  • 1. Data: 2005-03-28 21:42:58
    Temat: Santander PTF oprocentowanie
    Od: "mahe" <t...@w...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad kredytem hipotecznym w tym banku. Jakieś opinie? Co
    szanowni grupowicze wnioskują na temat paragr. 7 w regulaminie traktującego
    o oprocentowaniu? Szczególnie pkt. 1 i 2.

    http://www.ptfbank.pl/pobieranie/krhip_regulamin.pdf

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-28 21:56:03
    Temat: Re: Santander PTF oprocentowanie
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2005 23:42:58 +0200, mahe <t...@w...pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Zastanawiam si? nad kredytem hipotecznym w tym banku. Jakie? opinie? Co
    > szanowni grupowicze wnioskuj? na temat paragr. 7 w regulaminie
    > traktuj?cego
    > o oprocentowaniu? Szczególnie pkt. 1 i 2.
    >
    > http://www.ptfbank.pl/pobieranie/krhip_regulamin.pdf
    >
    > pozdrawiam
    Nie bardzo rozumiem Twoje obawy. Ten Bank jak każdy inny działa w
    określonym otoczeniu konkurencji. Jeżeli zarząd podejmie decyzją o
    drastycznym podwyższeniu oprocentowania to klienci mu odpłyną i wezmą
    kredyty refinansowe w bardziej kożystnych warunkach.
    Puść mi na priv bliższe szczegóły to spróbuję Ci znleść jeszcze inne
    oferty. Będziesz miał z czego wybierać.
    A tak na przyszłość to należy się obawiać raczej tych banków które
    przewidują wysokie opłaty za wcześniejsze spłaty kredytów, bądż ukrywają
    rożne dodatkowe koszty przed klientem przy sporządzaniu wstępnych ofert.

    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0512-2, 2005-03-26
    Przetestowano na: 2005-03-28 23:56:08

  • 3. Data: 2005-03-29 15:49:26
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > drastycznym podwyższeniu oprocentowania to klienci mu odpłyną i wezmą
    > kredyty refinansowe w bardziej kożystnych warunkach.

    Osobiście zdecydowanie nie zgadzam się z takim podejściem. PTF jak i kilka
    innych banków obecnie zdobywają rynek i oferują atrakcyjne warunki. Za jakiś
    czas mogą uznać, że więcej zarobią na obecnych klientach i podwyższą
    oprocentowanie. O ile linię kredytową w rachunku można w miarę bezboleśnie
    przenieść to kredy hipoteczny jest długoterminowy i zmiana banku jest bardzo
    kłopotliwa, kosztowna i długotrwała. Moim zdaniem trzeba być samobójcą, aby
    wybierać kredyt hipoteczny z oprocentowaniem ustalanym przez bank.

  • 4. Data: 2005-03-29 20:07:47
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2005 17:49:26 +0200, rsa127 <r...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > innych banków obecnie zdobywaj? rynek i oferuj? atrakcyjne warunki. Za
    > jaki?
    > czas mog? uznaae, ?e wi?cej zarobi? na obecnych klientach i podwy?sz?
    > oprocentowanie. O ile lini? kredytow? w rachunku mo?na w miar?
    > bezbole?nie
    > przenie?ae to kredy hipoteczny jest d?ugoterminowy i zmiana banku jest
    > bardzo
    > k?opotliwa, kosztowna i d?ugotrwa?a. Moim zdaniem trzeba byae samobójc?,
    > aby
    > wybieraae kredyt hipoteczny z oprocentowaniem ustalanym przez bank.

