziałem Panience z CitiBanku, że nie podam jej
    nazwiska rodowego mojej matki.
    A ona na to, że nie może mi przedstawić super propozycji banku i
    zaproponowała telefon do banku
    celem weryfikacji jej tożsamosci.
    Niestety nie miałem ochoty dzwonić do banku i zaproponowałem jej
    przedstawienie tej super propozycji bez podawania danych osobowych z mojej
    strony.
    Panienka nie potrafiła udowodnić przez telefon, że dzwoni z banku.
    Na tym pasjonująca rozmowa o super propozycji bank się zakończyła. :)

  • 5. Data: 2010-08-03 10:13:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-02, Dariusz Młyński <m...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Panienka nie potrafiła udowodnić przez telefon, że dzwoni z banku.
    > Na tym pasjonująca rozmowa o super propozycji bank się zakończyła. :)

    No a jak przepraszam miała to zrobić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-08-03 10:19:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > On 2010-08-02, Dariusz Młyński <m...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No a jak przepraszam miała to zrobić?

    "Hobby" ?

    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 7. Data: 2010-08-03 10:29:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 12:13), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-08-02, Dariusz Młyński <m...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No a jak przepraszam miała to zrobić?

    Odpowiedzieć na pytanie "czy mam rachunek walutowy w euro" czy też "czy
    na jaką kwotę był przelew z dnia takiego i takiego".

    p. m.

  • 8. Data: 2010-08-03 10:30:37
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2010-08-02, Dariusz Młyński <m...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No a jak przepraszam miała to zrobić?

    w _niektórych_ bankach można zdefiniować "hasło" którym
    bank na prośbę klienta może potwierdzić że jest bankiem
    w którym klient owo "hasło" zdefiniował.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 9. Data: 2010-08-03 10:36:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    mvoicem wrote:

    > Odpowiedzieć na pytanie "czy mam rachunek walutowy w euro" czy
    > też "czy na jaką kwotę był przelew z dnia takiego i takiego".

    odpada. bank nie wie czy Ty to Ty, więc zanim nie potwierdzi
    tego(czego Ty nie chcesz, nie chcesz podawać "w ciemno" dość
    istotnych danych, bo nie wiesz czy bank to bank) to bank tej
    informacji nie może Tobie podać, nawet do weryfikacji. Po to
    gdzieniegdzie stosuje się inną "nieistotną" informację jak
    np. podane hobby czy "hasło" podane wcześniej przez klienta,
    którym bank uwiarygadnia się w kontaktach z nim, gdy to bank
    inicjuje kontakt.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 10. Data: 2010-08-03 10:59:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 12:36), Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

> [...]
    > gdzieniegdzie stosuje się inną "nieistotną" informację jak
    > np. podane hobby czy "hasło" podane wcześniej przez klienta,

    No dobrze, ale juz np. liczba groszy w przelewie z dnia takiego i
    takiego nie ujawnia żadnej informacji. Lub ostatnia/przedostatnia cyfra
    kwoty ostatniego przelewu wychodzącego.

    Gdyby to była inna osoba niż posiadacz konta, to bank ujawniłby tylko
    informacje o tym że posiadacz wykonał co najmniej jeden przelew i jego
    kwota jest nie mniejsza niż 0.99zł/9.99zł/99.99zł . Całkiem nieistotne
    dane IMHO

    p. m.