    Niezgadzać się masz prawo. Do tej pory kilka banków ma oprocentowanie
    ustalane przez zarządy i są dość konkurencyjne. Niektóre z nich
    zapowiadaja przejście na LIBOR lub WIBOR oraz marżę.
    Przeniesienie kredytu do innego banku to nie taki wielki kłopot, a i
    koszty bywają śmieszne. Zajmuje się takimi manewrami i jak dotąd idzie mi
    całkiem nieźle. Wiele osób jest zdziwionych, że sprawy da sie załatwić w
    dwa-trzy tygodnie, a zaoszczędzić można naprawdę sporo. Banki licza na
    taki marazm swoich klientów. Czsem wystarczy poprosić bank o historię
    kredytu i już pada propozycja znacznych obniżek oprocentowania.
    Nie bardzo także rozumiem dlaczego ludzi mających czy biorących kredyty w
    bankach z "zarządowym" oprocentowaniem uwaZasz za samobojców. Czyżbyś miał
    jakieś doświadczenia? A może pracujesz w PKO SA i nie udaje ci się wykonać
    budżetu?(bo klienci nie zawsze dają się wy.....ć)

    Pozdrowienia
    --

    Przetestowano na: 2005-03-29 22:08:11

  • 5. Data: 2005-03-31 20:14:22
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

[...]

    Oczywiście sytuacja zależy od rodzaju kredytu. Ja widzę jednak następujące
    koszty i kłopot przy zmianie banku:
    1. Koszt wypisu z KW
    2. Czasami wymagany wycena nieruchomości
    3. Czasami (zależy od sądu) pobierana opłata za zniesienie dotychczasowej
    hipoteki w KW i wpisanie nowej
    4. Prowizja za nowy kredyt
    5. Podwójne różnice kursowe przy krecyie walutowym

    Oczywiście długoterminowe powyższe działania mogą się opłacać i koszty te
    mogą się szybko zwrócić. Ale to ja chcę decydować kiedy zmienię bank, a nie
    bank zmieniając oprocentowanie mnie do tego przymusi. Wystarczy spojrzeć na
    to forum, gdzie ludzie się żalili, że np. Multibank zmieniał oprocentowanie
    i nie wiedzą dlaczego o tyle zostało im podniesione. Nie mają żadnego punktu
    odniesienia. Ja mam właśnie w Multibanku konto z linią kredytową, gdzie
    oprocentowanie jest ustalane przez bank. Gdy stopy procentowe rosły
    oprocentowanie rosło. Gdy stopy zmalały to spadło oprocentowanie rachunku,
    ale kredytu już nie.
    A w Pekao SA zamknąłem rachunek kilka lat temu, co bardzo sobie chwalę. Moja
    styczność z kredytami hipotecznymi jest pozazawodowa - jestem klientem,
    który stara się nie dać wpuścić w maliny.

  • 6. Data: 2005-04-01 21:28:46
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 22:14:22 +0200, rsa127 <r...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > punktu
    > odniesienia. Ja mam w?a?nie w Multibanku konto z lini? kredytow?, gdzie
    > oprocentowanie jest ustalane przez bank. Gdy stopy procentowe ros?y
    > oprocentowanie ros?o. Gdy stopy zmala?y to spad?o oprocentowanie
    > rachunku,
    > ale kredytu ju? nie.
    > A w Pekao SA zamkn??em rachunek kilka lat temu, co bardzo sobie chwal?.
    > Moja
    > styczno?ae z kredytami hipotecznymi jest pozazawodowa - jestem klientem,
    > który stara si? nie daae wpu?ciae w maliny

    I chawła Ci za to, że nie chcesz być wpuszczony w maliny. Pomagam
    ludziom, którzy płacą niwspółmiernie do obecnych warunków. Kiedy brali
    kredyty to uzyskiwali dobre warunki, a terz przepłacaja. Dodatkowe koszty,
    które wymieniłeś mogą zaistnieć, choc nie muszą. Oczywiście przy zmianie
    kredytu(banku) trzeba brać pod uwagę wszystkie implikacje takiej decyzji.
    Nikt też nie jest w stanie przewidzieć czy za kilka lat nie zmieni sie
    sytuacja na tyle,że bedzie należało powtórzyc manewr, albo też nie.
    Co do spadków oprocentowania kont i braku spadku oprocentowania kredytów,
    Tu ogólnie,
    to taka jest polityka wszystkich banków - czytaj: niezależnie od
    formalnych wachań stóp procentowych, tu działa także mechanizm opóźniający
    np WIBOR 6 miesieczny itp

    Pozdrowienia
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0513-0, 2005-03-29
    Przetestowano na: 2005-04-01 23:28:48